Web Analytics Made Easy - Statcounter


خبرگزاری آریا- شمارش آرا در روز جمعه به شکست بوریس جانسون نخست‌وزیر انگلیس و رهبر حزب محافظه کار این کشور در انتخابات میاندوره ای منجر شد.
به گزارش خبرگزاری آریا به نقل از اسپوتنیک،حزب محافظه کار انگلیس، در انتخابات جاری کرسی جنوب غرب انگلیس را که بیش از یک قرن در اختیار این حزب بود، از دست داد و حزب کارگر به عنوان رقیب اصلی حزب محافظه کار توانست کرسی حوزه انتخابیه ویکفیلد در شمال انگلستان را دوباره تصاحب کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


همچنین حزب حاکم انگلیس کرسی‌های تیورتون و هونیتون را نیز به حزب لیبرال دمکرات‌ واگذار کرد.
بر اساس گزارش رسانه های محلی، ریچارد فورد نامزد حزب لیبرال دمکرات، در انتخابات میان دوره ای تیورتون و هونیتون، در واقع کرسی ای را که حزب محافظه کار قبلا با 24 هزار رای  بیشتر در اختیار داشت، تصاحب کرد.
رای گیری در این حوزه انتخابیه پس از استعفای نیل پریش نماینده سابق حزب محافظه کار اتفاق افتاد. در پی رسوایی ناشی از تماشای فیلم های غیراخلاقی در مجلس عوام انگلیس، وی مجبور به استعفا شده بود.
بر اساس نتایج انتخابات میان‌دوره‌ای، حزب کارگر در مجموع 47.9 درصد از آرا را در ویکفیلد به دست آورد، در حالی که حزب محافظه کار با 30 درصد آرا دوم شد.
در مورد نتیجه انتخابات در تیورتون و هونیتون، حزب لیبرال دمکرات 52.9 درصد از آرا را به خود اختصاص داد، در حالی که حزب محافظه کار تنها 38.5 درصد را به دست آورد. این وضعیت در مقایسه با انتخابات قبلی 21.7 درصد، کاهش آرای حزب حاکم را نشان می دهد.
انتظار می رود با شکست حزب حاکم در انتخابات میاندوره ای، فشارها بر جانسون افزایش یابد. جانسون روز پنجشنبه با رد پذیرش مسئولیت شکست در انتخابات میاندوره ای گفته بود که نتیجه انتخابات هرچه که باشد از قدرت کناره گیری نخواهد کرد.

بوریس جانسون شرط استعفای خود را اعلام کرد
بوریس جانسون دلیلی را که منجر به اعلام آمادگی وی برای کناره گیری از پست نخست وزیری انگلیس می‌شود، اعلام کرد.
 بوریس جانسون، نخست وزیر انگلیس اظهار داشت که اگر اعضای دولت وی تصمیم بگیرند به دلیل هزینه‌های اقتصادی قابل توجه از اوکراین حمایت نکنند، آماده است تا استعفا ‌دهد.
جانسون در مصاحبه با بی‌بی‌سی بیان داشت: اگر بخواهم با این واقعیت روبرو شوم که ما باید اوکراین را رها کنیم زیرا [وضعیت] بسیار پیچیده می‌شود و هزینه حمایت از اوکراینی‌ها در مبارزات قهرمانانه آزادی آنها از نظر تورم و آسیب اقتصادی [بریتانیا] بسیار زیاد است، فکر کنم از بحث دست می‌کشیدم و میرفتم، اما من چنین چیزی نمی‌بینم.
در 22 ژوئن جانسون اعلام داشته بود که با وجود تهدیدهای خسته کننده ناشی از بحران اوکراین، ادامه حمایت از این کشور ضروری است.

جانسون: شکست در انتخابات ارتباطی به "پارتی‌گیت" نداشت
بوریس جانسون هم‌حزبی‌های مخالف خود را به باد انتقاد گرفته و گفت، نظر آن‌ها اهمیتی ندارد. او همچنین آن‌ها را به نداشتن ایده‌های سیاسی متهم کرد.
به گزارش اینترآذ به نقل از وب‌سایت روزنامه ایندیپندنت، بوریس جانسون، نخست‌وزیر انگلیس تنها 24 ساعت پس از از دست دادن دو کرسی مهم پارلمان این کشور که از دیرباز در اختیار حزب حاکم محافظه‌کار بود، گفت که جنجال پارتی‌گیت را مسئول این شکست نمی‌داند.
جانسون گفت که قرار نیست با نوعی «تغییر روانی» شخصیت خود را تغییر دهد و با بی‌اهمیت خواندن درخواست‌های سران حزب محافظه‌کار برای استعفای خود، گفت، آن‌ها هیچ بستر و گزینه جایگزینی ارائه نمی‌دهند.
بوریس جانسون گفت، تنها استدلال منطقی منتقدانش پیشنهاد بازگشت انگلیس به «بازار واحد اروپا» است.
او در گفت‌وگو با رادیو 4 بی‌بی‌سی گفت: به عنوان یک رهبر، باید سعی کنید نقدهای بااهمیت و بی‌اهمیت را از هم تشخیص دهید.
او همچنین گفت که مردم می‌خواهند راجع به سیاست‌هایش بشنوند، نه شخصیتش و افزود: من می‌خواهم تغییر و اصلاح نظام‌ها و اقتصاد انگلیس را ادامه دهم.
نخست‌وزیر انگلیس در پاسخ به این سوال که چه درس‌هایی در از دست دادن دو کرسی پارلمان در انتخابات میان‌دوره‌ای گرفته، گفت، رای‌دهندگان «قلباً از شنیدن درباره من و اشتباهات ادعایی‌ام خسته شده‌اند».

آینده سیاسی حزب حاکم انگلیس و جانسون
به گزارش یورونیوز،شکست نمایندگان حزب محافظه‌کار به رهبری بوریس جانسون در مجلس عوام انگستان مصیبتی سیاسی برای حزب حاکم است که این روزها بیش از پیش با استعفای احتمالی دبیرکل و آینده نامعلوم نخست‌وزیر کنونی بریتانیا دست و پنجه نرم می‌کند.
بوریس جانسون با سخت خواندن دو انتخابات میان دوره‌ای قول داد که به نگرانی‌های رای دهندگان توجه لازم را نشان دهد و تلاش بیشتری برای مقابله با افزایش هزینه زندگی در دستور کار دولت قرار دهد.
از دست دادن دو حوزه مهم انتخاباتی نشانگر ضعف و افول اقبال حزب محافظه‌کار به رهبری جانسون است.
ترس از مسئولیت ساز شدن جانسون ممکن است اعضا حزب محافظه کار را بر ضد او بشوراند. مخصوصا در شرایطی که میلیونها نفر با مشکلات ناشی از افزایش قیمت‌ها و به‌ویژه بهای سوخت دست و پنجه نرم می‌کنند، آنهم بعد از ماه‌ها درگیری و ضربه سیاسی به دلیل رسوایی شکستن قرنطینه و برگزاری پارتی توسط جانسون و تیم‌اش.
تا اینجای کار بوریس جانسون در مقابل فشارها برای استعفا مقاومت کرده. فشارهایی که پس از جریمه =جانسون توسط پلیس به دلیل نقض مقرارات قرنطینه به اوج خود رسید.
حالا باید دید بوریس جانسون که یک رای اعتماد درون حزبی را به تازگی و با سختی پشت سر گذاشت، در حالی که 41 درصد از هم‌قطارانش به برکناری او رای دادند، چطور از این مهلکه تازه در حالی که تحت بازرسی به اتهام «گمراه کردن پارلمان» است خارج خواهد شد؟
وزیر خزانه داری انگلستان در رابطه با مشکلات پیش روی حزب محافظه‌کار گفت: « ماهمه باید خود را در مقابل بخشی از مشکلات اخیر مسئول بدانیم.»
از سوی دیگر موجی از استعفا اعضا کابینه می‌تواند راهی دیگربرای مجبور کردن بوریس جانسون به استعفا تا پیش از انتخابات سراسری آتی باشد.
انتخابات میان‌ دوره‌ای که منجر به تشدید تنگنای سیاسی برای آقای جانسون و کابینه‌اش شد دلایلی مفتضحانه تر از میهمانی و گاردن پارتی در دوران قرنطینه و تخلفات سیاسی نظیر گمراهی پارلمان داشت.
در همین رابطه رهبر حزب لیبرال دمکرات خطاب به نمایندگان محافظه کار گفت: « اگر نمایندگان محافظه‌کار از خواب بیدار نشوند رای دهندگان در انتخابات بعدی آنها را مجبور به اسباب‌کشی خواهند کرد.»
تازه‌ترین نتایج نظرسنجی‌ صورت گرفته در انگلیس نشان می‌دهد که بیشتر مردم این کشور خواهان برکناری بوریس جانسون از قدرت هستند. طبق این نظرسنجی‌ حزب اصلی مخالف دولت (کارگر)، از محبوبیت بیشتری نسبت به حزب جانسون برخوردار است. تحلیل بیشتر رسانه‌های انگلیس هم این است که رفتن جانسون یک موضوع قطعی است و از مرحله شاید و اگر به «چه زمانی» رسیده است.
 شکست حزب حاکم محافظه‌کار انگلیس در انتخابات میان‌دوره‌ای پارلمان و استعفای دبیر حزب در کنار افزایش نارضایتی‌های عمومی به اوضاع معیشتی و برگزاری اعتصاب فلج‌کننده در بخش‌های عمومی، نخست وزیر این کشور را تا مرز سقوط پیش برده است.
 «مایکل هوارد» رهبر پیشین و عضو بانفوذ حزب محافظه‌کار می‌گوید که بوریس جانسون چاره‌ای جز استعفا ندارد. او به اعضای دولت پیشنهاد کرده که موضع خود را در قبال یک دولت ضعیف تحت رهبری بوریس جانسون مشخص کنند. هوارد در گفت‌وگو با شبکه رادیویی بی‌بی‌سی تصریح کرد کرد که عملکرد حزب و دولت، تحت رهبری جدید بهتر خواهد بود.




.

منبع: خبرگزاری آریا

کلیدواژه: انگلیس حزب محافظه کار بوریس جانسون انتخابات میاندوره ای انتخابات میان دوره ای حزب لیبرال دمکرات نخست وزیر انگلیس انتخابات میان حزب محافظه کار بوریس جانسون حزب حاکم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۳۲۴۷۲۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

هیچ بستری برای مذاکره بین اوکراین و روسیه وجود ندارد

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از اسپوتنیک، «دیمیتری پسکوف» سخنگوی دولت روسیه اعلام کرد در شرایط حاضر هیچ بستری برای آغاز گفت‌وگوهای صلح بین اوکراین و روسیه وجود ندارد.

وی با اشاره به شکست گفت‌وگوهای مقامات اوکراینی و روس در ماه‌های اولیه جنگ در استانبول ترکیه گفت: دلیل امتناع اوکراین از ادامه مذاکرات در استانبول فشار مستقیم از سوی لندن بود، باقی همه حدس و گمان است.

ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور روسیه خردادماه پارسال در نشست با رهبران آفریقایی که با هدف میانجی‌گری مذاکرات صلح بین مسکو و کی‌یف، به روسیه سفر کرده بودند، برای نخستین بار اسنادی محرمانه را افشا کرد!

پوتین در این نشست فاش کرد که پس از «توافق صلح پارسال بین مسکو و کی‌یف در ترکیه»، نیروهای روسیه از کی‌یف و مناطق تحت کنترل اوکراین خارج شده بودند. وی اضافه کرد که «پس از خروج داوطلبانه نیروهای روسیه به عنوان بخشی از این توافق، کی‌یف از امضای توافق خودداری کرده است.»

به گفته پوتین، مسکو و کی‌یف در بهار ۲۰۲۲ در استانبول به طور ضمنی با پیش‌نویس این توافق که «پیمان بی‌طرفی دائمی و ضمانت‌های امنیتی برای اوکراین» نام داشته، موافقت کرده بودند و پس از آنکه روسیه به تعهدات خود ذیل این توافق عمل کرده و از کی‌یف خارج می‌شود، اوکراین بدعهدی کرده و از امضای توافق خودداری می‌کند.

براساس این سند، انگلیس، چین، روسیه، آمریکا، فرانسه و ترکیه به عنوان ضمانت‌دهندگان ایفای نقش می‌کردند. به باور پوتین، عدم تعهد کی‌یف به این توافق ناشی از «اقدامات و تلاش‌های مخرب غرب» بوده است. رئیس جمهور روسیه به نقل از گزارش نشریه «فارین اِفرز»، خاطرنشان کرد که این تحولات (بدعهدی اوکراین) با سفر بوریس جانسون، نخست وزیر وقت انگلیس به کی‌یف تلاقی داشته و جانسون، طلایه‌دار تلاش‌های غرب برای مانع‌تراشی در مسیر اجرای این توافق بوده است.

به نوشته این نشریه، چند منبع آگاه پیش‌تر درباره تأثیر تلاش‌های جانسون برای متوقف کردن مذاکرات، روشنگری و تأیید کرده بودند که در جریان سفر به کی‌یف، جانسون، ولودیمیر زلنسکی، رئیس جمهور اوکراین را ترغیب کرده تا مذاکرات با روسیه را به دو دلیل اصلی متوقف کند؛ نخست آنکه «مذاکره با پوتین ممکن نیست» و دوم اینکه «غرب در حال حاضر (در آن برهه) آمادگی پایان جنگ را ندارد.»

کد خبر 6089884

دیگر خبرها

  • لیگ برتر انگلیس/ منچستر متوقف شد؛ شفیلد سقوط کرد
  • احتمال استعفای زودهنگام رئیس ستاد ارتش اسرائیل
  • خروج از مدار واحد ۳ بخار نیروگاه نکا
  • پیش‌بینی استعفای «هرتزی هالوی» و دیگر مسئولان نظامی شکست ۷ اکتبر
  • هیچ بستری برای مذاکره بین اوکراین و روسیه وجود ندارد
  • موج استعفای مقامات نظامی صهیونیست این‌بار هالیوی را گرفتار می‌کند
  • رسمی؛ لسترسیتی به لیگ برتر انگلیس برگشت
  • ترکیب احتمالی چلسی برای بازی با استون ویلا
  • قهرمانی بدون شکست آرسنال در ورزشگاه وایت هارت لین (25 آوریل، 2004) / فیلم
  • منچسترسیتی به رکورد شکست‌ناپذیری در ۳۰ بازی پیاپی رسید