Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-29@06:05:12 GMT

اخبار کوتاه استان یزد

تاریخ انتشار: ۸ تیر ۱۴۰۱ | کد خبر: ۳۵۳۶۴۲۷۵

اخبار کوتاه استان یزد

به گزارش خبرنگار ایرنا، علیرضا پورسلمان روز چهارشنبه در نشست هم‌اندیشی روسای هیأت‌های ورزشی استان و کارشناسان ورزش بانوان شهرستان‌های یزد گفت: داشتن یک جامعه سالم و بانشاط در گرو سلامت روحی و جسمی اعضای آن جامعه است که در همین راستا توجه به سلامت زنان به عنوان نیمی از پیکره جامعه برای ایفای نقش‌های همسری، مادری، تربیت نسل و انجام وظایف متعدد دیگر، یک نیاز اصلی و اساسی است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با تاکید بر توجه ویژه‌ و کمک به توسعه ورزش بانوان ادامه داد: امروز فرصت بسیار مناسبی است تا هیات‌های ورزش بانوان نظرات و ایده‌های خود را برای  بهبود این حوزه ارائه کنند.

این مسئول با تاکید بر این که مدافع ورزش بانوان است، گفت: دختران امروز، مادران فردا خواهند بود بنابراین سلامت و امنیت دختران نیز باتوجه به وظایف و مسئولیت‌های آینده این جمعیت بسیار حائز اهمیت است.

آزاده دهقان معاون توسعه ورزش بانوان اداره کل ورزش و جوانان استان یزد گفت: بانوان ورزشکار استان بارها در میادین و عرصه‌های مختلف ورزشی شایستگی های خود را نشان داده‌اند و سرمایه گذاری در ورزش بانوان به توسعه ورزش قهرمانی نیز کمک می کند.

در ادامه گزارشی از  عملکرد هیات‌های ورزشی در حوزه بانوان در خصوص توسعه ورزش ارائه شد.

آموزش کشاورزان مهریزی برای مبارزه با مگس مدیترانه ای

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان مهریز گفت: جمعی از باغداران و کشاورزان مهریزی با شرکت در یک کارگاه آموزشی که در روستای خورمیز برگزار شد، آموزش‌های لازم درزمینه مبارزه با مگس مدیترانه‌ای را فرا گرفتند.

یحیی شفیعی افزود: شرکت کنندگان با شکل شناسی، سیکل زندگی، شناسائی انواع تله ردیاب، روش ردیابی، نصب تله، مواد و سموم مورد نیاز و روش طعمه پاشی آشنا شدند.

وی تصریح کرد: هدف از برگزاری کارگاه آشنایی کشاورزان و باغداران با دو آفت کرم گلوگاه و مگس مدیترانه‌ای بود.

این مسئول گفت: آفت مگس مدیترانه‌ای بیشتر به محصول هلو، زردآلود، گوجه، سیب، آلو، توت، به، انگور، خرمالو، انار، انجیر، مرکبات و بعضی از انواع گیاهان زراعی یک ساله حمله می‌کند که با توجه به گسترده بودن حجم خسارت به طاعون گیاهی مشهور است و مهم‌ترین آفت درختان میوه در جهان است که می‌تواند در طول یک سال ۱۲ نسل از خود را تولید کند.

فرماندار شهرستان مهریز نیز در این خصوص اظهار داشت: آگاهی مردم و کشاورزان از نحوه پیشگیری و کنترل آفات به خصوص مگس مدیترانه‌ای در شهرستان نقش مهمی در کمک به کشاورزی و حفظ باغات دارد.

محمد دهقان بنادکی، اطلاع رسانی به موقع به کشاورزان در خصوص نحوه مبارزه با آفت مگس مدیترانه‌ای را ضروری دانست و خواستار توجه ویژه جهاد کشاورزی در این امر شد.

مرکز شهرستان مهریز در فاصله حدود ۳۰ کیلومتری مرکز استان یزد قرار دارد.

برچسب‌ها یزد وزارت ورزش و جوانان قوه قضاییه بانوان بهداشت و سلامت

منبع: ایرنا

کلیدواژه: یزد وزارت ورزش و جوانان قوه قضاییه یزد وزارت ورزش و جوانان قوه قضاییه بانوان بهداشت و سلامت مگس مدیترانه ای ورزش بانوان توسعه ورزش

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۳۶۴۲۷۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پیش بینی خرید ۹۰ هزار تن گندم در باوی +فیلم

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای استان خوزستان، فرماندار باوی گفت: از آغاز خرید گندم در این شهرستان تاکنون ۱۳ هزار تن از کشاورزان خریداری شده است.

محسن البرزی افزود: و همچنین در این مدت ۳۰۰ تن کلزا از کلزاکاران شهرستان باوی خریداری شده است.

وی ادامه داد: پیش بینی می‌شود در سال زراعی جدید ۹۰ هزار تن گندم از کشاورزان این شهرستان خریداری شود.

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

دیگر خبرها

  • پیام تبریک وزیر ورزش و جوانان در پی قهرمانی تیم ملی فوتبال دختران
  • باران‌چشمه: حضور بانوان به عنوان تماشاگر در زورخانه ها مشکلی ندارد
  • انتقاد از رفیق بازی مدیران ورزشی در اصفهان/ وزیر ورزش به این بازی مار و پله خاتمه دهد
  • ایجاد ۱۳ ایستگاه ورزش همگانی در اردبیل
  • آغاز اجرای طرح بانوی توانا در یزد
  • پیش بینی خرید ۹۰ هزار تن گندم در باوی +فیلم
  • شلیک موشک ناو هواپیمابر «شارل دوگل» در ماموریت مدیترانه
  • در سال ۱۴۰۲ در ورزش خراسان رضوی چه گذشت؟
  • پایان رقابت‌های قهرمانی کاراته کشور با معرفی نفرات برتر+فیلم
  • پیام تبریک وزیر ورزش به مناسب قهرمانی ووشو