Web Analytics Made Easy - Statcounter

ئیس پلیس فتای استان مازندران ازشناسایی و دستگیری هکر اینستاگرامی که با دسترسی غیرمجاز به حساب کاربری اینستاگرامی شهروندان اقدام به کلاهبرداری 9میلیارد ریالی کرد، خبر داد. 

به گزارش خبرنگار اجتماعی خبرگزاری برنا از مازندران ، سرهنگ "سامع خورشاد" در تشریح این خبر،گفت: در پی مراجعه چند تن از شهروندان مازندرانی با مرجوعه قضائی مبنی بر اینکه شخصی ناشناس با دسترسی غیرمجاز به حساب کاربری آنان در اینستاگرام اقدام به کلاهبرداری از آشنایان و دنبال کننده‌ها می‌کند از این رو موضوع در دستورکار ماموران پلیس فتا مازندران قرار گرفت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی ادامه داد: با ارائه مستندات شکات مشخص شد، متهم با سوء استفاده از ضعف امنیتی موجود در اکانت شهروندان، دسترسی به اکانت پیدا کرده و با ارسال پیام‌های جعلی از سایر کاربران کلاهبرداری می کردند.

رئیس پلیس فتای فرماندهی انتظامی استان مازندران تصریح کرد: متهم پس از دریافت وجه، اقدام به خرید سکه و طلا می کرد که با اقدامات فنی پلیس، متهم شناسایی و با اخذ نیابت قضائی در یک عملیات غافلگیرانه در مخفیگاهش در پایتخت دستگیر شد.

خورشاد، انگیزه این متهم سایبری را کسب منفعت مالی بیان کرد و گفت: در تحقیقات تخصصی، متهم در ابتدا موضوع پرونده را کاملا انکار کرد ولی با مواجه با ادله دیجیتال جمع آوری شده چاره ای جز اعتراف نداشته و به 9 میلیارد ریال کلاهبرداری اینترنتی از شهروندان مازندرانی اعتراف کرد.

رئیس پلیس فتا استان مازندران با توصیه به کاربران خاطرنشان کرد: کاربران فضای مجازی در صورت استفاده از پیام های رسان‌ها، تنظیمات امنیتی را انجام دهند و به هیچ عنوان از برنامه های ناشناخته استفاده نکنند و برنامه های مورد نیاز خود را از منابع معتبر دانلود و از نصب برنامه‌هایی که تحت عناوین افزایش فالور که دسترسی غیرمجاز و غیر متعارف به اطلاعات کاربر می گیرد، خودداری کنند.

سرهنگ خورشاد در پایان خاطرنشان کرد: سایت پلیس فتا به آدرس الکترونیکی www.cyberpolice.ir آماده دریافت گزارش های مردمی بوده و همچنین کاربران گرامی می‌توانند آخرین اخبار حوادث و رویدادهای سایبری را از این سایت دریافت کنند و شماره تماس 096380به صورت شبانه روزی آماده پاسخگویی به سوالات شهروندان در سراسر استان است

انتهای پیام

منبع: خبرگزاری برنا

کلیدواژه: پلیس مازندران پلیس فتا هکر پلیس فتا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.borna.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری برنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۳۰۰۹۰۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کلاهبردار میلیاردی دارای اعلام قرمز پلیس اینترپل دستگیر شد

فرمانده انتظامی استان خراسان شمالی از دستگیری کلاهبردار حرفه‌ای که مدت ۷ سال تحت تعقیب بود، خبر داد. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از بجنورد، سردار سعید مطهری‌زاده از دستگیری کلاهبردار حرفه‌ای که مدت 7 سال تحت تعقیب بود، خبر داد و اظهار داشت: در پی اقدامات اطلاعاتی و پلیسی ماموران سازمان اطلاعات شهرستان شیروان یک نفر متهم به کلاهبرداری میلیاردی از تعدادی از شهروندان در این شهرستان شناسایی شد.

وی افزود: ماموران در یک عملیات غافلگیرانه متهم را دستگیر کرده و به مقر پلیس انتقال دادند.

فرمانده انتظامی استان خراسان شمالی، خاطرنشان کرد: این متهم دارای سوابق متعدد کلاهبرداری با مبالغ میلیاردی در استان خراسان رضوی است و به مدت 7 سال متواری شده بود و به همین جهت از سوی پلیس بین‌الملل تحت تعقیب بود که با تیزهوشی ماموران پلیس شیروان دستگیر شد. 

مطهری‌زاده در پایان گفت: متهم پس از تشکیل پرونده به مرجع قضایی معرفی شد.

انتهای پیام/311/

دیگر خبرها

  • دستگیری کلاهبرداران ۲۰۰ میلیاردی با ۱۹ شاکی در کردستان
  • دستگیری کلاهبردار میلیاردی دارای اعلام قرمز پلیس اینترپل
  • شگرد عجیب یک کلاهبردار برای خرید سکه و طلا
  • دستگیری کلاهبردار دارای اعلان قرمز پلیس بین‌الملل در بجنورد
  • کلاهبردار میلیاردی دارای اعلام قرمز پلیس اینترپل دستگیر شد
  • بازداشت کلاهبردار دارای اعلان قرمز اینترپل در شیروان
  • دستگیری کلاهبردار دارای اعلان قرمز پلیس اینترپل
  • کلاهبردار دارای اعلان قرمز پلیس اینترپل دستگیر شد
  • دستگیری کلاهبردار میلیاردی بعد از ۷ سال ‌در شیروان
  • بازداشت کلاهبردار دارای اعلان قرمز پلیس اینترپل در خراسان شمالی