Web Analytics Made Easy - Statcounter

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان اصفهان در جمع دو هزار نفری کارگران و استادکاران ساختمانی شهرستان شهرضا گفت: ۲۲ درصد از حوادث به‌وقوع پیوسته ارجاع شده به ادارات کار استان در سال ۱۴۰۰ را حوادث ناشی از کار در حوزه ساختمان است که ۱۰ درصد از این حوادث منجر به فوت شده است.

به گزارش ایمنا و به نقل از اداره تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان اصفهان، میثم مداحی با اشاره به فصل ششم قانون کار اظهار کرد: کلیه انجمن‌های صنفی و کانون‌های کارگری پس از تشکیل، با مراجعه به وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی و طی مراحل قانونی عملاً دارای شناسنامه و هویت می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با بیان اینکه کارگران ساختمانی در زمره اقشار زحمت کش جامعه هستند، افزود: لازم است برای رفع مشکلات این صنف از کارگران که بیشترین سهم اشتغال را به خود اختصاص داده‌اند توجه بیشتری صورت گیرد.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان اصفهان کانون‌های خطر در این رشته را پیچیده، متعدد و متنوع برشمرد و گفت: غالباً به دلیل بروز "اعمال نا ایمن" توسط نیروی کار و ایجاد "شرایط نا ایمن" در محیط کار توسط کارفرما بیشترین تعداد حوادث ناشی از کار در این حوزه رخ داده است.

مداحی ۲۲ درصد از حوادث به‌وقوع پیوسته ارجاع شده به ادارات کار استان در سال ۱۴۰۰ را حوادث ناشی از کار در حوزه ساختمان اعلام کرد و گفت: ۱۰ درصد از این حوادث منجر به فوت شده است.

وی حوادث ناشی از کار را دارای هزینه‌های متعدد دانست و گفت: حوادث ناشی از کار علاوه بر هزینه‌های مادی مستقیم به دلیل بروز فوت و جرح که در بعضی موارد موجب نقص عضو می‌شود، دارای هزینه‌های پنهان و غیر مادی برای کارگر، خانواده کارگر و دولت است.

مدیر کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی اصفهان برنامه‌ریزی برای کاهش آمار حوادث ناشی از کار را برای جامعه مهم تلقی کرد و ادامه داد: هرچند نمی‌توان به‌طور مطلق و کامل از بروز حوادث جلوگیری کرد ولی با اتخاذ تدابیر ایمنی در رعایت مقررات حفاظتی می‌توان تا حدود زیادی از میزان و شدت حوادث کاست.

مداحی نقش حوزه‌های فنی و حرفه‌ای، انجمن صنفی و انجمن صنفی مهندسان مشاور و ناظر را در کاهش این آمار مهم برشمرد و اظهار کرد: امید است با همکاری‌های چند جانبه شاهد کاهش آمار حوادث ناشی از کار در این حوزه باشیم.

وی شهرستان شهرضا را با جمعیتی نزدیک به ۱۶۵ هزار نفر و۱۰۰ هزار بیمه شده تأمین اجتماعی مستحق امکانات ورزشی و رفاهی برای کارگران دانست و گفت: در سال ۸۸ مجوز احداث دو سالن ورزشی در این شهرستان صادر شده است که در صورت اختصاص زمین و صدور پروانه ساخت این اداره کل آمادگی ساخت این دو سالن را دارد.

به گزارش ایمنا، صنعت ساخت و ساز به عنوان یکی از مهم‌ترین صنایع کشور محسوب می‌شود و حوادث ناشی از کار این حوزه از لحاظ فراوانی و شدت آسیب، آمار قابل ملاحظه‌ای را هر ساله به خود اختصاص می‌دهد و راهکارهای متعددی به منظور کنترل و پیشگیری از حوادث این بخش تاکنون ارائه شده است.

کد خبر 584090

منبع: ایمنا

کلیدواژه: مدیرکل تعاون کار و رفاه اجتماعی استان اصفهان میثم مداحی كارگران کارگر شهرضا شهر شهروند کلانشهر مدیریت شهری کلانشهرهای جهان حقوق شهروندی نشاط اجتماعی فرهنگ شهروندی توسعه پایدار حکمرانی خوب اداره ارزان شهر شهرداری شهر خلاق حوادث ناشی از کار کار و رفاه اجتماعی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.imna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایمنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۳۲۵۲۰۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

چرا خیلی ها تمایلی به تحصیل در مقطع کارشناسی علوم انسانی ندارند؟

صمد نژاد ابراهیمی، درباره استفاده از پژوهش های حوزه علوم انسانی در حل مسائل کشور گفت: علوم انسانی بخش تاثیرگذار در بخش پژوهش و کیفیت زندگی است. فرهنگ، تمدن و نوع رفتار افراد به علم انسانی مربوط است. به صورت کلی استراتژیک حرکت ما را تعیین می کند. استفاده از علوم انسانی در حل مسائل کشور درصد پایینی دارد؛ اما در حوزه استراتژیک، علم و فناوری و خط مشی و حکمرانی متخصصان خوبی درکشور داریم که نتایج آن را در آینده شاهد خواهیم بود.

وی افزود: از علوم انسانی خیلی اوقات درست حمایت نشده یا مسیر به درستی ترسیم نشده است. علوم انسانی در برخی حوزه ها با مشکلات جدی مواجه است. خیلی از افراد به دلیل عدم تصور از مشاغل مربوط به فلسفه ادبیات و جامعه شناسی تمایل به تحصیل در مقطع کارشناسی ندارند. برای این موضوع از سطح وزارت آموزش و پرورش تا وزارت علوم باید فرهنگ سازی شود.

نژاد ابراهیمی درباره افزایش پژوهانه اعضای هیئت علمی نیز گفت: در برنامه هفتم توسعه، بندی به نام آیین نامه جامع پژوهانه وجود دارد که در آن پژوهانه اعضای هیئت علمی افزایش یافته است با ابلاغ این برنامه این آیین نامه اجرا می شود.

وی در بخش دیگر از سخنان خود به نشریات علمی پرداخت و گفت: چاپ مقالات در سطح بین الملل مشروط به پرداخت هزینه است و این موضوع برای ما سخت شده است. به همین دلیل، می خواهیم از پتانسیل نشریات داخلی استفاده کنیم. در حال حاضر تعداد ۱۶۰۰ نشریه وجود دارد که در کمیسیون نشریات وزارت علوم به آن ها اعتبار داده می شود.

مدیر کل سیاست‌گذاری و برنامه‌ریزی امور پژوهشی وزارت علوم، گفت: یکی از سیاست  های ما بین المللی کردن این نشریات است تا مطالب نشریات داخلی در سطح دنیا دیده شود. در حال حاضر ۱۶۰ نشریه در پایگاه بین المللی نمایه شده است. از این تعداد، ۳۳ نشریه در حوزه علوم انسانی است که به مسائل فرهنگی و تمدنی کشور مربوط می شود.  با بین المللی شدن  این نشریات، مقالات ایرانی در دنیا هم‌دیده خواهند شد.

منبع: خبرگزاری ایسنا

دیگر خبرها

  • ضرورت تشکیل قرارگاه آموزش ایمنی شغل
  • مانور ایمنی کارگاه‌های پرخطر در ایلام
  • پیگیری برای پرداخت غرامت به خسارت دیدگان بخش مسکونی سیل در استان
  • ۱۶۰ میلیون نفر سالانه قربانی بیماری‌های ناشی از کار می‌شوند | راهکارهای ارتقاء فرهنگ ایمنی در محل کار
  • ۳۱۰ نفر در حوادث مربوط به موتورسیکلت در شهر مشهد جان باختند
  • ستاره زن شبکه‌های مجازی به ضرب گلوله کشته شد
  • پاکسازی غزه از آوار و بمب‌، ۱۴ سال طول می‌کشد
  • ۲۰ درصد پرونده های محاکم مازندران مربوط به اراضی کشاورزی است
  • میانگین سن والدین در اولین فرزندآوری در استان زنجان ‌چقدر بود؟
  • چرا خیلی ها تمایلی به تحصیل در مقطع کارشناسی علوم انسانی ندارند؟