Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-29@02:23:15 GMT

ملایر آماده پذیرایی از مسافران تابستانی است

تاریخ انتشار: ۵ تیر ۱۴۰۱ | کد خبر: ۳۵۳۳۳۸۴۸

ملایر آماده پذیرایی از مسافران تابستانی است

به گزارش خبرنگار ایرنا؛ "عباس خدابخشیان" روز یک‌شنبه در جلسه ستاد اجرایی خدمات سفر تابستان شهرستان ملایر افزود: ستاد ساماندهی و ارتقای خدمات سفر در ۱۵ بند و اولویت از اول تیر تا پایان شهریور فعالیت دارد.

وی خواستار آمادگی تمامی دستگاه‌های اجرایی و نهادهای عضو ستاد اجرایی خدمات سفر برای پذیرایی از مسافران شد و گفت: مدیران باید نظارت کامل بر اجرای برنامه‌های این ستاد داشته باشند و برنامه‌ریزی لازم را برای ساماندهی و ایجاد امکانات و اسکان مسافران داشته باشند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

معاون هماهنگی امور عمرانی فرمانداری ویژه ملایر بر لزوم تشکیل جلسه کمیته‌های تخصصی زیر مجموعه ستاد اجرایی خدمات سفر تاکید کرد و ادامه داد: مستندات و مصوبات این جلسات باید برای دبیرخانه ستاد ارسال شود.

خدابخشیان خواستار نظافت مبادی ورودی‌ شهرها و روستاها، بوستان‌ها و مساجد، نظافت روزانه معابر شهر، تعبیه باکس‌های زباله در معابر، تعیین محل‌هایی برای استقرار چادرهای مسافران و پاکسازی حاشیه جاده‌ها و علائم و تابلوهای ایمنی راه‌ها شد.

وی با تاکید بر اینکه عملکرد مدیران در پایان طرح تابستانه ستاد اجرایی خدمات سفر ارزیابی می‌شود، اظهار داشت: ملایر با ۲ عنوان جهانی انگور و مبلمان منبت و ظرفیت‌های ویژه گردشگری می‌تواند مقصد بسیاری از مسافران و گردشگران در ایام تابستان باشد.

معاون هماهنگی امور عمرانی فرمانداری ویژه ملایر همچنین بر لزوم نظارت مستمر بر تنظیم بازار و کنترل قیمت‌ها و نحوه فعالیت نانوایی‌ها، بازرسی گشت‌های مشترک از واحدهای اقامتی و رفاهی، رستوران‌ها و مراکز اسکان مسافران تاکید کرد.

خدابخشیان برگزاری جشنواره‌هایی همچون مبلمان منبت، انگور، آلبالو و گردو در این شهرستان همزمان با فصل تابستان را ظرفیتی ویژه برای جذب گردشگران دانست و گفت: همه دستگاه‌های اجرایی ملایر باید برای برگزاری مطلوب این جشنواره‌ها هم‌افزایی داشته و با جدیت پای کار باشند.

معاون هماهنگی امور عمرانی فرمانداری ویژه ملایر گفت: طبق اعلام آموزش و پرورش ملایر، هفت مدرسه با ۵۱ کلاس درس برای اسکان مسافران تابستانی تجهیز شده است.

خدابخشیان با اشاره به فعالیت ۹ مجتمع خدماتی رفاهی و بین‌راهی در محورهای مواصلاتی این شهرستان، افزود: به گزارش رییس ایستگاه قطار ملایر، قطار مشهد- ملایر با ظرفیت ۴۸۰ نفر در واگن‌های چهار و ۶ تخته در روزهای فرد، نسبت به جابجایی مسافران اقدام می‌کند.

رئیس اداره میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی ملایر نیز گفت: با توجه به کاهش شیوع بیماری کرونا و دستور ستاد ملی کرونا، شاهد حضور چشمگیر مسافران تابستانی در این شهرستان خواهیم بود.

"ابراهیم جلیلی" تاکید کرد: لازم است دستگاه‌های عضو ستاد اجرایی خدمات سفر آمادگی لازم را در این خصوص داشته باشند.

جلیلی یادآور شد: ملایر ظرفیت‌های توریستی و گردشگری زیبایی همچون مینی‌وُرلد، بام ملایر، ارگ باستانی نوشیجان، منطقه گردشگری سد کلان، پارک سیفیه و دیگر آثار و بناهای تاریخی دارد که می‌تواند سهم این شهرستان را در رونق گردشگری ارتقا دهد.

مدیر اداره جهاد کشاورزی ملایر نیز از برگزاری جشنواره آلبالو در بخش زند و گردو در روستای علی‌آباددمق خبر داد و گفت: ملایر دارای ۲۲ هزار هکتار باغ است و بستر برگزاری جشنواره‌های مختلفی در حوزه انگور، گردو، آلبالو و سایر محصولات را دارد.

"سیدمهدی میرباقری" افزود: سال گذشته سه باغ گردشگری را برای بازدید گردشگران و مسافران ایجاد کردیم و امسال در صدد افزایش تعداد باغ‌های گردشگری هستیم.

وی اضافه کرد: در تلاش هستیم امسال جشنواره انگور را قبل از برداشت محصول در منطقه دره جوزان برگزار کنیم که نیازمند همراهی و همکاری تمامی دستگاه‌های اجرایی، دهیاران و بخشداران هستیم.

به گزارش ایرنا؛ تاکنون بیش از ۳۴۰ اثر تاریخی و طبیعی در شهرستان ملایر شناسایی شده که بیش از ۲۰۰ اثر آن ر فهرست آثار ملی کشور به ثبت رسیده است. 

برچسب‌ها ستاد مرکزی هماهنگی خدمات سفر ملایر اداره کل میراث فرهنگی صنایع دستی و گردشگری همدان

منبع: ایرنا

کلیدواژه: ستاد مرکزی هماهنگی خدمات سفر ملایر ستاد مرکزی هماهنگی خدمات سفر ملایر ستاد اجرایی خدمات سفر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۳۳۳۸۴۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مدیریت بحران شهرستان تفتان در خصوص وضعیت جوی اخطاریه صادر کرد


با توجه به وقوع بارش های اخیر و هشدارهای هواشناسی،  ستاد بحران شهرستان تفتان همچنان در حالت آماده باش قرار دارد و عملیات، پاکسازی و لایروبی معابر و کانالهای هدایت آب های روان در جهت کاهش خسارات ناشی از سیلاب و آبگرفتگی معابر در حال اجرا است.

اکیپ ‌های خدمت رسانی ستاد بحران متشکل از نیروهای فعال در واحدهای عمران، خدمات شهری، فضای سبز، حمل و نقل و غیره در چند نقطه شهر و بخش های تابعه و در دو شیفت خدمت رسانی خواهند کرد.

در جلسات ستاد بحران شهرستان تفتان گره‌ها و نقاط بحرانی شهر شناسایی شده و اکیپ‌های خدمات رسان برای رفع مشکلات احتمالی آمادگی دارند.

علیرضا شهنوازان فرماندار شهرستان از شهروندان خواست در صورت وقوع هرگونه مشکلی می توانند با شماره ۱۲۵ آتش نشانی و  دفتر ستاد مدیریت بحران  شهرداری تماس بگیرند.

از شهروندان شهرستان انتظار می رود از حضور و تردد در حاشیه رودخانه ها اجتناب کنند.

 

باشگاه خبرنگاران جوان سیستان و بلوچستان زاهدان

دیگر خبرها

  • ۴۰۰۰ موکب به زائران اربعین حسینی خدمات رسانی می کنند
  • برخورد قاطع با تور‌های گردشگری غیرمجاز در کردستان
  • برگزاری ۳۸۱ یادواره در شهرستان کهگیلویه / استقبال از اجلاسیه شهدا
  • مساجد بدون کانون‌ها و پایگاه‌های بسیج رونقی ندارد
  • آمادگی استان مازندران برای برگزاری مرحله دوم انتخابات
  • پشتیبانی ۲۱ میلیارد تومانی از طرح دیمزارها در سال ۱۴۰۳
  • پذیرایی خادم الشهدای هرمزگان از زائران در چایخانه حرم مطهر رضوی + تصاویر
  • مدیریت بحران شهرستان تفتان در خصوص وضعیت جوی اخطاریه صادر کرد
  • معرفی اداره کل راه آهن تهران به عنوان دستگاه برتر
  • اجرای بیش از ۲ هزار طرح اشتغالزایی بنیاد برکت در خراسان جنوبی