Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار مهر، مدیریت شهری به‌دلیل تعدد خدماتی که به شهروندان ارائه می‌دهد، همواره در پایتخت کشور از اهمیت و جایگاه ویژه‌ای برخوردار است و به نوعی بسیاری از ابعاد زندگی شهروندان با خدمات مدیریت شهری و شهرداری تهران گره خورده است.

در این بسته خبری به گوشه‌ای از خدمات مدیریت شهری می‌پردازیم.

عملیات تراش و روکش آسفالت در منطقه ۱۱ آغاز شد

سید محمد موسوی ضمن بازدید از نخستین شب اجرای عملیات تراش و روکش آسفالت در خیابان معیری از آغاز عملیات تراش و روکش آسفالت در این خیابان خبر داد و گفت: با توجه به تحقیقات به عمل آمده و بررسی وضعیت نامناسب آسفالت در خیابان معیری، حجم تردد بالای این خیابان، پیوست‌های اجتماعی و درخواست مکرر شهروندان و احصاء مسائل و اولویت‌بندی سهمیه آسفالت در محله‌های مرکزی تهران، عملیات تراش و روکش آسفالت در خیابان معیری آغاز شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

شهردار منطقه ۱۱ گفت: دارالولایه شهر تهران، تاکنون بیش از هزار متر مربع از این معبر تراش آسفالت شده است و حدود ۱۵۰ تن آسفالت نیز اجرا شد.

وی افزود: متراژ کل این خیابان هفت هزار متر مربع است که برای اجرای عملیات در کل مسیر، ۱۱۰۰ تن آسفالت سهمیه داده شده است.

موسوی از صبر و شکیبایی و همراهی شهروندان در محله منیریه و خیابان معیری برای اجرای این پروژه تشکر کرد و گفت: عمر روکش آسفالت برخی از معابر منطقه ۱۱ به چندین سال می‌رسد و اکثر معابر منطقه نیاز به روکش آسفالت دارند؛ لذا با پیگیری‌های به‌عمل آمده عملیات نوسازی آسفالت از یکشنبه مورخ ۲۷ خرداد آغاز شد و تا پایان فصل تابستان اکثر معابر منطقه که آسفالت آن‌ها فاقد کیفیت هستند، نوسازی خواهند شد.

گره‌گشایی از مشکل ۱۱ ساله مالکین خیابان قزوین

جلسه شورای معاونین شهرداری منطقه دارالشهدا با حضور رضا شنگی، معاونین و جمعی از مدیران شهری در سالن کنفرانس شهرداری برگزار شد. بر اساس طرح تفصیلی جدید شهر تهران، روند نوسازی پهنه املاک محور قزوین که در مناطق ۱۷ و ۱۰ شهرداری تهران واقع شده در طی ۱۱ سال گذشته، ثابت مانده بوده است. با توجه به ضرورت نوسازی بافت فرسوده و تأکیدات و اهمیت مسئله برای مدیریت شهری پایتخت برای خروج این محدوده از رکود ساخت و ساز، افزایش جذابیت اقتصادی و بالا بردن محرک‌های توسعه و نوسازی، پیشنهاد تغییر پهنه محور از پهنه S به پهنه M در دستورکار مدیریت شهری قرار گرفته است.

پس از انجام مطالعات و برگزاری جلسات کارشناسی، تغییر در این محور مورد موافقت کارگروه فنی کمیسیون ماده پنج شهر تهران قرار گرفت. پس از تصویب نهایی و ابلاغ دبیرخانه این کمیسیون، این محور شاهد جهشی بزرگ در امر نوسازی بافت‌های متراکم، فرسوده، ریزدانه، ناایمن و بی دفاع شهری خواهد بود.

شهردار منطقه در همین خصوص گفت: با پیگیری‌های شهرداری منطقه ۱۰ و همکاران ما در منطقه ۱۷، طی جلسه‌ای در کمیسیون کارگروه ماده ۵، مصوب شد بخشی از پهنه محور قزوین در منطقه ۱۰ و بخشی در منطقه ۱۷ تغییر کند که این مسئله اتفاق بزرگی برای مدیریت شهری است.

با توجه به گزارش معاونت برنامه‌ریزی شهرداری منطقه و بر اساس بررسی‌ها و ارزیابی‌های انجام گرفته، شاخص‌های ارزیابی عملکرد سال ۱۴۰۰ به نسبت شش ماهه نخست با رشد مطلوبی مواجه شده است. در این جلسه شهردار منطقه بر لزوم اجرای پروژه‌های توسعه محله‌ای و توجه به نواحی و تقویت ناحیه محوری در راستای ارائه خدمات بهتر و با کیفیت به شهروندان را تاکید کرد.

در پایان این جلسه دستوراتی در خصوص تشکیل هئیت اندیشه‌ورز، اقدام لازم در خصوص توسعه فضای سبز در محلات کم برخوردار، پیگیری و اقدام لازم برای اتصال برخی از املاکی که به شبکه فاضلاب متصل نشده اند نیز، صادر شد.

۲۱ ساختمان ناایمن در منطقه ۱۹ اخطار تخلیه دریافت کردند

مهدی هدایت با بیان اینکه برای ساکنان ۲۱ ساختمان ناایمن و فاقد پایان کار در ناحیه سه منطقه ۱۹ در راستای پیشگیری از وقوع حوادث ناگوار اخطار تخلیه صادر شد، گفت: ۲۱ ملک در ناحیه سه که اقدام به ساخت و ساز برخلاف مفاد پروانه‌های صادره کرده‌ اند و منجر به صدور رأی قطعی تخریب از کمیسیون ماده ۱۰۰ شد، اخطاریه تخلیه دریافت کردند.

شهردار منطقه ۱۹ ادامه داد: در راستای صیانت از جان و مال شهروندان به ساختمان‌هایی که دارای مازاد طبقه و فاقد استحکام و ایمنی هستند اخطارهای لازم با تعیین مهلت مقرر به‌منظور تخلیه این املاک ارسال شد و در صورت عدم اقدام مالک برای رفع خطر، شهرداری با همکاری مراجع قضائی رأی تخریب را اجرا می‌کند.

اجرای ۸۳ پروژه توسعه محلی در منطقه دو

مهدی صالحی در نشست کمیته فنی با بیان اینکه تدوین سیاست‌های مناسب و برنامه‌ریزی در راستای ارتقای خدمت در محلات از رویکردهای مدیریت شهری است، گفت: ۸۳ پروژه توسعه محلی در دو بخش مستمر و غیرمستمر در سال ۱۴۰۱ پس از مطالعات کارشناسی و نیازسنجی‌های محله‌ای منطبق با مطالبات مردمی تدوین و پیش‌بینی شده است.

شهردار منطقه دو اجرای پروژه‌های کوچک مقیاس در محله را گامی برای بازپیرایی شهر و تغییر و تحول در محله‌ها دانست و تصریح کرد: مدیریت مشارکتی در اجرای این پروژه‌ها محقق شده است.

وی با بیان اینکه مهم‌ترین هدف مدیریت شهری در اجرای این پروژه‌ها، رفع نیازهای واقعی و ضروری شهروندان است، افزود: پروژه‌های تعریف شده بیشتر مبتنی بر بهسازی فضاهای عمومی محله، در قالب ۴۶ پروژه عمرانی، ۲۴ پروژه در حوزه خدمات شهری و ۱۰ پروژه ترافیکی طراحی و در حال اجرا است.

صالحی با اشاره به نقش تأثیرگذار پروژه‌های توسعه محلی در افزایش رضایت‌مندی شهروندان، بیان کرد: پروژه‌های توسعه محلی شامل مواردی چون مسقف کردن پایانه تاکسیرانی سازمان آب، توسعه سرای محله پونک، اجرای اصلاح هندسی، عملیات تراش و روکش آسفالت، بهسازی سرویس بهداشتی بوستان‌ها و… است که امیدواریم با اجرای این پروژه‌ها که برگرفته از انتظارات بر حق ساکنان محله‌ها است، بتوانیم نیازها و مطالبات واقعی مردم را به اجرا برسانیم.

شناسایی ۱۰۰ ساختمان ناایمن در غرب تهران

کمیته شناسایی و تعیین تکلیف ساختمان‌های ناایمن منطقه ۹ با حضور شهردار و مدیران شهری با هدف تعیین تکلیف اماکن ناایمن برگزار شد. سید محمدرحیم مرتضوی با تاکید بر مبحث ایمنی شهری گفت: با عنایت به بند ۱۴ ماده ۵۵ قانون شهرداری‌ها در راستای تأمین ایمنی و حفظ حقوق شهروندان، مدیریت شهری شناسایی و برخورد قاطع با ساختمان‌های ناایمن را در دستور کار قرار داده است.

شهردار منطقه ۹ با اشاره به گستردگی بافت فرسوده این منطقه عنوان کرد: بیش از ۱۰۰ مورد ساختمان ناایمن شناسایی و اخطار قانونی برای این ساختمان‌ها از جمله املاک ریزشی و ناایمن صادر و به مالکین ابلاغ شده است.

وی در ادامه گفت: پنج گود پرخطر و ناایمن نیز شناسایی و اخطار لازم برای رفع خطر به مالکان ابلاغ شده، همچنین گودهای مذکور در مرحله ایمن‌سازی و رفع خطر زیر نظر مهندس ناظر قرار دارد.

مرتضوی در پایان تصریح کرد: با وجود بافت ناپایدار و فرسوده گسترده در محدوده منطقه ۹، مباحث ایمن‌سازی ساختمان‌ها و فضای شهری جز اولویت‌های مدیریت شهری است. در این راستا کمیته ایمنی ساختمان‌ها تشکیل شده و به‌صورت مستمر و با جدیت به کار خود ادامه خواهد داد.

تعیین تکلیف املاک طرح بزرگراه شوش شرقی پس از ۴۰ سال

شهردار منطقه ۱۵ از موافقت کارگروه فنی کمیسیون ماده پنج شهر تهران با خارج شدن ۹۵ درصد پلاک‌های داخل طرح تعریض خیابان شوش و محله طیب از طرح خبر داد و گفت: نوسازی املاک خارج شده از طرح پس از ۴۰ سال امکان پذیر شد.

سید مهدی صباغ به ویژگی‌ها و اهمیت محور شوش اشاره کرد و گفت: خیابان شوش با عملکرد شریانی درجه یک، به طول تقریبی یک کیلومتر به عملکرد جمع پخش کننده محلی تبدیل شد.

وی با اشاره به بافت فرسوده املاک این محدوده و آسیب‌های اجتماعی و نارضایتی شهروندان گفت: طرح تفصیلی محور شوش شرقی حدفاصل خیابان ۱۷ شهریور تا خیابان خاوران بازنگری شد و عرض این محور از ۴۵ متر به ۲۰ متر تغییر یافت.

شهردار منطقه ۱۵ ادامه داد: با این اقدام مشکل ۴۴۰ پلاک بلاتکلیف واقع در این محور پس از ۴۰ سال گره گشایی شد.

وی گفت: با توجه به اینکه در ۱۵ سال گذشته این طرح تنها ۲۰ درصد پیشرفت داشت، همکاران ما در معاونت معماری و شهرسازی تصمیم به بازبینی طرح کردند و در این بازبینی مشخص شد که نیازی به عرض ۴۵ متر برای خیابان شوش نیست.

وی خاطرنشان کرد: با توجه به بازبینی طرح، هم اکنون تنها لازم است حدود ۲۱ پلاک تملک شود و اجرای پروژه سرعت بسیار بیشتری به خود می‌گیرد.

شهردار منطقه ۱۵ همچنین در خبر خوش دیگر برای ساکنان این محله گفت: با توجه به تملک تعدادی از پلاک‌ها در ۱۵ سال گذشته و خارج شدن این اراضی از طرح، حدود هفت هزار و ۵۰۰ متر مربع فضای شهری جهت تبدیل به بوستان، سالن ورزش، استخر و ارائه سایر خدمات عمومی در اختیار شهروندان قرار می‌گیرد.

کد خبر 5520688

منبع: مهر

کلیدواژه: شهرداری تهران شهر تهران سید محمد موسوی شهرداری تهران شورای شهر تهران هلال احمر جمهوری اسلامی ایران مترو سازمان تامین اجتماعی حج تمتع آلودگی هوا پلیس راهور شهر تهران آتش سوزی قوه قضاییه مهدی چمران شورای شهر کمیته امداد امام خمینی عملیات تراش و روکش آسفالت اجرای این پروژه ساختمان ناایمن خیابان معیری شهردار منطقه مدیریت شهری ساختمان ها توسعه محلی شهر تهران پروژه ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۳۰۲۳۰۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اطلس جامع منابع آلاینده در منطقه ۲ تهران تدوین شد

به گزارش خبرگزاری مهر، علی اصغر طاهری، معاون خدمات شهری و محیط زیست شهرداری منطقه با بیان اینکه پروژه با هدف به حداقل رساندن اثرات زیست محیطی ناشی از منابع آلاینده اجرا شد، اظهارداشت: این پروژه علاوه بر شناسایی منابع آلاینده زیست محیطی رصد و نظارت منطقه‌ای بر وضعیت منابع آلاینده، ارائه راه کارهای مدیریتی کاهش پیامدهای محیط زیستی، ایجاد بستری مناسب برای تصمیم گیری بهتر و ارتقای آگاهی‌های عمومی در رابطه با مسائل زیست محیطی را در پی خواهد داشت.

وی مراحل انجام پروژه را شامل فاز مطالعات و بررسی کلیات وضعیت محیط زیستی منطقه، شناسایی منابع آلاینده سطح منطقه، تهیه بانک اطلاعاتی، ارائه راهکارهای کاهش آلاینده‌ها، تهیه اطلس زیست محیطی منطقه و ارائه راه کارهای مدیریت محیط زیست در منطقه عنوان کرد.

طاهری بابیان اینکه در این اطلس منابع آلاینده هوا، خاک، نور، انرژی، امواج و.. شناسایی شده است، افزود: در گام دوم براساس داده‌های احصا شده، برنامه ریزی برای به حداقل رساندن آلودگی ناشی از مراکز آلاینده آغاز خواهد شد.

کد خبر 6089935

دیگر خبرها

  • اتمام پروژه دوخطه قزوین-زنجان تا یک سال آینده به شرط تزریق نقدینگی
  • اطلس جامع منابع آلاینده در منطقه ۲ تهران تدوین شد
  • حل دو مشکل اصلی در بزرگراه آزادگان | فاز دوم فتح-باغستان تا پایان شهریور افتتاح می شود
  • حل دو مشکل اصلی در بزرگراه آزادگان | گره کور ترافیکی خروجی فتح باز شد
  • درخواست «افزایش اختیارات آتش‌نشانی در برابر ساختمان‌های ناایمن» به مجلس می‌رود
  • احداث زیرگذر حصه شمالی در ۱۴۰۳
  • روکش آسفالت و خط‌کشی ترافیکی خیابان سلمان انجام شد + فیلم
  • اعتبار ۳۵۰ میلیارد ریالی برای افزایش ایمنی تردد شهروندان در منطقه ۷ اصفهان
  • اجرای طرح انضباط شهری مشاغل سیار در ۱۲ منطقه تهران
  • شناسایی ساختمان‌های ناایمن کرمانشاه در مرحله مدارس و ساختمان‌های آموزشی