Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار مهر، جولان دلالها سالهاست حرف اول را در فصل نقل و انتقالات فوتبال ایران می زند و در همه این سالها هیچکس به این موضوع ورود نکرد که آنها چطور یک بازیکن معمولی را به یک ستاره کاذب تبدیل می کنند و رقم قراردادش را به چندین برابر افزایش می دهند.

نمونه این اتفاق این فصل برای سعید صادقی بازیکن تیم گل گهر سیرجان رخ داده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

بازیکنی که در فصل بیست و یکم لیگ برتر عنوان بهترین پاسور را به خود اختصاص داده اما آنقدر در فصل نقل و انتقالات در مورد او صحبت و بازارگرمی شده که تصور می شود او چندین جام آورده و یکی از بهترین بازیکنان تاریخ فوتبال ایران است!

این که سعید صادقی فصل گذشته در گل گهر خوب و تاثیرگذار کار کرده قابل کتمان نیست اما این که یک بازیکن معمولی را با چند پاس گل تا این حد بزرگ کنند و رقم قراردادش را به چند ده میلیارد تومان برسانند، باد کردن بادکنکی است که دیر یا زود خواهد ترکید و فوتبالش نابود خواهد شد اما آنچه فعلا مهم است بالا بردن رقم قرارداد برای سود بیشتر دلالهاست.

در فوتبال بی ستاره ایران که تعداد «خوب» هایش در فصل بیست و یکم از تعداد انگشتان دو دست هم بیشتر نیست، چطور می شود که یک بازیکن معمولی را تا این حد بزرگ می کنند و رقابت کاذبی را بین دو باشگاه استقلال و پرسپولیس به راه می اندازند؟

دو باشگاه تهرانی که در سالهای گذشته هم این اشتباه را مرتکب شده اند، این بار هم وارد بازی دلالها شده اند و یک بازیکن معمولی را به ستاره کاذب تبدیل کرده اند. چه بسا همین فضا منجر به نابودی فوتبال سعید صادقی و امثال او شود.

وقتی ضعف مدیریت در فوتبال وجود داشت باشد و مدیران دو باشگاه برای خودنمایی مقابل هواداران منطق و اصول حرفه ای را کنار بگذارند همین می شود که رقابتی کاذب برای جذب یک بازیکن معمولی به راه می افتد.

این که یکی از این دو باشگاه به این بازیکن 30 میلیارد تومان پیشنهاد داده و او نپذیرفته یعنی باشگاه دیگر رقم بیشتری را پیشنهاد داده یا قولی داده که این بازیکن پیشنهاد رقیب را نپذیرفته است. پرسش این است که آیا واقعا سعید صادقی یا هر بازیکنی که فصل گذشته بهترین و تاثیرگذارترین بازیکن تیمش بوده، 30 میلیارد تومان برای دو فصل می ارزد؟ در کدام شغل و حرفه برای حدود 18 ماه به کسی 30 میلیارد تومان پرداخت می کنند که یک بازیکن معمولی و بدون حتی یک جام در کارنامه اش باید این رقم را دریافت کند؟

نهادهای نظارتی و نمایندگان مجلس که هر وقت تمایل دارند به فوتبال ورود می کنند، کجا هستند که جلوی این ریخت و پاش ها را بگیرند و دست دلال ها را از چنین قراردادهایی کوتاه کنند؟ چرا هیچکس به این فوتبال بی در و پیکر نظارت نمی کند که هر کسی هر طور دلش می خواهد رفتار می کند و هر رقمی می خواهد به یک بازیکن گمنام پرداخت می کند؟

کد خبر 5522674

منبع: مهر

کلیدواژه: سعید صادقی تیم فوتبال استقلال تهران تیم فوتبال پرسپولیس فوتبال تیم فوتبال استقلال تهران فوتبال لیگ برتر فوتبال ایران تیم فوتبال پرسپولیس تیم ملی والیبال ایران ریکاردو ساپینتو کشتی آزاد مسابقات قهرمانی جهان تکواندو کشتی فرنگی تیم ملی فوتبال ایران هندبال قهرمانی آسیا یک بازیکن معمولی میلیارد تومان سعید صادقی دو باشگاه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۳۱۷۴۶۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ستاره پرسپولیس پایان فصل جدا می‌شود

آفتاب‌‌نیوز :

محمد مهدی احمدی مدافع چپ جوان پرسپولیس بعد از درخشش در تیم‌های ملی پایه و همچنین نفت مسجد سلیمان موفق شد نظر یحیی گل محمدی را به خود جلب کند. احمدی با نظر یحیی پرسپولیسی شد، ولی نتوانست خیلی فرصت بازی کردن را پیدا کند. او خیلی زود و بعد از یک نیم فصل حضور در پرسپولیس راهی تیم سابقش شد تا برای نفت مسجد سلیمان به صورت قرضی بازی کند. بعد از پایان مدت زمان قرارداد قرضی، احمدی دوباره به پرسپولیس برگشت تا شانسش را برای حضور در ترکیب این تیم امتحان کند.

تلاش این بازیکن جوان در این خصوص بی فایده بود و یحیی فرصت زیادی به این بازیکن نداد. او تنها در چند بازی به صورت بازیکن جانشین به میدان رفت و در یک بازی هم فیکس بود. با آمدن اوسمار هم شرایط این بازیکن تغییری نکرده و احمدی کمتر مورد استفاده قرار می‌گیرد. به خصوص اینکه در نیم فصل ستاره‌ای مثل عبدالکریم حسن که فوتبالیست بسیار باکیفیتی هم هست، به ترکیب پرسپولیس اضافه شده و علی نعمتی هم روی نیمکت حضور دارد.

قرارداد احمدی با پرسپولیس در پایان فصل به پایان می‌رسد و به احتمال زیاد این بازیکن پرسپولیس را ترک خواهد کرد و به تیمی می‌رود که فرصت بازی کردن را پیدا کند. البته این احتمال هم وجود دارد که احمدی ابتدا با نظر اوسمار و مدیران پرسپولیس قراردادش را با پرسپولیس یک یا دو فصل دیگر تمدید کند و سپس به صورت قرضی راهی تیم دیگری شود.

منبع: خبر ورزشی

دیگر خبرها

  • پائز 18 بازیکن را به تیم ملی والیبال دعوت کرد؛ ترکیبی از ستاره‌ها و چهره‌های جوان
  • ستاره جوان فوتبال ایران میلیون دلاری شد
  • گل‌های رونالدو به دروازه‌بانان بزرگ فوتبال (فیلم)
  • تصمیم بزرگ دیوید بکام؛ مسی و رونالدو در یک تیم!
  • ستاره پرسپولیس پایان فصل جدا می‌شود
  • هشدار به سیتی: دی‌بروینه پیشنهاد عربستان را رد نکرده
  • دلایلی که مربیان به سمت جوانگرایی نمی‌روند/ همه نتیجه‌گرا شده‌اند
  • ستاره تیم ملی: نه قرمز و نه آبی، من طرفدار تراکتور هستم!
  • ستاره تیم ملی: نه قرمز و نه آبی، من طرفدار تراکتورسازی هستم
  • ستاره سیتی بازیکن سال فوتبال انگلیس شد