Web Analytics Made Easy - Statcounter

مدیر امور زراعت سازمان جهاد کشاورزی گیلان با اشاره به اینکه امسال در حدود ۳ هزار هکتار از باغ‌های استان بادام زمینی کشت شد ، افزود: پیش بینی می‌شود بادام کاران گیلانی امسال ۱۱ هزار و ۵۰۰ تن بادام به ارزش ۶۰۰ میلیارد تومان برداشت کنند.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از ۸دی،ابراهیم اکبرزاده مدیر امور زراعت سازمان جهاد کشاورزی گیلان امروز در گفتگو با خبرنگاران با اشاره به اینکه امسال در حدود ۳ هزار هکتار از باغ‌های گیلان بادام زمینی کشت شد گفت: پیش بینی می‌شود بادام کاران گیلانی امسال ۱۱ هزار و ۵۰۰ تن بادام به ارزش ۶۰۰ میلیارد تومان برداشت کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

  وی با اشاره به اینکه بیش از ۵ هزار نفر در گیلان به کشت و کار بادام زمینی اشتغال دارند افزود: شهرستان آستانه اشرفیه قطب اصلی بادام کاری در گیلان است و علاوه بر آن، این محصول در شهرستان‌های رشت، تالش، رودبار و بندر انزلی نیز کشت می‌شود.   ابراهیم اکبرزاده با اشاره به اینکه برداشت بادام زمینی از اواسط مرداد آغاز می‌شود گفت: ۸ کارخانه و ۲۵۰ کارگاه سنتی در زمینه فرآوری این محصول در استان فعال است.   بادام زمینی به دلیل داشتن چربی‌های غیر اشباع و پروتئین بالا، کاهش دهنده خطر بیماری‌های قلبی، سرطان و آلزایمر بوده و علاوه بر مصرف خوراکی و آجیلی در تهیه روغن بادام زمینی، کره بادام زمینی، علوفه و مصارف صنعتی نیز کاربرد دارد.   /انتهای پیام

منبع: دانا

کلیدواژه: بادام زمینی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۳۵۳۴۱۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۸۵ گیلانی امروز به سرزمین وحی اعزام می شوند

وحید اسکندری گفت: این تعداد از زائران گیلانی هشتم اردیبهشت از فرودگاه بین‌المللی امام (ره) به حج عمره اعزام می‌شوند.

وی عنوان کرد:طول این سفر معنوی برای این زائران ۱۰ روز است که پنج روز در مدینه منوره و پنج روز در مکه مکرمه است و پس از آن به مقصد فرودگاه بین‌المللی امام (ره) در تهران حرکت می کنند.

وی اضافه کرد: همچنین زائران گیلانی حج تمتع نیز در قالب چهار کاروان شامل ۲ کاروان با ظرفیت هر کدام ۹۵ نفر و ۲ کاروان کاروان‌های ۱۲۰ و ۱۳۵ نفره سوم خردادماه امسال با ۲ پرواز از فرودگاه سردار جنگل رشت عازم سرزمین وحی خواهند شد.

مدیرکل حج و زیارت گیلان بیان کرد: یک کاروان از زائران حج تمتع به تعداد ۱۸۵ نفر نیز هفتم خردادماه از فرودگاه بین‌المللی امام (ره) عازم این کنگره عظیم می شوند.

وی عنوان کرد: ۶۳۰ زائر حج تمتع امسال از استان شامل؛ ۳۵۹ زن و ۲۷۱ مرد از شهرستان‌های رشت، تالش، آستارا، لاهیجان، رودسر، لنگرود، بندرانزلی، آستانه‌اشرفیه، صومعه‌سرا، فومن، رودبار، خمام، املش و سیاهکل هستند.

مدیرکل حج و زیارت گیلان اضافه کرد: مسن ترین زائر امسال بانویی ۸۲ ساله و کوچکترین آنها پسر نوجوان ۱۲ ساله است.

امسال بعد از ۹ سال توقف، پروازهای عمره مفرده به سرزمین وحی از سر گرفته شد.

 

باشگاه خبرنگاران جوان گیلان رشت

دیگر خبرها

  • آغاز کشت بادام زمینی در شهرستان آستانه اشرفیه
  • مسدود شدن ۴۰۰ حلقه چاه غیرمجاز در سطح کرمانشاه
  • بیش از ۱۸ هزار تن کلزا در شوش و کرخه برداشت شد
  • پیش‌بینی برداشت ۲۸۰۰ jk گل محمدی در خراسان رضوی
  • ۱۰۵ مرکز خرید تضمینی گندم در گلستان آماده فعالیت هستند
  • پیش بینی برداشت یک میلیون و ۸۰۰ هزار تُن انواع محصولات کشاورزی در گلستان
  • پیش بینی برداشت یک میلیون و ۸۰۰ هزار تُن انواع محصولات کشاورزی در استان گلستان
  • پیش‌بینی برداشت بیش از ۲۰۰۰ تن گل محمدی در خراسان رضوی
  • ۸۵ گیلانی امروز به سرزمین وحی اعزام می شوند
  • پیش بینی برداشت افزون بر ۶ هزار تن غلات در گراش