Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش ایرنا، ماموستا عبدالسلام کریمی روز پنجشنبه در نشستی با کارکنان اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی و جمعی از  خبرنگاران استان با بیان اینکه تمرکز کردن به عبارتی زوم کردن بر روی یک جناح در مسایل سیاسی آسیب رسان است، گفت: طرفداران هر دو جناح اصولگرا و اصلاح طلب در ایران فرزند انقلاب و نظام اند و فقط سلیقه آنها با هم فرق دارد لذا بجای اینکه مقابل یکدیگر بایستند باید در کنار هم قرار گیرند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مشاور رییس جمهور در امور اقوام و اقلیت‌های دینی و مذهبی  اضافه کرد: توجه و تمرکز بر روی یک جناح و حذف جریان دیگر به نظام و انقلاب آسیب وارد می کند و در مذهب هم به همین گونه است.

وی با اشاره به اینکه تاثیر کار فرهنگی در جامعه زمان‌بر است، اظهار داشت: وقتی ساختمان فرهنگی بر روی پی و فونداسیون محکم و اصولی بنا شود ماندگارتر خواهد بود چراکه این مهم با روح و فکر انسان در ارتباط است.

وی با اشاره به اینکه زمانی اعمال و رفتار انسان ها درست خواهد شد که فکر در مسیر صحیح آن هدایت شده باشد، افزود: ایدئولوژی تابع جهان بینی است و اگر در جایی عملکرد نامطلوبی وجود دارد نتیجه نبود فکر و اعتقاد نادرست بوده است.

مشاور رییس جمهور در امور اقوام و اقلیت‌های دینی و مذهبی  ادامه داد: اگر جوانان و نوجوانان حرکات و رفتاری انجام می دهند که شایسته نیست نباید با خشونت با آنها برخورد شود چراکه مشکل از آنها نبوده و نیست.

ماموستا کریمی با بیان اینکه باید با فکر و اندیشه درست اعمال نادرست را اصلاح کرد و گفت: مواجه حضرت علی(ع) با خوارج را باید الگو قرار دهیم امیرالمومنین از غل و زنجیر استفاده نکرد.

وی با اشاره به اینکه اسلام دین مهربانی و شفقت است نه خشونت، یادآور شد: نخستین آیه قرآن کریم اشاره به علم و پژوهش دارد و این نشان می دهد اسلام دین احساسات و تقلید نیست بلکه دین علم وتحقیق است.

مشاور رییس جمهور در امور اقوام و اقلیت‌های دینی و مذهبی اظهار داشت: هر مسلمانی که مدعی تشیع یا تسنن بودن هست باید پیامبر اکرم(ص) و حضرت علی(ع) و دیگر بزرگان دین اسلام را در مسائل مختلف اعم از سیاسی و اجتماعی و فرهنگی الگوی خود قرار دهد.

ماموستا کریمی با اشاره به اینکه آنهایی که درصدد ایجاد اختلاف بین مسلمان ها هستند نه شیعه اند و نه سنی، اضافه کرد: جای بسی تاسف است که کمتر به مسائل از دریچه تحقیق پرداخته و بیشتر احساسی و تقلیدی برخورد می شود.

وی با تاکید براینکه اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی در استان ها باید به دنبال معرفی و اصول دین باشد، گفت: ریشه پنج مذهب اسلامی یکی است لذا همه باهم باید از این دین الهی دفاع کنیم.

مشاور رییس جمهور در امور اقوام و اقلیت‌های دینی و مذهبی  با اشاره به اینکه جمهوریت به معنای همه اقوام و جنسیت ها است و امتیاز خاصی برای یک قوم و جنس قائل نیست، گفت: در چنین نظامی شهروند درجه یک و دو نداریم و فضیلت هر فرد به تقوا و انسانیت او است نه قومیت و جنسیت.

ماموستا کریمی با اشاره به اینکه ارگانی هم چون فرهنگ و ارشاد اسلامی نباید فعالیت هایش را اختصاص به یک مذهب کند و باید با دید بازتر و تاکید بر مشترکات برنامه ریزی و کار کند. اظهار داشت: این اداره کل باید اتاق فکر بیشتر ادارات  باشد و در آن اقدام به ایده پردازی کند و سپس آنها را به نهادهای مربوطه منتقل تا عملیاتی کنند.

وی بر تقویت فضای مجازی تاکید کرد و اظهار داشت: در چنین فضایی باید حضور داشته باشیم تا به سوالات و شبهات و مسائلی که مطرح می شود پاسخ دهیم.

مشاور رییس جمهور در امور اقوام و اقلیت‌های دینی و مذهبی  با بیان اینکه زیربنای مذهب شیعه و سنی قرآن است، گفت: کتاب هایی در رد کلام الله نوشته شده ولی تاکنون مسلمان ها اقدام به پاسخگویی به آن نکردند چراکه بیشتر وقتشان را به اختلافات جزئی اختصاص دادند.

ماموستا کریمی یادآور شد: خرده فرهنگ هایی در هر منطقه ای وجود دارد که اسلامی نیست و مخالف و مغایر دین هم نیست هم چون هه‌لپه‌رکی در مناطق کوردنشین؛ این موارد باید دنبال شود.

وی با اشاره به اینکه اعمال سلیقه در همه مسائل به ویژه در مسائل دینی خطرناک است و ما باید تابع دین باشیم نه متبوع آن، گفت: زنان می توانند بدون چادر هم محجبه باشند لذا نباید اقداماتی در راستای دین گریزی جوانان انجام شود.

مشاور رییس جمهور در امور اقوام و اقلیت‌های دینی و مذهبی  یکی از آسیب  کارکرد مسائل فرهنگی و دینی را موازی کاری خواند و گفت: مسوولان دستگاه های فرهنگی با همکاری و تعامل یکدیگر بودجه های تخصیص داده شده را در راستای اجرای برنامه های ارزشمند و تاثیرگذار هزینه کنند.

مدیرکل فرهنگ وارشاد اسلامی کردستان هم در این نشست اظهار داشت: وجود ماموستا کریمی به عنوان مشاور رییس جمهور در امور اقوام و اقلیت های دینی علاوه براینکه برای ما مایه افتخار است ظرفیتی هم برای توجه و پیگیری بیشتر مطالبات مردم منطقه است.

علی اصغر دریایی یادآور شد: از نگاه و راهبرد ماموستا کریمی در مسائل فرهنگی استان بهره خواهیم گرفت و آن را نقشه راهی برای ادامه فعالیت ها و برنامه های فرهنگی قرار خواهیم داد.

مشاور رییس جمهور در امور اقوام و اقلیت‌های دینی و مذهبی روز دوشنبه با هدف شرکت درچند برنامه، از جمله دیدار با نخبگان، نماینده ولی فقیه و استاندار کردستان و بررسی مشکلات استان و انعکاس آن به رییس جمهور پیش از سفر به استان، به کردستان آمده است.

ماموستا عبدالسلام کریمی همچنین روز سه شنبه به شهرستان مریوان سفر کرد و از نزدیک در جریان مشکلات و مسائل موجود، از جمله در مرز باشماق قرار گرفت.

برچسب‌ها کردستان وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی سنندج

منبع: ایرنا

کلیدواژه: کردستان وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی سنندج کردستان وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی سنندج مشاور رییس جمهور در امور اقوام و اقلیت های دینی و مذهبی فرهنگ و ارشاد اسلامی ماموستا کریمی بر روی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۳۶۹۸۴۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رییس‌جمهور فرانسه به آلمان می‌رود

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از رویترز، منابع آگاه در دولت فرانسه اعلام کردند که امانوئل ماکرون، رییس‌جمهور فرانسه در ماه «می» به آلمان سفر می‌کند و احتمالاً در ماه «ژوئن» نیز دوباره به آلمان سفر خواهد کرد.

رییس‌جمهور فرانسه اواخر اسفند نیز برای دیدار با اولاف شولتز، صدراعظم آلمان راهی برلین شد؛ سفری که ظاهراً با هدف کاهش تنش بین فرانسه و آلمان درباره جنگ اوکراین انجام شد.

در هفته‌ها و ماه‌های اخیر اخیر تنش بین فرانسه و آلمان درباره کمک نظامی به اوکراین تشدید شده و به عرصه عمومی کشیده شده است.

کد خبر 6090492

دیگر خبرها

  • رییس‌جمهور فرانسه به آلمان می‌رود
  • شوراها، از مهمترین مظاهر مردمی سازی حکمرانی در نظام مردم سالاری دینی
  • سمن‌ها و گروه‌های مردمی بر حوزه دانش آموزان تمرکز کنند
  • سپاه همواره در صحنه حضور دارد
  • شورای اسلامی شهر و روستا مصداق مردم سالاری دینی است
  • سخنرانی رییس‌جمهور آغاز شد
  • شوراهای اسلامی بدون حب و بغض‌های سیاسی در راستای حل مشکلات مردم گام بردارند
  • علما حافظان مرزهای دینی هستند
  • شناخت دشمن نیاز به تقویت بصیرت انقلابی دارد
  • توماج صالحی اعدام می‌شود؟