Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش ایرنا، مجید منعمی روز شنبه در جلسه کار گروه بهداشتی شهرستان بروجرد که با موضوع جلوگیری از آبیاری زمین های کشاورزی با آب فاضلاب در فرمانداری برگزار شد، افزود: از دستگاه قضایی تقاضا می‌شود تا با کشاورزانی که محصولات خود را با فاضلاب آبیاری می کنند برخورد شود.
وی اظهار داشت: نباید اجازه دهیم سلامت مردم به خطر بیفتد، از دستگاه‌های مرتبط نیز تقاضا داریم مسیر ورود فاضلاب به زمین های کشاورزی مسدود شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


فرماندار بروجرد گفت: وضعیت بهداشتی کشتارگاه بروجرد باید سریع تعیین تکلیف شود و اقدامات لازم برای بهداشتی کردن کشتارگاه انجام شود.
منعمی افزود: با بیشتر کردن نظارت ها باید با کشتار خارج از شبکه نیز برخورد شود زیرا سلامت غذایی جامعه را تهدید می کند.
وی اظهار داشت: هر کاری برای بالا بردن امنیت غذایی جامعه انجام می‌گیرد باید رسانه ای شود تا مردم نیز آگاهی داشته باشند.

فرماندار بروجرد گفت: با توجه به اینکه کشت های آبدوست در شهرستان ممنوع است نباید اجازه دهیم محصولات آبدوست کشت شود.
منعمی افزود: کشت محصولات آبدوست در شهرستان بروجرد ممنوع و مصوب شده است، دستگاه‌هایی مرتبط باید در این باره توضیح دهند در صورت اهمال کاری برخورد خواهد شد.
وی اظهار داشت: مراکز آموزش جهاد کشاورزی فعال شود و الگوی کشت را توضیح دهند، تا سال آینده، کشت محصولات آبدوست کمتر شود.
دادستان بروجرد نیز در این جلسه گفت: وظایف دستگاه‌ها برای جلوگیری از ورود فاضلاب به مزارع کشاورزی باید مشخص شود، تاکنون هیچ اقدامی برای رفع مشکل فاضلاب منطقه جنوب شهر نشده است.
سجاد بیرانوند افزود: در بحث کاشت محصولات آبدوست هیچ اقدامی انجام نشده است، مسوولانی که کم کاری می کنند نیز باید معرفی شوند.

معاون شبکه بهداشت بروجرد گفت: آب های آلوده مواد شیمیایی و میکروبی را وارد زمین های کشاورزی می کنند. 
شهرام ممدوحی افزود: سال گذشته ۳۰ کشاورز که زمین های کشاورزی خود را با آب آلوده آبیاری می کردند شناسایی و به دستگاه قضایی معرفی شدند.
وی اظهار داشت: شهرداری و جهاد کشاورزی باید به وظایف خود عمل کنند و از تولید محصولات کشاورزی آلوده جلوگیری کنند.
وی گفت: کشاورزان جنوب شهر معتقد هستند که آب‌های سطحی و فاضلاب با آب کشاورزی ادغام شده و باعث آلودگی شده است.
معاون شبکه بهداشت بروجرد گفت: برخی از کشاورزان منطقه چاه دارند ولی متاسفانه از آب آلوده استفاده می کنند، شهرداری و جهاد کشاورزی و آب و فاضلاب باید ترتیبی اتخاذ کنند تا فاضلاب با آب‌های کشاورزی ادغام نشود.

مدیر جهاد کشاورزی بروجرد گفت: از ورود آب فاضلاب شهری به آب‌های کشاورزی باید جلوگیری شود.

جواد گودرزی افزود: حق آبه کشاورزان منطقه کافی نیست و کشاورزان به دلیل اینکه در منطقه کشت های آبدوست دارند از آب فاضلاب استفاده می کنند.

وی اظهار داشت: با توجه به اینکه بارها به کشاورزان منطقه جنوب شهر هشدار داده شده ولی متاسفانه کشاورزان توجهی ندارند و باید با کشاورزان خاطی برخورد قضایی شود.

رییس اداره آب و فاضلاب بروجرد گفت: شرایط آبی کشور و وضعیت بارندگی بحرانی بوده است، کشاورزانی که با روان آب های سطحی آبیاری می کنند به ناچار آب فاضلاب را وارد زمین های کشاورزی می کنند.
حبیب اله حدادی افزود: ۱۲ هزار متر مکعب فاضلاب سطح شهر بروجرد  جمع آوری و تصفیه می شود که در اختیار برخی از کشاورزان و شهرداری قرار داده می شود.
وی اظهار داشت: امسال برای توسعه شبکه فاضلاب در سطح شهر اعتبارات خوب دولتی تخصیص داده شده که حجم جمع آوری فاضلاب شهری به ۱۷ میلیون متر مکعب می رسد.
وی بیان کرد: با توجه به اینکه ۹۹ درصد آب فاضلاب شهری بعد از تصفیه قابل مصرف در کشاورزی است باید برای توسعه تصفیه خانه فاضلاب تلاش کنیم.

شهردار بروجرد گفت: برای اولین در غرب کشور در بروجرد فضای سبز با پساب فاضلاب آبیاری می شود و این کار بزرگی است.
یحیی عیدی بیرانوند افزود: پساب فاضلاب یک فرصت است تا در کشاورزی استفاده شود، پساب فاضلاب یک صنعت تولید ثروت خواهد بود.
وی اظهار داشت: جدا سازی آب کشاورزی از فاضلاب شهری با همکاری دستگاه‌های مرتبط انجام خواهد شد.

برچسب‌ها بروجرد کشاورزی آب و فاضلاب لرستان

منبع: ایرنا

کلیدواژه: بروجرد کشاورزی آب و فاضلاب بروجرد کشاورزی آب و فاضلاب لرستان زمین های کشاورزی محصولات آبدوست جهاد کشاورزی فاضلاب شهری بروجرد گفت آب فاضلاب

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۳۲۱۹۳۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

این دو ویتامین برای سلامت قلب مهم هستند

به گزارش خبرآنلاین، ویتامین‌های B نقش اساسی در فرآیند تبدیل غذا به انرژی دارند. ویتامین‌های B شامل تیامین (B ۱)، ریبوفلاوین (B ۲)، نیاسین (B ۳)، اسید پانتوتنیک (B ۵)، B ۶ (پیریدوکسین)، بیوتین (B ۷)، فولات (B ۹) و B ۱۲ است. این ویتامین‌ها هم‌چنین با تولید انتقال‌دهنده‌های عصبی، که برای عملکرد مغز و تنظیم خلق و خوی ضروری هستند، به داشتن یک سیستم عصبی سالم کمک می‌کنند. علاوه بر این، ویتامین‌های B ۶ و B ۱۲ برای سلامت قلب و عروق بسیار مهم هستند، زیرا به تنظیم سطح هموسیستئین و تولید گلبول‌های قرمز خون کمک می‌کنند.

برخی از عوامل سبک زندگی می‌توانند بر سطوح ویتامین B در بدن تأثیر بگذارند. مصرف الکل می‌تواند جذب چندین ویتامین B را مهار کند. افزایش سطح استرس می‌تواند برخی از ویتامین‌های B، به ویژه ویتامین B ۶ را کاهش دهد. از سوی دیگر، رژیم‌های غذایی با مقادیر کم ویتامین B می‌تواند منجر به افزایش سطح استرس و خلق و خوی ضعیف شود.

برای دریافت ویتامین B کافی، داشتن یک رژیم غذایی متعادل و غنی از منابع ویتامین B یک گام کلیدی است. مصرف مکمل‌های B کمپلکس که حاوی تمام ویتامین‌های گروه B است را در برنامه غذایی خود بگنجانید.

۲۳۳۲۳۳

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید. کد خبر 1901027

دیگر خبرها

  • شوراها به بالندگی شهر و روستا کمک می‌کنند
  • این دو ویتامین برای سلامت قلب مهم هستند
  • کاهش ۵ درصدی سرانه مصرف آب از اولویت‌های آبفای کشور است
  • ضرورت مدیریت صحیح منابع آبی در فصل زراعی/ مدیران پای کار باشند
  • تشکیل کمیته تخصصی «سبز و آبی» در راستای اهمیت امنیت غذایی در کشور
  • انتقاد از رفیق بازی مدیران ورزشی در اصفهان/ وزیر ورزش به این بازی مار و پله خاتمه دهد
  • پایداری تولید شرط اولیه امنیت غذایی است
  • تضمین سلامت و رضایتمندی مردم«معمولان» در حوزه آرد و نان
  • اجرای کنارگذر جنوبی ایلام از اولویت‌های کمیته برنامه‌ریزی شهرستان است
  • دامپزشکان و پیرادامپزشکان سرمایه ارزشمند علمی و اجرایی کشور هستند