Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری فارس از شاهرود، احمد مطهری‌نسب رئیس دادگستری شهرستان شاهرود عصر امروز در گفت‌وگو با خبرنگاران با اشاره به مقابله همه‌جانبه و تخصصی و به دور از جنجال با مفاسد، به تشریح عملکرد یک‌ساله دادگستری این شهرستان پرداخت.

وی اظهار کرد: در یک سال گذشته، ۳۷ هزار و ۵۰۹ پرونده وارد دستگاه قضا شده که ۲۵۲ پرونده بیشتر از سال قبل است و ۳۷ هزار و ۷۶۱ پرونده مختومه شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

رئیس دادگستری شهرستان شاهرود ادامه داد: از این تعداد، ۱۱ هزار و ۸۷۵ پرونده مربوط به ۱۳ شعبه شورای حل اختلاف این شهرستان است که ۲۱۹ پرونده بیش از کل پرونده‌های ارجاعی رسیدگی شده است.

مطهری‌نسب با اشاره به پرونده‌های دادستانی شاهرود در یک سال گذشته، بیان کرد: هشت هزار و ۸۱۶ پرونده به دادستانی این شهرستان وارد و ۹ هزار و ۲۵۶ پرونده مختومه شده که ۴۴۰ پرونده بیشتر از حجم ورودی بوده است.

وی اضافه کرد: در دادگاه و محاکمه عمومی و انقلاب که شهرستان شاهرود دارای پنج شعبه حقوقی است، مجموعه پرونده‌ها در سال ۱۴۰۰، ۹ هزار و ۸۰۰ پرونده بوده که درمجموع، ۱۶ هزار و ۸۱۸ پرونده وارد شده که ۱۶ هزار و ۴۱۱ پرونده رسیدگی شد و ۴۰۷ پرونده افزایش داشتیم.

۴۳.۷ درصد پرونده‌های حل اختلاف شاهرود به سازش ختم شد

رئیس دادگستری شهرستان شاهرود ضمن قدردانی از شورای حل اختلاف، گفت: در سال ۱۴۰۰ از مجموع ۱۱ هزار و ۸۷۸ پرونده وارده، ۴۳.۷ درصد منجر به صلح و سازش شده که در استان سمنان رتبه برتر را کسب کردیم.

مطهری‌نسب افزود: نسبت سال گذشته ۱۷ درصد پرونده بیشتر به شورای حل اختلاف شاهرود ارجاع شد و در سه ماه نخست امسال نیز تاکنون 35.2 درصد پرونده‌ها در این شورا منجر به صلح و سازش شده است.

وی اضافه کرد: تورم پرونده در مجموعه دادگستری شاهرود در حوزه قضایی ۱۳ درصد افزایش داشته که در حوزه دادگستری ۶ درصد و شورای حل اختلاف ۱۷ درصد بوده که در میانگین زیر ۱۰ درصد بوده است.

رئیس دادگستری شهرستان شاهرود با اشاره به فعالیت دفتر ارائه مشاوره رایگان به مردم با حضور وکیل در این نهاد، افزود: در روند مشاوره، هر آنچه سرمایه‌گذاری شود، به نفع مجموعه است که پرونده به‌درستی تشکیل و روند کار اصلاح می‌شود و اعتقاد داریم مشاوره رکن رکین و از مصادیق بارز تکریم ارباب‌رجوع است.

مطهری‌نسب در خصوص گزارش‌های مردمی از تخلفات نیز گفت: سایت سجام قوه قضاییه گزارش‌های را به‌صورت محرمانه دریافت و رسیدگی می‌کند.

وی عنوان کرد: افتخار خدمت‌رسانی به مردم در دستگاه قضا را داریم و هر جا که موفق عمل کردیم، به این دلیل است که فرهنگ به‌خوبی منتشر شده و رسانه‌ها نقش خود را به‌خوبی ایفا کرده‌اند.

رئیس دادگستری شهرستان شاهرود افزود: دستگاه قضایی حاکمیتی است و وظایف سنگینی به عهده دارد و این‌ها مگر با همکاری و همفکری، تواضع و توکل و اخلاق در این نهاد متبلور نمی‌شود؛ دستگاه قضا تبلور اخلاق‌مداری است.

مطهری‌نسب با تأکید بر اینکه شعار دستگاه قضا تلاش برای خدمت به مردم و خدمت‌گزاری است، با اشاره به ورود دستگاه قضا به دوران تحول و تعالی با تأکید مقام معظم رهبری و ریاست قوه قضاییه، گفت: اکنون در دوران ورود به برون‌زایی دستگاه قضایی هستیم و برگزاری میز خدمت در مناطق مختلف و حضور بین مردم در این راستا است.

وی خاطرنشان کرد: تقویت رویکردهای تخصصی و کارشناسی دستگاه قضایی و اجتناب از برخوردهای هیجانی و جنجالی و تقویت احساس عدالت در جامعه در دوران تحول و تعالی دستگاه قضا مورد توجه است.

رئیس دادگستری شهرستان شاهرود با تأکید بر اینکه ما مجری عدالت هستیم و باید احساس عدالت را در جامعه بگسترانیم و دنبال رضایتمندی جامعه هستیم، خاطرنشان کرد: ما دنبال تقویت امید در مردم هستیم و امیدآفرینی مهم است و مطالبه‌گری دستگاه قضایی از خودش مورد توجه است.

انتهای پیام/۲۵۶۸/س/

منبع: فارس

کلیدواژه: پرونده دستگاه قضایی رئیس دادگستری شهرستان شاهرود شورای حل اختلاف شاهرود دادگستری شاهرود رئیس دادگستری شهرستان شاهرود شورای حل اختلاف دستگاه قضایی دستگاه قضا مطهری نسب پرونده ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۳۰۲۶۸۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نجات ۳ شرکت خوزستانی از ورشکستگی

رئیس کل دادگستری استان خوزستان گفت: سال گذشته و با تلاش اداره تصفیه امور و ورشکستگی، سه شرکت استان از ورشکستگی نجات یافت و به چرخه تولید بازگشت.

به گزارش خبرگزاری ایمنا علی دهقانی امروز _شنبه هشتم اردیبهشت در جمع رسانه‌ها اظهار کرد: هدف از راه‌اندازی اداره تصفیه امور و ورشکستگی در دادگستری‌ها، انجام بهتر امور پرونده شرکت‌هایی است که با این مسئله روبرو هستند.

وی افزود: در همین راستا سال گذشته اداره تصفیه امور و ورشکستگی در دادگستری‌ها در استان تشکیل و پس از رسیدگی به پرونده‌های واصله، سه شرکت ورشکسته در شهرستان‌های آبادان، خرمشهر و دزفول که تولید آن‌ها متوقف شده بود و هزینه‌های زیادی صرف نگهداری تأسیسات آن‌ها می‌شد، با قرارداد اجاره به تولیدکنندگان سپرده و به چرخه تولید در آمدند که با این اقدام، زمینه اشتغال ۸۹ نفر فراهم شد.

رئیس کل دادگستری خوزستان ادامه داد: در این مدت از ۴۵ پرونده وارده، تعداد ۱۴ فقره مختومه شد و سایر پرونده‌ها نیز در دست رسیدگی است. همچنین چهار فقره مزایده نیز برگزار شده است.

کد خبر 748372

دیگر خبرها

  • ویژه برنامه‌های هفته معلم در شاهرود
  • کارگروه مشترک برای آسیب شناسی روند رسیدگی به پرونده‌ها تشکیل شود
  • ریسک ورود به پرونده شرکت های خودرویی را پذیرفتیم
  • نیمی از پرونده‌های قضایی گرمسار الکترونیکی شد
  • دادگاه‌های صلح در تهران ایجاد شود
  • دادگاه‌های صلح در تهران تشکیل می‌شود؟
  • کارخانجات و واحد‌های تولیدی تعطیل و نیمه تعطیل شناسایی شود
  • ۲۰ درصد پرونده های محاکم مازندران مربوط به اراضی کشاورزی است
  • نجات ۳ شرکت خوزستانی از ورشکستگی
  • رسیدگی به ۳ هزار پرونده موضوع ماده ۴۷۷