Web Analytics Made Easy - Statcounter

تحویل رسمی سامانه خنک کن کمکی دانشگاه صنعتی شریف به شرکت مادر تخصصی تولید برق حرارتی و بهره برداری آن از سوی نیروگاه حرارتی شازند آغاز شد.

به گزارش گروه دانشگاه خبرگزاری دانشجو، به نقل از دانشگاه صنعتی شریف،  بهره برداری رسمی از «سامانه خنک‌کن کمکی نیروگاه شازند» که توسط پژوهشگران دانشگاه صنعتی شریف طراحی شده است، با حضور مدیران شرکت تولید برق حرارتی و شرکت تولید برق حرارتی شازند و شرکت مدیریت تولید برق حرارتی شازند و جمعی از متخصصین صنایع نیروگاهی آغاز شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



بنا بر این گزارش؛ پروژه احداث سیستم خنک‌کن کمکی واحد چهار نیروگاه شازند توسط یکی از دفاتر مجتمع فناوری دانشگاه صنعتی شریف انجام و موجب جبران ۲۸ مگاواتی توان تولید برق این واحد در شرایط پیک مصرف تابستان شده است. این پروژه با یک‌سوم هزینه خرید تجهیزات خارجی برای اولین بار در کشور اجرا شده است.

مسعود دربندی عضو هیئت علمی دانشگاه صنعتی شریف و مدیر مرکز توسعه سامانه‌های نوین انرژی (توسان) در خصوص این طرح گفت: پروژه احداث برج خنک‌کن کمکی با اعتباری بالغ بر ۱۰۰ میلیارد تومان در مدت زمان دو سال به سرانجام رسیده است و امروز با بهره‌برداری از آن شاهد ثمره این طرح خواهیم بود.

وی خاطرنشان کرد؛ یکی از موانع اصلی تولید برق در نیروگاه‌های حرارتی، نقصان عملکرد سیستم خنک کن اصلی نیروگاه در شرایط اضطراری بهره‌برداری است که موجب کاهش قابل توجه تولید برق نسبت به ظرفیت اسمی نیروگاه می‌شود. این مسئله در ماه‌های گرم سال که مقارن با اوج مصرف در شبکه برق کشور می‌باشد به نحو جدی نمایان می‌شود. در این راستا، تیم ما اقدام به ارایه راهکاری جهت رفع این محدودیت و افزایش تولید برق در شرایط پیک سال نمود. راهکار پیشنهادی بکارگیری یک سامانه خنک‌کن جانبی در کنار برج خنک‌کن اصلی هلر نیروگاه است که گواهی ثبت اختراع آن با عنوان "سیستم خنک‌کن کمکی برای سیستم خنک‌کن اصلی از نوع هلر به منظور کاهش نقصان تولید برق نیروگاه در شرایط محیطی با دمای زیاد و وزش باد" با مشارکت همکاران مرکز توسان انرژی شریف به ثبت رسیده است.

دربندی یادآور شد: این پروژه یک نمونه کم‌نظیر از همکاری و هم‌افزایی دانشگاه با صنایع زیربنایی کشور و شرکت‌های بزرگ خدمات فنی مهندسی در راستای رفع موانع تولید برق و فراهم آوردن آسایش هموطنان است. کارفرمای پروژه شرکت مادر تخصصی تولید نیروی برق حرارتی بوده و مرکز توسعه سامانه‌های نوین انرژی طراحی و نظارت عالیه بر اجرا را بر عهده دارد.

گفتنی است؛ مرکز توسعه سامانه‌های نوین انرژی (توسان)، یکی از مراکز مستقر در مجتمع فناوری دانشگاه صنعتی شریف است که با مدیریت دکتر مسعود دربندی، عضو هیئت علمی دانشگاه صنعتی شریف، با همکاری بسیاری از نیرو‌های نخبه دانشگاهی و کارشناسان زبده صنعتی پروژه‌های متعددی را به انجام رسانده است. این مرکز فعالیت‌های پژوهشی و صنعتی بسیار زیادی با مراکز صنعتی و صنایع مختلف از جمله صنایع نیروگاهی، پتروشیمی، پالایشگاهی، معدنی، فولاد و آهن داشته است و کارنامه درخشانی را در این زمینه ثبت نموده است.

منبع: خبرگزاری دانشجو

کلیدواژه: دانشگاه شریف خنک کننده نیروگاه پروژه تحقیقاتی خدمات فنی و مهندسی دانشگاه صنعتی شریف تولید برق حرارتی سامانه خنک کن سیستم خنک کن بهره برداری خنک کن کمکی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت snn.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری دانشجو» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۳۶۷۷۰۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تصفیه خانه فاضلاب شهر خوی، نیازمند نیروگاه انرژی های تجدید پذیر

به گزارش خبرگزاری صداوسیمای استان آذربایجان غربی، مدیرعامل ، سرپرست معاونت بهره برداری و توسعه آب و رئیس اداره بهره بردای آب شرکت آب و فاضلاب شهرستان خوی در سمینار توسعه نیروگاههای تجدیدپذیر در تبریز حضور یافتند

این سمینار با هدف ترغیب فعالان عرصه صنعت برای ایجاد نیروگاه های تجدیدپذیر به استناد ماده 16 قانون جهش تولید دانش بنیان در محل هتل پتروشیمی تبریز برگزار شد.

در این سمینار عنوان شد، صنایع با قدرت قراردادی بیش از یک مگا وات موظفند معادل یک درصد از برق مصرفی سالیانه خود را از طریق احداث نیروگاه های تجدیدپذیر تامین نمایند.

در حاشیه این سمینار یداله سلطانی مدیر آب و فاضلاب شهرستان خوی با بیان اینکه ظرفیت اسمی تصفیه خانه فاضلاب شهر خوی بیش از یک مگا وات است، اظهار داشت: باید برنامه ریزی لازم برای احداث نیروگاه تجدید پذیر جهت تولید حداقل یک درصد از مصرف سالیانه خود انجام شود.

دیگر خبرها

  • بهره‌برداری از پروژه فروسیلیس منگنز ازنا در چند ماه آینده
  • چگونه شریف در محله تاریخی طرشت ستاره خاورمیانه شد؟
  • تصفیه خانه فاضلاب شهر خوی، نیازمند نیروگاه انرژی های تجدید پذیر
  • ‌پروژه خط اختصاصی برق شهرک صنعتی فراشبند تکمیل می‌شود
  • بهره برداری از بزرگترین مزرعه خورشیدی برای نمک زدایی در عمان
  • دفتر همکاری مشترک دانشگاه صنعتی شریف و اتکا افتتاح شد
  • ایران جزو کشورهای برتر در سدسازی است | بهره برداری از سد و نیروگاه بزرگ ساخت ایران در سریلانکا
  • انعقاد تفاهم‌نامه همکاری دانشگاه صنعتی شریف و شرکت ایرانول
  • بهره‌برداری از یکی از بزرگترین طرح‌های صادرات خدمات فنی-مهندسی ایران
  • تقویت ارتباط صنعت و دانشگاه با انعقاد تفاهم نامه شرکت ایرانول و دانشگاه شریف