Web Analytics Made Easy - Statcounter

ایسنا/قم مدیرکل انتقال خون استان قم از افزایش اهداکنندگان خون درقم طی سه ماهه نخست سال جاری نسبت به مدت مشابه در سال ۱۴۰۰ خبر داد.

مرتضی نوریان در آئین تقدیر از اهداکنندگان مستمر خون در استان قم، با اشاره به اینکه بیش از ۴۰ هزار اهداکننده در استان داریم، اظهار کرد: این اهداکنندگان در سن خودشان بیش‌ترین اهدای خون را داشته‌اند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با بیان اینکه بالاترین اهدای خون استان قم ۱۲۵ مرتبه است، عنوان کرد: هرساله همزمان با روز اهداکنندگان خون در خردادماه مراسم جشنی را برپا می‌کردیم ولی در سالیان گذشته به دلیل محدودیت‌های کرونا نتوانستیم این تجلیل را بجای آوریم.

مدیرکل انتقال خون استان قم با اشاره به اینکه حدود ۴۵ هزار مراجعه اهداکننده داریم، مطرح کرد: از این تعداد در سال ۱۴۰۰ حدود ۳۷ هزار نفر توانستند اهدای خون را انجام دهند.

وی با بیان اینکه در سال ۹۹ نیز ۴۰ هزار نفر اهدای خون انجام دادند، خاطرنشان کرد: متاسفانه در سال ۱۴۰۰ شاهد کاهش ۷ درصدی اهداکنندگان خون بودیم.

نوریان با اشاره به اینکه کرونا تاثیربسیار زیادی در این کاهش آمار داشته است، تصریح کرد: اما با اهتمامی که اهداکنندگان مستمر داشته‌اند خوشبختانه در استان قم تاکنون در راستای پاسخ به نیاز مراکز درمانی با مشکل مواجه نشده‌ایم.

وی با بیان اینکه در سه ماهه نخست سال جاری خوشبختانه شاهد افزایش تعداد اهداکنندگان خون بوده‌ایم، یادآور شد: استان قم به شبکه ملی خون‌رسانی نیز متصل است و هرساله حدود ۲۰ درصد از خون‌های اهدایی را نیز به این شبکه ملی می‌دهد.

مدیرکل انتقال خون استان قم با اشاره به اینکه از هر واحد خون سه فرآورده خونی می‌گیریم، بیان کرد: استان‌هایی مانند هرمزگان و سیستان و بلوچستان به دلیل تعداد بالایی بیماران تالاسمی و استان تهران بدلیل تعداد بالایی مراجعه کنندگان به بیمارستان‌ها از سایر استان‌ها، با کمبود فرآورده‌های خونی مواجه هستند.

وی با بیان اینکه خون یک عضوی از بدن است و اهداکنندگان خون همان اهداکنندگان عضو هستند، افزود: خون چه در داخل بدن و چه در خارج از بدن تنها ۳۵ روز عمر می‌کند.

نوریان با اشاره به اینکه بالاترین اهدای خون در جهان که در گینس نیز ثبت شده است مربوط به کشور ایران و ۲۰۰ مرتبه است، اظهار کرد: اگر یک روز در یک بیمارستان با کمبود خون مواجه شویم شاهد لغو بسیاری از عمل‌های جراحی خواهیم بود.

وی با بیان اینکه خون جایگزین مصنوعی ندارد، عنوان کرد: در استان قم در هر ۹.۲ دقیقه در سال ۱۴۰۰ یک واحد خون و فرآورده‌های خونی در مراکز درمانی قم مصرف شده است.

مدیرکل انتقال خون استان قم در پایان مطرح کرد: شعار "اهدای خون نشانه‌ای از همبستگی، برای نجات بیماران به ما بپیوندید" به عنوان شعار امسال انتخاب شده است.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: سازمان انتقال خون استانی اجتماعی اهداي خون مدیرکل انتقال خون استان قم اهداکنندگان خون سال ۱۴۰۰ اهدای خون

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۳۳۸۰۳۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

افزایش ۳۰ درصدی خرید تضمینی برگ سبز چای در سال جاری

به گزارش خبرنگار مهر، حبیب جهانساز صبح شنبه در جلسه با اعضای هیأت مدیره سندیکای چای و چایکاران اظهار کرد: ورود چای سنواتی به بازار در آغاز فصل بهره‌وری به یک معضل تبدیل شده لذا می‌طلبد دولت باید در این خصوص ورود کرده و دغدغه را تعیین تکلیف کند.

وی با بیان اینکه طبق مصوبه شورای قیمت گذاری برگ سبز چای درجه یک هر کیلو ۱۸ هزار تومان و درجه دو ۱۵ هزار تومان تعیین شده است، افزود: خرید تضمینی برگ سبز چای در سال جاری ۳۰ درصد افزایش پیدا می‌کند.

جهانساز با تاکید بر اینکه قرارداد با کارخانجات چای برای خرید تضمینی در حال انجام است، ادامه داد: میزان بدهی کارخانجات به چایکاران ۳۱ میلیارد تومان است که موظف هستند تمامی بدهی خود را پرداخت کنند.

وی با بیان اینکه با بیان اینکه کارگروهی که در حوزه چای در کشور تشکیل شد، مصوب کرد که چای‌های سنواتی تاریخ گذشته کمپوست شوند، تصریح کرد: چای‌های سنواتی برای انجام مراحل کمپوست باید به کشورهای هند، روسیه و چین صادر شود و اگر به کشورهای دیگر صادر شود.

رئیس سازمان چای کشور با اشاره به اینکه از دولت تقاضا داریم در تأمین نقدینگی به سازمان چای کمک کند، گفت: طی سال جاری خرید تضمینی ۲ هزار و ۳۰۰ میلیارد تومان برگ سبز چای در کشور پیش بینی می‌شود.

کد خبر 6089641

دیگر خبرها

  • افزایش ۲۸ درصدی میزان جوجه‌ریزی در مازندران
  • روزانه ۱۵۰ تن گوشت مرغ در مازندران خریداری می شود
  • نزول رشد اقتصادی دور از انتظار اولین اقتصاد جهان
  • افزایش ۳۰ درصدی خرید تضمینی برگ سبز چای در سال جاری
  • صادرات خودرو ترکیه / مشتریان اول: ایتالیا، انگلیس، فرانسه و آلمان
  • صادرات خودروی سواری از ترکیه طی ۳ ماه از ۲.۵ میلیارد دلار گذشت
  • نرخ تورم در آمریکا همچنان بازهم افزایشی شد
  • قیمت جهانی نفت؛ برنت ۸۹ دلار و ۳۲ سنت شد
  • قیمت جهانی نفت امروز ۱۴۰۳/۰۲/۰۷
  • قیمت جهانی نفت / برنت ۸۹ دلار و ۳۲ سنت شد