Web Analytics Made Easy - Statcounter

مهدی ریاضی روز دوشنبه در گفت‌وگو با خبرنگاران به مناسبت هفته قوه قضاییه گفت: تعزیرات حکومتی وظیفه رسیدگی به تخلفات را دارد، مطابق قانون حکم صادر می‌کند و این احکام پس از قطعی شدن به مرحله اجرا می‌رسد.

مدیرکل تعزیرات حکومتی قم می گوید: گزارش تخلف از ناحیه صمت، جهاد کشاورزی و اتاق اصناف، دانشگاه علوم پزشکی و شرکت پخش فرآورده‌های نفتی به تعزیرات حکومتی ارسال و  مطابق قانون پس از برگزاری دادگاه با حضور شاکی و متهم حکم صادر می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

او گفت: تعزیرات حکومتی صدور حکم در زمینه گران‌فروشی، کم‌فروشی، تقلب، عدم ارائه فاکتور خرید، عدم صدور فاکتور فروش، فروش اجباری، احتکار، اخفا و امتناع از عرضه کالا، عدم ایفای تعهدات ارزی، تعطیلی خودسرانه و قاچاق کالا و ارز، عدم حضور مسوول فنی در داروخانه، و اخذ وجوه مازاد بر تعرفه را برعهده دارد.

ریاضی گفت: در سه ماه ابتدایی امسال ۵ هزار و ۳۱۲ پرونده از سوی دستگاه‌ها به تعزیرات حکومتی قم ارسال شد که از این تعداد به ۵ هزار و ۲۰۰ فقره پرونده معادل ۹۵ درصد رسیدگی و حکم مقتضی صادر شد.

به گفته او جزای نقدی پرونده‌های رسیدگی شده معادل ۸۱۲ میلیارد ریال حکم تعیین شده است؛ این تعداد پرونده‌ها در سه حوزه کالا و خدمات، قاچاق کالا و ارز و بهداشت، دارو و درمان است.

ریاضی  افزایش ۱۰۰ درصدی تعداد پرونده‌ها در سه ماه امسال در مقایسه با مدت مشابه پارسال را مورد توجه قرار داد و گفت: در ۳ ماه پارسال، ۲ هزار و ۵۷۰ فقره پرونده در تعزیرات حکومتی قم تشکیل شد و تعداد کل پرونده‌ها در سال گذشته نیز حدود ۱۵ هزار فقره پرونده با جزای نقدی ۱۴۰ میلیارد تومان بود.

مدیرکل تعزیرات حکومتی قم  می گوید: در سه ماه امسال در گشت مشترک با دستگاه‌های صمت، جهاد کشاورزی، اتاق اصناف و دانشگاه علوم پزشکی ۱۷۴ اکیپ اعزام شد و از یک هزار و ۸۲۲ واحد بازرسی شده، ۶۴۲ واحد متخلف شناسایی شد.

به گفته او در سه ماه امسال پلمب و نصب پارچه برای ۹۰ واحد صنفی، نانوایی و فروشگاه‌های زنجیره‌ای انجام شد که ۲۰ مورد برای هفته جاری بود.

مدیرکل تعزیرات حکومتی قم  می گوید: از  پنج هزار و ۳۱۲ پرونده رسیدگی شده، حدود ۸۰۰ مورد مربوط به تخلفات نانوایی‌ها با اختلافات کم‌فروشی، گران‌فروشی، عدم رعایت ساعات پخت و تعطیلی خودسرانه است و از ۹۰ مورد پلمب شده نیز ۳۵ مورد مربوط به نانوایی‌ها بوده است.

ریاضی گفت بیش از ۵۰ درصد تشکیل پرونده و مجازات در حوزه قاچاق کالا و ارز است و در این خصوص کشف حدود ۵۶ تن روغن سهم خانوار از انبار‌های تعدادی شرکت تعاونی از پرونده‌های مهم امسال است که قبل از طرح مردمی سازی یارانه‌ها صورت گرفت.

او می گوید: مجازات در قانون نظام صنفی، تعزیرات حکومتی و حمایت از حقوق مصرف‌کننده‌ها پنج برابر شده است،  به‌طور مثال جریمه عدم درج قیمت که بسیاری از واحد‌های صنفی مرتکب می‌شوند، قبلا ۹۶ هزار تومان بود که اواخر سال گذشته به ۲۶۰ هزار و اکنون به یک‌میلیون و ۳۰۰ هزار تومان رسیده است.

او گفت: سامانه ۱۲۴ سازمان صنعت، معدن و تجارت و سامانه ۱۳۵ تعزیرات حکومتی آماده دریافت گزارشات مردمی از تخلفات اصناف است.

یکم تا هفتم تیرماه هفته قوه قضاییه نام‌گذاری شده است؛ هفتم تیرماه مصادف با سالروز شهادت آیت‌الله بهشتی و ۷۲ تن از یارانش می‌باشد.

باشگاه خبرنگاران جوان قم قم

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: تعزیرات حکومتی قم نانوایی های قم تعزیرات حکومتی قم پرونده ها سه ماه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۳۴۱۶۸۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

جریمه قاچاقچی نوشابه های انرژی خارجی در خواف

  به گزارش خبرگزاری صداوسیما مرکز خراسان رضوی، معاون قضایی و نظارت تعزیرات حکومتی خراسان رضوی گفت: پرونده قاچاقچی کالا شامل نوشابه انرژی زا به ارزش ۸۰۰ میلیون ریال در شعبه اول بدوی تعزیرات حکومتی خواف رسیدگی شد.   سید امیررضا اسلامی افزود: شعبه پس از بررسی محتویات پرونده و به دلیل ارائه نکردن مدارک قانونی با احراز تخلف، علاوه بر ضبط کالای قاچاق، متهم را به پرداخت یک میلیارد و ۶۰۰ میلیون ریال جریمه نقدی محکم کرد.   وی یادآور شد: ماموران اداره مبارزه با قاچاق کالا و ارز در محور مشهد_خواف در بازرسی از یک دستگاه خودروی سواری کالای قاچاق را کشف و پرونده آن را برای رسیدگی به تعزیرات حکومتی ارسال کرده بودند.

دیگر خبرها

  • جریمه بیش از ۵ میلیارد ریالی، فرجام قاچاق لوازم یدکی خودرو در تایباد
  • جریمه قاچاقچی پوشاک در شیراز
  • تشکیل ۱۰۶۷ پرونده تعزیراتی در فروردین سال جاری
  • جریمه تاوان گرانفروشی خودرو
  • جریمه نمایندگی فروش خودرو در شیراز
  • جریمه نمایندگی فروش خودرو به دلیل گرانفروشی
  • جریمه برای گرانفروشی خودرو
  • محکومیت ۴ میلیاردریالی قاچاقچی سیگار در زنجان
  • جریمه قاچاقچی نوشابه های انرژی خارجی در خواف
  • کشف سوخت قاچاق در شهرستان خاتم