Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایمنا»
2024-04-28@23:51:16 GMT

سرای امید برای بی‌سرپناهان گرگان

تاریخ انتشار: ۷ تیر ۱۴۰۱ | کد خبر: ۳۵۳۵۰۳۰۴

سرای امید برای بی‌سرپناهان گرگان

معاون خدمات شهری شهرداری گرگان با بیان اینکه شهرداری ساختمان دو طبقه‌ای به نام مددسرای امید دارد، گفت: این مکان محل جمع‌آوری و اسکان موقت متکدیان، معتادان متجاهر و کودکان کار است.

احمد سالاری در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا، اظهار کرد: شهرداری گرگان دارای ساختمان دو طبقه‌ای به نام مددسرای امید است. این مکان محل جمع‌آوری متکدیان، معتادان متجاهر و کودکان کار است و آنان به طور موقت در این مکان اسکان داده می‌شوند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: پس از اسکان موقت در گرمخانه شهرداری با هماهنگی بهزیستی، معتادان متجاهر برای ترک اعتیاد به بهزیستی معرفی و اقدامات لازم جهت بهبود وضعیت کودکان کار انجام می‌شود. از خانواده این کودکان تعهد گرفته می‌شود تا در صورت صلاحدید این کودکان به آغوش خانواده بازگردند.

معاون خدمات شهری شهرداری گرگان خاطرنشان کرد: گرمخانه شهرداری خدمات و امکانات اولیه از جمله تخت، پتو، تشک و لباس مخصوص را در اختیار بی‌سرپناهان قرار می‌دهد تا برای یک شب در این مجموعه اقامت داشته باشند.

سالاری با بیان اینکه شهروندان می‌توانند مکان حضور بی‌سرپناهان و خانواده آنان را اطلاع‌رسانی کنند، تصریح کرد: مأموران شهرداری با دریافت گزارش از سامانه ۱۳۷ و اطلاع از مکان تجمع افراد بی‌سرپناه، آنان را به گرمخانه شهرداری منتقل می‌کنند.

وی تاکید کرد: تلاش کردیم از مشارکت‌های مردمی نیز کمک بگیریم و برای بی‌سرپناهان وعده غذایی گرم تهیه کنیم تا پس از یک روز گرمخانه را ترک کنند.

معاون خدمات شهری شهرداری گرگان گفت: هماهنگی‌های لازم با آرایشگر جهت اصلاح سر و صورت افراد ساکن در گرمخانه انجام شده است و در راستای رعایت پروتکل‌های بهداشتی و نظافت فردی، آزمایش هپاتیت با هماهنگی و همکاری اداره بهداشت انجام می‌شود و پزشکان اداره بهداشت در مواقع اضطراری در گرمخانه حضور پیدا می‌کنند.

سالاری به هزینه راه‌اندازی و نگهداری این مجموعه اشاره کرد و افزود: این پروژه هزینه میلیاردی دارد و تنها ۵۰ میلیارد تومان هزینه ملک است، اما این مسئله موجب نمی‌شود شهرداری ارائه خدمات به این افراد را متوقف کند.

کد خبر 584623

منبع: ایمنا

کلیدواژه: شهرهاي ايران شهرداری گرگان خدمات شهری برنامه ریزی شهری مدیریت شهری شهرداری گرمخانه مدیریت بحران معاون خدمات شهري شهرداري گرگان احمد سالاري متکدیان جمع آوری متکدیان معتادان متجاهر جمع آوری معتادان متجاهر ساماندهی معتادان متجاهر کودکان کار شهر شهروند کلانشهر مدیریت شهری کلانشهرهای جهان حقوق شهروندی نشاط اجتماعی فرهنگ شهروندی توسعه پایدار حکمرانی خوب اداره ارزان شهر شهرداری شهر خلاق شهرداری گرگان بی سرپناهان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.imna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایمنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۳۵۰۳۰۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

راه‌اندازی دستگاه توموتراپی بیماران سرطانی در گلستان

رئیس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی و درمانی گلستان گفت: دولت در حوزه بهداشت و درمان برای استان گلستان اقدام به ایجاد و راه‌اندازی دستگاه توموتراپی برای درمان بیماران سرطانی و راه‌اندازی دستگاه اسکن هسته‌ای پس از ۲۰ سال کرد. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از گرگان، سعید گل‌فیروزی در دیدار با منتخب مردم استان در مجلس خبرگان رهبری به مناسبت گرامیداشت هفته سلامت با اشاره به اقدامات و دستاوردهای دولت سیزدهم در حوزه بهداشت و درمان اظهارداشت: خدمات دولت سیزدهم در حوزه بهداشت و درمان با اولویت نگاه به حوزه بهداشت و پیشگیری در سطح یک درمانی استان، بی‌نظیر است.

وی اظهار کرد: ساخت 25 خانه بهداشت، پایگاه اورژانس و پایگاه جامع سلامت شهری و روستایی، بخشی از خدمات دولت سیزدهم در گلستان است.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی و درمانی گلستان گفت: ایجاد نخستین مرکز جراحی قلب و نیز نخستین مرکز نازایی سطح 2 در گرگان و گنبدکاووس و نیز نصب و راه‌اندازی سه دستگاه آم.ار.آی (MRI) دولتی در گرگان، علی‌آباد کتول و گنبدکاووس بخش دیگری از اقدامات انجام شده در گلستان حوزه بهداشت و درمان است.

گل‌فیروزی خاطرنشان کرد: تکمیل نخستین مرکز نازایی سطح سه در بیمارستان شهید صیاد شیرازی گرگان با 100 میلیارد ریال اعتبار نیز از خدمات ارزشمند دولت در حوزه بهداشت و درمان گلستان است.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی گلستان گفت: دولت سیزدهم نیز در حوزه بهداشت و درمان برای این استان اقدام به ایجاد و راه‌اندازی دستگاه «توموتراپی» برای درمان بیماران سرطانی و راه‌اندازی دستگاه اسکن هسته‌ای پس از 20 سال در بیمارستان پنج‌ آذر گرگان کرد.

آیت الله سید محسن طاهری نماینده منتخب مردم استان در مجلس خبرگان رهبری نیز در این جلسه گفت: حوزه سلامت در اولویت استان است و در دولت سیزدهم اقدامات خوبی نیز در این حوزه اتفاق افتاده است.

حجت الاسلام محسن طاهری در این دیدار به موضوعات توزیع عادلانه خدمات سلامت در سراسر استان، ریشه‌یابی و علت یابی شیوه برخی از بیماری‌ها در استان، فرهنگ‌سازی و نمادینه کردن اخلاق پزشکی در جامعه و نیز بر ارزش گذاری مبانی اعتقادی و تقویت عفاف و حجاب تاکید کرد.

انتهای پیام/581/.

دیگر خبرها

  • چاره‌ای جز احداث تقاطع سپاه نداریم
  • بازنگری در مکان‌یابی پل‌های عابر پیاده در قم/۱۰ پل عابر پیاده مکانیزه اجرایی می‌شود
  • راه اندازی پایگاه هوشمند سرای بازی کودک در مساجد
  • نتایج روز سوم از دور برگشت مرحله گروهی لیگ بسکتبال امید
  • راه‌اندازی دستگاه توموتراپی بیماران سرطانی در گلستان
  • راننده خودرو سبب مرگ پاکبان شد
  • قم در ارائه خدمات مکان محور رتبه نخست کشور را در اختیار دارد
  • سرای بانو در مشکین‌دشت احداث می‌شود
  • شهرداری گرگان در لبنان ناکام ماند
  • راننده خواب‌آلود سبب مرگ پاکبان شد/ تکرار مرگ رفتگران گرگانی برای سومین سال