Web Analytics Made Easy - Statcounter

طرح مردمی سازی و توزیع عادلانه یارانه‌ها تدبیر هوشمندانه و مقتدرانه دولت سیزدهم در تحقق عدالت و با هدف افزایش توان قدرت خرید اقشار آسیب‌پذیر جامعه و نیز مقابله با خارج شدن سرمایه‌های ملی از کشور از طریق قاچاق است.

به گزارش ایران آنلاین، در طرح مهم مردمی‌سازی و توزیع عادلانه یارانه‌ها در بین مردم تلاش شده یارانه‌ها به جای اختصاص به کالاها، مستقیماً به دست مردم برسد و ضمن عدم تحمیل افزایش هزینه‌ها به مردم جلوی مفاسد اقتصادی، قاچاق، رانت، احتکار و.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

..گرفته خواهد شد.
دولت سیزدهم با جسارت تمام در زمینه مدیریت ارز ترجیحی با اجرای طرح مردمی سازی و توزیع عادلانه یارانه ها برای حمایت از دهک های پایین جامعه و اقشار ضعیف و جلوگیری از فساد و رانت با ساماندهی ارز ترجیحی را آغاز کرده تا در مسیر اصلاح ساختار اقتصادی و برقراری عدالت گامی مهم بردارد.
بدون شک با اجرای این طرح بزرگ و ارزشمند اقتصادی، گلوگاه های فساد و رانت و قاچاق، مسدود و توزیع کالا به صورت عادلانه به ویژه در بین اقشار ضعیف صورت خواهد گرفت.
برای اجرای دقیق و بهتر این طرح  باید دولت در کنار مردم باشد  و حمایت از منافع مردم و معیشت آنها را خط قرمز خود بداند و رسانه‌ها  و شبکه‌های اجتماعی را همراه خود قرار دهد تا توطئه هاو فضاسازی‌های مخالفان و معاندین نظام و تلاش هماهنگ و گسترده برای ناامید کردن مردم و ناکارآمد کردن این طرح بزرگ ملی  را خنثی کند زیرا آنها با آگاهی از ظرفیت‌ها، اراده و نیروی انسانی کشور مخالف قرار گرفتن اقتصاد کشور روی ریل اصلی و در مسیر توسعه هستند.
دولت باید مرز بین گرانی و گران‌فروشی را  تعیین کند و در صورت تغییر قیمت‌ها باید موضوع را  شفاف و با ارائه دلایل به مردم اطلاع‌رسانی کند. یکی از این راه‌های شفاف‌سازی لزوم درج قیمت بر کالاها، تأمین کالای اساسی توسط دستگاه‌های متولی و نظارت بصورت دقیق و درست و برخورد با تخلف و متخلفان با هدف بازدارندگی است..
رسالت امروز رسانه‌ها، نخبگان، صاحب نظران، اندیشمندان و همه کسانی که دارای پایگاه مردمی هستند، حرکت در مسیر جهاد تبیین و تشریح ماهیت این طرح مهم اقتصادی که سبب اصلاح بسیاری از ساختارهای معیوب اقتصادی و حذف گلوگاه‌های فساد در شبکه توزیع می‌شود تا نگرانی‌های احتمالی مردم برطرف شود.
«اجماع بین مسئولان»، «اقناع افکار عمومی، نخبگان و مردم» و «حمایت از منافع مردم خصوصاً اقشار محروم» سه اصل مد نظر دولت در اجرای تصمیمات مهم اقتصادی است، همه اینها با همیاری رسانه‌ها میسر است .
اصحاب رسانه در جهت‌دهی به افکار عمومی و  بعنوان رکن مهم توسعه، همواره در آگاهی‌بخشی به جامعه و تسهیل و تسریع در انجام برنامه‌های دولت پیشقدم بوده‌اند و به عنوان آئینه‌ای تمام نما و مورد اعتماد، انعکاس‌دهنده مسائل و مشکلات مردم به مسئولان و برنامه‌ها و اهداف دولت در تمامی زمینه‌های سیاسی،اقتصادی و فرهنگی به مردم هستند.
رسانه‌ها، ضمن اهتمام در اقناع‌سازی منطقی افکار عمومی و روشنگری از طریق جهاد تبیین و تزریق آرامش در جامعه باید به صورت مستمر بر توزیع کالا و پیشگیری از هرگونه کمبود یا افزایش قیمت به عنوان چشم بینا،  نظارت دقیق داشته و در این مورد اطلاع‌رسانی انجام دهند، زیرا  اجرای این طرح برای نظام بسیار حیاتی و مهم است.
حضور فعال و دقیق رسانه‌ها و فعالان فضای مجازی و شبکه‌های اجتماعی در صحنه برای تشریح، روشنگری، اقناع‌سازی و تبیین اجرای طرح مردمی‌سازی و توزیع عادلانه یارانه‌ها، یک تکلیف ملی است. رسانه‌ها به عنوان پل ارتباطی جامعه با دولت باید در خط مقدم ایفای این رسالت خطیر قرار گیرند و با بهره گیری از تکنیک‌های موثر ارتباطی، به تبیین بایدها و نبایدهای اجرای این طرح از جمله بیان شرایط بحرانی غذا در جهان امروز و دورنمای مخاطره‌آمیز امنیت غذایی در کشور، ‌مفسده آمیز بودن ارز ترجیحی، جلوگیری از قاچاق کالاهای یارانه دار و برنامه دولت برای بهینه سازی تخصیص یارانه‌ها بپردازند.
اجرای این طرح اقدامی مهم در اقتصاد مملکت است و انجام کامل و جامع این طرح نیازمند صبر، شکیبایی و حمایت مردم و روشنگری و اطلاع‌رسانی رسانه‌ها و پای کار آمدن همه مسئولان به عنوان خادم مردم هستند تا این طرح به عنوان یک تکلیف ملی و یک وظیفه قانونی در جامعه اجرا شود، زیرا  تاثیر بلند مدت این طرح  در آینده بسیار مثبت خواهد بود.
احمدمرادپور

منبع: ایران آنلاین

کلیدواژه: مردمی سازی و توزیع عادلانه یارانه ها اجرای این طرح رسانه ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ion.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایران آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۲۹۸۲۳۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

روش‌های جدید در تبلیغات دین به معنای کمرنگ شدن روش‌هایی سنتی تبلیغ نیست

ایسنا/ایلام مدیرکل تبلیغات اسلامی استان ایلام با تاکید بر اینکه روش‌های جدید در تبلیغات دین به معنای کم رنگ شدن روش‌های سنتی تبلیغ نیست، گفت: تمام تلاش ما اجرای برنامه‌های اثربخش با برون‌سپاری فعالیت‌ها به مردم است و تمام تلاش ما این است که از ظرفیت رسانه‌ها و فضای مجازی به خوبی استفاده کنیم، چراکه اگر در رسانه کم کاری کنیم ضربه خواهیم خورد.

حجت‌الاسلام والمسلمین «علی رحیمی» با حضور در ایسنا، اظهار کرد: در دنیای امروز تبلیغات در همه عرصه‌ها اهمیت زیادی دارد که این مهم در امور دینی که برنامه زندگی بشر است اهمیت صدچندان پیدا کرده است.

‌مدیرکل تبلیغات اسلامی استان ایلام جامعه قرآنی، کانون مداحان، بسیج، و رسانه‌ها را از جمله پشتوانه‌های مردمی این اداره کل برای اجرای برنامه‌ها عنوان و تاکید کرد: تمام تلاش ما این است که این ظرفیت‌ها را با هم برای تبلیغات درست و بهنگام و اثرگذار هماهنگ کنیم.

رحیمی بر تلاش برای بومی‌سازی تبلیغات تأکید کرد و ادامه داد: راه‌اندازی منبر مجازی بر اساس زیست‌بوم استان از دیگر برنامه‌های تبلیغات اسلامی استان ایلام است.

وی برون‌سپاری فعالیت‌ها را از دیگر برنامه‌های این اداره کل اعلام کرد و گفت: مراسم ۱۲ ساعته‌ی نیمه شعبان امسال یک نمونه از این فعالیت‌ها بود که برای اجرای آن از هیئت‌ها و موکب داران دعوت شد و مردم هم مشارکت بسیار قابل توجهی داشتند و مردم هم علاقه خود را بیش از دیگر برنامه‌ها نشان دادند و برای برگزاری مراسم دهه‌ی کرامت نیز برای پای کار آوردن جامعه مداحان، اصناف و هیئات مذهبی برنامه‌ داریم.

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان ایلام برپایی پاتوق‌های گفت‌وگو، استفاده از ظرفیت متدینین، برنامه‌ریزی برای قشر خاکستری و اجرای برنامه‌ها در محیط‌های عمومی‌تر را از دیگر برنامه‌های این اداره کل عنوان کرد.

انتهای پیام 

دیگر خبرها

  • سند مقدماتی پیوست رسانه‌ای و گفتمان‌سازی شعار سال تدوین شد
  • شارژ کالابرگ الکترونیک یک ماه زودتر از یارانه نقدی است
  • مجلس پیگیر اجرای سند تحول رئیس‌جمهور در حوزه ارز است
  • مجلس به دنبال اجرای سند تحول رییس جمهور در حوزه ارز است
  • بازاندیشی نظری و روشی در شناخت کلان مفهوم عدالت اجتماعی
  • روش‌های جدید در تبلیغات دین به معنای کمرنگ شدن روش‌هایی سنتی تبلیغ نیست
  • لزوم توجه به پیوست فرهنگی و رسانه‌ای جهت اجرای شعار سال
  • تاکیدامام جمعه خوی براهتمام اعضای شوراهابه توزیع عادلانه امکانات
  • توزیع عادلانه امکانات مدنظر اعضای شوراها باشد
  • ضرروت ایجاد برابری بیشتر در توزیع ابزار تولید