Web Analytics Made Easy - Statcounter

ایرج حیدریان امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در گرگان اظهار کرد: در بحث جامع آب، میزان کمبود آب شهرستان ها به صورت مشترک با آب منطقه‌ای برنامه‌ریزی شده و قرار است از طریق آب‌های سطحی و شیرین‌سازی آب تامین شود که مجوز  بخشی از این موارد صادر شده است.

وی تصریح کرد: در جهاد آبرسانی به ۴۳۲ روستا، اولویت ما تکمیل مجتمع آبرسانی فجر پنج و شش، تکمیل اقدامات انجام شده در گذشته و به ویژه چهار حلقه آب لب شوری که در گذشته حفر شده و مجوز شیرین‌سازی ان از طریق خرید تضمینی آب اخذ شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب گلستان خاطرنشان کرد: شیرین‌سازی آب چاه‌های لب‌شور کمک بزرگی به آب شرب روستاهای نوار مرزی به ویژه «کرند» و «هوتن» خواهد کرد که مناقصه این پروژه هفته آینده به اجرا گذاشته می‌شود.

وی ادامه داد: در حال حاضر در شهرستان گنبدکاووس سه حلقه چاه حفر و تجهیز شده و در هفته آینده نیز سه حلقه چاه دیگر وارد مدار می‌شود تا بخشی از کمبود منابع آب شرب جبران شود.

حیدریان با اشاره به اینکه جهاد آبرسانی در سال‌های گذشته در روستاها انجام می‌شد، گفت: از مقام عالی وزارت تقاضا کردیم تا جهاد آبرسانی برای شهرهای گلستان نیز صورت گیرد و با توجه به پیگیری‌های انجام شده برای استفاده از این ظرفیت قانونی، قرار شد در سال ۱۴۰۱ تامین آب دو شهر گنبدکاووس و گرگان از طریق جهاد ‌آبرسانی انجام شود.

وی بیان کرد: استان گلستان فاقد سد برای تامین آب شرب بوده و در جهاد آبرسانی به این دو شهر قرارگاه خاتم‌الانبیا وارد میدان می‌شود.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب گلستان ابراز کرد: در کنار این فعالیت ها، شیرین سازی آب دریا و انتقال آن به جاهای موردنیاز از دیگر پروژه های تامین آب شرب در گلستان بوده و با توجه به اینکه حجم آب موردنیاز به قدری نبوده که نیاز به مجوز زیست محیطی از طریق اداره کل محیط زیست داشته باشد مسیر اجرا کوتاه‌تر شده و از طریق خرید تضمینی آب انجام می‌شود.

وی با تاکید بر صرفه‌جویی آب خاطرنشان کرد: مهمترین مسئله و مشکل ما مصرف سرانه آب بیش از حد معقول بوده و در برخی روستاها مصرف آب به ۴۰۰ لیتر در شبانه‌روز می‌رسد در حالی که این مصرف بسیار بالا بوده و حتی قابل مقایسه با کشورهای جنوب شرقی آسیا هم نیست.

حسینی بیان کرد: بیش از ۹۴ درصد و اگر آب چشمه‌ها را نیز اضافه کنیم بیش از ۹۸ درصد از منابع تامین آب از طریق آب‌های زیرزمینی بوده و بیش از ۹۰ درصد مصرف آب در بخش کشاورزی صرف می‌شود.

وی ادامه داد: ۵۰ درصد از منابع آب صرف کشت محصولاتی مانند چغندرقند، شالی و صیفی‌جات در کشاورزی می‌شود که استراتژیک نبوده و عملا بیش از ۱۵ هزار هکتار نباید بیشتر کشت شود.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب گلستان درباره فاضلاب شهر گنبدکاووس ابراز کرد: این پروژه در سه دهه گذشته آغاز شده و تاکنون به جز هفت کیلومتر خط انتقال اتفاق خاصی نیفتاده که با پیگیری‌های انجام شده قرار است در زمان مقرر توافق شده دو فاز از چهار فاز، ایستگاه پمپاژ با مجموعه تصفیه‌خانه در محل «گدم‌آباد» به بهره‌برداری برسد و امید داریم هرچه سریع‌تر سیستم جمع‌آوری فاضلاب در شهر تکمیل و به بهره‌برداری برسد.

انتهای پیام/۲۳۰۷

منبع: فارس

کلیدواژه: آب و فاضلاب گلستان جهاد آبرسانی شیرین سازی تامین آب آب شرب

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۳۱۳۹۷۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

برداشت گل محمدی از گلستان‌های کاشان + تصاویر

برداشت گل محمدی همزمان با فرا رسیدن ماه اردیبهشت از گلستان‌های کاشان آغاز شد. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری خبرگزاری تسنیم از کاشان، همزمان با فرا رسیدن ماه اردیبهشت چینش گل محمدی از گلستان‌های این شهرستان آغاز شده است و عطر و رایحه خوش گل محمدی تمام منطقه را پر کرده است.

سرپرست فرمانداری شهرستان کاشان در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در کاشان، با بیان اینکه 2 هزار و 600 هکتار از اراضی کشاورزی شهرستان کاشان تحت کشت گل محمدی است، افزود: حدود 10هزار تن از باغات گل برداشت می‌شود و در این راستا 26 واحد صنعتی و دو هزار واحد سنتی مشغول به گلابگیری هستند.

کشت گل محمدی در 600 هکتار اراضی کشاورزی کاشان

سرپرست فرمانداری ویژه شهرستان کاشان با بیان اینکه صنعت گل و گلاب 10هزار اشتغال را در سال به خود اختصاص داده است، ابراز داشت: واحدهای صنعتی و سنتی آمادگی برداشت 25 هزار تن گل و تولید 45 هزار تن گلاب را دارند.

انتهای پیام/801/.

دیگر خبرها

  • بازگشایی و رفع تصرف ۹۱ هکتار از اراضی رودخانه‌ای
  • کشت چغندر علوفه‌ای در مازندران تامین کننده خوراک دام کشور
  • پیش بینی تولید بیش از ۲۴ هزار تن باقلا در گلستان
  • قانون تامین مالی تولید و زیرساخت‌ها ابلاغ شد
  • شورای ملی تامین مالی به ریاست وزیر اقتصاد تشکیل شد
  • تکمیل سد «دیورش» رودبار نیازمند اعتبار ۷۰۰ میلیارد تومانی است
  • ضرورت نظارت بیشتر بر پرداخت وام نهضت ملی مسکن
  • پیش‌بینی تولید ۳ میلیون و ۷۰۰ هزار تن محصول بهاره در خراسان رضوی 
  • آغاز برداشت گل محمدی در شهرستان سبزوار
  • برداشت گل محمدی از گلستان‌های کاشان + تصاویر