Web Analytics Made Easy - Statcounter

سرپرست مرکز اطلاعات مالی وزارت اقتصاد در نشست با مدیر عامل ایران خودرو در خصوص بازنگری به منظور توسعه و ارتقای زیرساخت‌های مورد نیاز در مبارزه با پولشویی در این گروه صنعتی توافق کرد.

به گزارش ایران اکونومیست به نقل از وزارت امور اقتصادی و دارایی، هادی خانی در نشست با مدیر عامل ایران خودرو در خصوص بازنگری به منظور توسعه و ارتقای زیرساخت‌های مورد نیاز در مبارزه با پولشویی و تامین مالی تروریسم در این گروه صنعتی اظهار داشت: هلدینگ ایران خودرو به دلیل وسعت و گستردگی عملیات مالی و حجم قابل توجه شرکت‌های وابسته، نهادها و زیرمجموعه‌هایی با کارکرد مالی از جمله لیزینگ‌ها، موسسات مالی، شرکت‌های تامین سرمایه، شرکت‌های تولیدی مختلف و غیره، به‌طور بالقوه در معرض ورود پول‌های کثیف ناشی از عواید حاصل از وقوع جرم است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: مراودات و تعاملات برون مرزی هلدینگ ایران خودرو با سایر نهادهای اقتصادی و تجاری خارج از کشور بر اهمیت توجه بیش از پیش به رعایت قوانین و مقررات مبارزه با پولشویی و تامین مالی تروریسم می‌افزاید.

در پایان این نشست توافق شد در تعامل و هماهنگی بیش از پیش و حداکثر در مدت ۲ ماه، ارتقای زیرساخت‌های اولیه مورد نیاز در ایران خودرو معمول و نتیجه به مرکز اطلاعات مالی گزارش شود.

  منبع: خبرگزاری مهر برچسب ها: گروه صنعتی ایران خودرو ، وزارت امور اقتصادی و دارایی ، قانون مبارزه با پولشویی

منبع: ایران اکونومیست

کلیدواژه: گروه صنعتی ایران خودرو وزارت امور اقتصادی و دارایی قانون مبارزه با پولشویی مبارزه با پولشویی ایران خودرو

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت iraneconomist.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایران اکونومیست» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۳۶۳۲۲۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تحریم‌های جدید غرب مرتبط با ایران و روسیه

به گزارش خبرآنلاین، دفتر کنترل دارایی‌های خارجی وزارت خزانه‌داری آمریکا موسوم به «اوفک» روز پنجشنبه، چند فرد و نهاد را با ادعای ایفای «نقش اصلی در تسهیل و تامین مالی فروش مخفیانه پهپادهای ایرانی برای وزارت ایران»، تحت تحریم قرار داد.

واشنگتن با بیان اینکه این تحریم‌ها با هماهنگی انگلیس و کانادا اعمال شده‌اند، در ادامه مدعی شد وزارت دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح جمهوری اسلامی ایران خود «در حمایت از سپاه پاسداران انقلاب اسلامی و جنگ روسیه در اوکراین نقش دارد».

به گزارش ایسنا، طبق این بیانیه هشت فرد ایرانی، ۱۵ نهاد در ایران، امارات، پاناما و هند، ۲ کشتی و یک هواپیما به لیست تحریم‌های آمریکا اضافه شده‌اند.

وزارت خارجه انگلیس نیز در این راستا اعلام کرد ۲ شخص و چهار نهاد را در ارتباط با برنامه پهپادی و موشکی ایران تحریم کرده است.

«برایان نلسون» دستیار وزیر خزانه‌داری آمریکا در «دفتر تروریسم و اطلاعات مالی» مدعی شد: «وزارت دفاع ایران به بی‌ثبات‌کردن منطقه و جهان با حمایت از جنگ روسیه در اوکراین، حمله بی‌سابقه به اسرائیل و اشاعه پهادها و دیگر سخت افزارهای نظامی برای نایبان ایران ادامه می‌دهد».

او همچنین گفت: «ایالات متحده در هماهنگی نزدیک با انگلیس و کانادا از همه ابزارهای در دسترس برای مقابله با کسانی که از فعالیت‌های بی‌ثبات‌کننده ایران حمایت مالی می‌کنند، استفاده می‌کند».

این ادعاهای مقام آمریکایی در حالی است که ایران همواره اعلام کرده یک طرف جنگ در اوکراین نیست و این غرب است که با گسیل سلاح به این کشور، بر آتش درگیری‌ها می‌دمد.

ایران همچنین اعلام کرده در پاسخ به حمله تروریستی رژیم صهیونیستی به ساختمان سفارت این کشور در دمشق، بر اساس منشور ملل متحد درباره حق پاسخگویی، مواضع نظامی این رژیم در سرزمین‌های اشغالی را هدف قرار داده است.

310310

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید. کد خبر 1899643

دیگر خبرها

  • بررسی پدیده «پولشویی» در «مدار بسته» تلویزیون
  • شکاف ۱۵ تریلیون دلاری برای تامین زیرساخت های جهانی تا سال ۲۰۴۰
  • تغییر رویکرد مدیران و ایجاد ساختار مناسب؛ گام مهمی در پیاده سازی مبارزه با پولشویی در صنعت بیمه است
  • اصلاح قیمت مواد اولیه برای تولید خودرو امری ضروری است/ افزایش 40 درصدی اعلام نیاز سایپا به ورق خودرو در راستای افزایش تولید خودرو در سال جاری
  • رونمایی از برات الکترونیکی زنجیره تأمین مالی با حضور وزیر اقتصاد
  • حضور گروه صنعتی ایران‌خودرو در ششمین نمایشگاه ایران اکسپو
  • تحریم‌های جدید غرب مرتبط با ایران و روسیه
  • خدمه هندی کشتی توقیف شده توسط ایران با انجام تعهدات توافق شده آزاد می‌شوند
  • آمریکا تحریم‌های مرتبط با ایران و روسیه وضع کرد
  • مقررات جدید اروپا برای مبارزه با پولشویی