Web Analytics Made Easy - Statcounter

ایسنا/خراسان شمالی نماینده ولی فقیه در خراسان شمالی بر لزوم سهل گیری ازدواج جوانان و باز کردن این مسیر برای پسران و دختران تاکید کرد.

حجت الاسلام رضا نوری در آیین سیاسی عبادی نماز جمعه که در مصلای امام خمینی (ره) بجنورد برگزار شد، اظهار کرد: اگر سهل‌گیری باشد خیلی از جوانان نسبت به این کار خیر اقدام می‌کنند و آنان که ازدواجشان عقب افتاده است نیز جلو می آیند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی تصریح کرد: عقب افتادن ازدواج جوانان به دلیل هزینه های سنگین و اداب و رسوم غلطی است که خودمان به جامعه و فرزندانمان تحمیل کرده ایم.

وی با اشاره به سالروز ازدواج امام علی (ع) و حضرت فاطمه (س)، ادامه داد: امام علی و حضرت فاطمه زهرا عشق و محبت را به یکدیگر هدیه داده بودند و الگوی یک خانواده کامل از لحاظ مهریه، جهیزیه و... هستند. پیامبر اسلام (ص) نیز به توان مالی حضرت علی توجه داشتند.

حجت الاسلام نوری تاکید کرد: ای خانواده هایی که افراد پسران و دختران جوان دارید، مسیر را برای ازدواج جوانان باز کنیم و به آن ها آموزش دهیم؛ برای ازدواج سخت نگیریم تا پشیمان نشوند و از خیر آن نگذرند.

ظلم جهان غرب طی ۳ دهه گذشته 

وی به هفته حقوق بشر آمریکایی نیز اشاره کرد و گفت: در ۳ قرن گذشته، جهان غرب جز ظلم و ستم به دیگر کشورها، چیزی نداشته است.

وی ادامه داد: آمریکا برای کشور های مستعمره خود فقر، بیچارگی، جنگ و کودتا به ارمغان آورده و در ۱۰۰ سال اخیر به ۴۷ کشور حمله کرده یا در آن‌ها کودتا کرده است؛ با مردم و دولت های مردمی درگیر شده و تحقیر و ذلت نصیب مردمان آن کشورها کرده است.

نوری گفت: آمریکایی ها مدعیان حقوق بشر هستند اما هیچ چیز را رعایت نمی‌کنند. از ظلم به میلیون ها مردم سرخ پوست خود گرفته تا تجارت انسان و برده و جنایت در کشورهای ژاپن و ویتنام و خاور میانه.

امام جمعه بجنورد اظهار کرد: اگر مطالعه کنید می‌بینید که آمریکایی ها ۶ جنگ را در خاورمیانه راه انداختند که بیش از ۲ میلیون و ۵۰۰ هزار نفر در آن‌ها کشته شدند.

نماینده ولی‌فقیه در خراسان شمالی تاکید کرد: اما ملت ایران در مقابل آمریکایی‌ها ایستاده و دست آن‌ها را از این کشور قطع کرده است؛ آمریکا روز به روز ضعیف‌تر می شود و گذشت زمانی که این کشور جنایت می‌کرد و ما پاسخ نمی‌دادیم.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: خراسان شمالی استانی سیاسی نماز جمعه ازدواج جوانان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۳۷۶۰۵۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ایستادگی امروز مردم غزه برآمده از ایثارگری‌های شهدای انقلاب اسلامی است

نماینده ولی فقیه در جمعیت هلال احمر کشور گفت: شهدا قهرمانان تاریخ و الگوی ایستادگی هستند و پاسداری از آرمان شهدا امری مهم است.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از اردبیل، حجت الاسلام عبدالحسین معزی با تاکید بر اهمیت جایگاه شهدا، آنان را قهرمانان تاریخ و الگوهای کم‌نظیر ایستادگی و مقاومت برشمرد و اظهار کرد: پاسداری از ارزش‌های اخلاقی و دینی و حفظ آرمان‌های بلند و تمدن‌ساز شهدا در ایران اسلامی ضروری است.

وی با تاکید بر اینکه انسان برای سعادتمندی در دنیا و آخرت نیازمند الگو است، افزود: پیامبر اکرم (ص) و ائمه اطهار بهترین الگو برای حرکت انسان در مسیر ترقی و تعالی هستند.

نماینده ولی فقیه در جمعیت هلال احمر کشور با اشاره به الگوبرداری شهدای جنگ تحمیلی از سیره اهل بیت علیهم السلام اظهار کرد: شهدا قهرمانان تاریخ معاصر و الگوهای کم‌نظیر ایستادگی و مقاومت هستند.

وی در بخش دیگری از سخنان خود به جنایات رژیم صهیونیستی در غزه نیز اشاره کرد و گفت: ایستادگی امروز مردم غزه برآمده از ایثارگری‌های شهدای انقلاب اسلامی است.

حجت الاسلام معزی با اشاره به ایثارگری و پایمردی شهدا در هشت‌سال جنگ تحمیلی، گفت: شهدا در پاسداری از ارزش‌های اخلاقی و دینی مهم‌ترین سرمایه زندگی یعنی جان خود را خالصانه را در راه خدا هزینه کرده‌اند.

نماینده ولی فقیه در جمعیت هلال احمر کشور در ادامه به نقش پررنگ جوانان در پیروزی انقلاب اسلامی و هشت‌سال جنگ تحمیلی نیز اشاره کرد و افزود: جوانان ایران اسلامی با بهره‌گیری از نهضت عاشورا در برابر قدرت‌های جهانی ایستادند و از آرمان و ارزش‌های خود پاسداری کردند.

وی در پایان جایگاه شهدا را والا دانست و گفت: تکریم و تعظیم مقام شهدا و خانواده آنان، جانبازان و ایثارگران وظیفه‌ای همگانی بوده و ترویج فرهنگ ایثارگری در کشور لازم و ضروری است.

کد خبر 748558

دیگر خبرها

  • تجلیل از ایستادگی کارگران در مسیر خنثی‌سازی تحریم‌ها
  • روز خوب نمایندگان بوکس ایران در رقابتهای جوانان و امید آسیا
  • اختلاف ها حل نشد اما واشنگتن و پکن مسیر گفت و گو را انتخاب کردند
  • ایستادگی امروز مردم غزه برآمده از ایثارگری‌های شهدای انقلاب اسلامی است
  • خشونت نظامیان آمریکایی در مقابل دانشجویان + عکس و فیلم
  • هاکی روی یخ قهرمانی جوانان آسیا؛ پیروزی ایران مقابل کویت
  • بیداری دانشجویی؛ رسوایی آمریکایی
  • کارگران زحمت کشور نیازمند توجه مسئولان هستند
  • مبارزه جدی برای مقابله با فساد
  • پرداخت ۱۶۰ هزار میلیارد تومان وام ازدواج پارسال در کشور