Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش ایرنا ؛ بعد  از یک نیمروز سخت و پرجنب و جوش ، وقت ناهار و نماز باعث می شود دقایقی فارغ از کار شوم، پس از خواندن نماز، ظرف غذای خود را بر می دارم و گوشه ای می نشینم.

 همین که اولین لقمه اول در دهانم گذاشتم تلفن همراهم زنگ می خورد، به صفحه گوشی که نگاه می کنم دلشوره عجیبی به سراغم می‌آید، جواب می‌دهم ،آقای حاج قاسم حسینی است صاحبخانه با انصاف! ما.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

تلفن را که قطع می کنم دنیایی از غم و البته  فکر و خیال به سراغم می‌آید، دیگر اشتهایی برای خوردن ناهار برایم باقی نمانده است، نمی دانم چه کار کنم مبلغ ودیعه و اجاره  جدیدی که صاحبخانه گفته است خیلی بیشتر از توان من است.

غرق در عالم فکر و خیال زنگ پایان زمان ناهار و استراحت به صدا در می آید، دوباره مشغول کار می شویم، رضا همکارم که متوجه حال دگرگون من شده است با تعجب می پرسد چه اتفاقی افتاده ؛ تلفنی با چه کسی صحبت کردی که اینطور احوالت به هم ریخته است.

کمکی اگر از دستم ساخته است بگو،  می گویم ممنون مشکل من آنقدر بزرگ است که از دست تو کاری بر نمی آید و جریان تلفن صاحبخانه را برایش بیان می کنم.

بعد از اتمام کار به اتاق رختکن کارگاه می روم و لباس های کارم تعویض می کنم و با یک تیشرت و شلوار معمولی به سمت خانه راه می‌افتم، دنیایی از افکار پریشان و مشوش به سراغم می آید نمی توانم راهی برای رهایی از این بن بست پیدا کنم.

مسیری را که روزهای قبل با واحد شرکت اتوبوسرانی نیم ساعته می رفتم امروز پیاده طی کردم ؛ این موضوع را وقتی فهمیدم که از خستگی دیگر نای گام برداشتن هم نداشتم.

از صبح تا غروب سرپا ایستادن دیگر توانی برای پیاده روی برایم باقی نمی گذاشت، امروز اما ناخودآگاه فراموش کرده بودم همه خستگی ها و ضعفم را. سر راهم به چند بنگاه معاملات ملکی سر می زنم مبلغ اجاره و ودیعه سر به فلک می زند، حتی اجاره منزل ۴۰ متری هم دیگر در توان من نیست.

نمی دانم که در سال های اخیر چه اتفاقی افتاده است که هر سال به طور جهشی اجاره ها چندین برابر می شود. به خانه می رسم؛ در خانه کم حوصله تر و کم حرف تر از روزهای قبل هستم، همسرم مریم هم متوجه این موضوع شده است؛ اما دلیل این حالم را نمی داند. هر چه سعی می کند از زیر زبانم متوجه موضوع شود ؛ اما من سعی می کنم چیزی بروز ندهم.

میدانم از او هم کاری بر نمی آید تمام این سال ها با حقوق کم و درآمد اندک من ساخته و قناعت کرده است با همین درآمدم ۲ دختر را به خانه بخت فرستاده است. تمام طلاها هایی را که برایش در سالهای گذشته خریده بودم یک به یک به وقت نیاز فروخته بود و به زخم زندگیمان زده بود، می دانم اکنون کاری از دستش بر نمی آید و گفتن دلیل ناراحتیم، بیشتر او را غمگین و افسرده می کند و تپش های قلب بیمارش را تحت تاثیر قرار می دهد.

تصمیم می گیرم فردا که به کارگاه رفتم با آقای سهرابی سرپرست کارگاه صحبت کنم بلکه بتوانم وامی بگیرم، صبح زودتر از روزهای قبل به کارگاه می روم بلکه دقایقی پیش از شروع کار بتوانم با آقای سهرابی صحبت کنم.

 اما آقای سهرابی هم از شرایط اقتصادی موجود گله‌مند است و او هم از تصمیم صاحب کارگاه برای اجاره بالای کارگاه خبر می دهد.

نا امید از اینجا، مرخصی ساعتی می گیرم تا به بانک بروم و سراغی از وام بگیرم و آن را روی پول پیش خانه  بگذارم تا بتوانم یک سال دیگر هم در این خانه بمانم، اما مشکل بانک که یکی دوتا نیست، ضامن و مدت زمان انتظار برای دریافت وام و سود بالای بانک.

 اگر بخواهم همه مبلغ مورد نیازم را وام بگیرم ؛ باید تمامی حقوق  را بابت وام و سود آن بپردازم و همان ابتدای ماه هیچ پولی برای گذران زندگی و امرار معاش باقی نمی ماند،

درمانده و مستاصل از بانک خارج می شوم، تصمیم می گیرم امروز غروب که به خانه رفتم موضوع را با همسرم مروارید در میان بگذارم، چاره چیست ؛ سرانجام می فهمد.

 چند روز بیشتر فرصت نداریم؛ می‌خواهم با او به حاشیه شهر بروم برای سکونت و اجاره منزل.

 می دانم مسافت طولانی محل کار با منطقه ای که در آن به دنبال سرپناه هستم ، شغلم را تحت تاثیر قرار می دهد به این فکر می کنم که با ۵۸ سال سن، کم کم قدرت و توانم را از دست داده ام و آرزوی صاحب منزل و سرپناه شدن را باید با خودم به ... ببرم.

فکر می‌کنم بعد از بازنشستگی و ناچیز بودن میزان مستمری که یقینا کفاف اجاربها را نمی دهد به ناچار باید بار و بنه و اسباب زندگی را جمع کرده و با هزار غصه دیگر تحت پوششی نهادی در آیم و شاید من و همسرم در سال‌های پایانی عمر در تنهایی و عزلت بگذرانیم که بسیار دردآور و بغرنج است.

همه قراردادها رصد می شود

در این پیوند، معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری گلستان در خصوص افزایش غیرقانونی قیمت مسکن  و اجاره بها در شهرهای این استان، گفت: تمامی قراردادهای موجود در مشاوران املاک چنانچه دارای کد رهگیری باشند رصد شده و امکان مبادله مبالغ غیرقانونی وجود ندارد.

سیدمحمدرضا سید النگی ادامه داد: چنانچه بین طرفین قراردادی بدون کد رهگیری بسته شود، تخلف بوده و بدیهی است که کنترل بازار از دست مسوولان ذیربط خارج و مبالغ غیرمعقول از مستاجر اخذ می شود.

خانه‌دارشدن آرزوی افزون بر ۲۱ درصد ساکنان استان ۲ میلیون نفری گلستان است که عزم جدی دولت مردمی سیزدهم هم با اتخاذ بسته حمایتی قوا و هم  اجرای طرح نهضت ملی مسکن، گلستانی‌های فاقد خانه را به پایان دوران اجاره‌نشینی امیدوار کرده است.

بدنبال تهیه زمین برای طرح نهضت ملی مسکن هستیم

وی همچنین در خصوص عملیات اجرایی طرح نهضت ملی مسکن، اظهارکرد: هم اکنون در مرحله تامین زمین برای اجرای این طرح در استان هستیم و بیشترین تمرکز ما ایجاد زیرساخت های مناسب در مناطق روستایی استان است.

معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری گلستان در خصوص اختصاص تسهیلات از سوی بانک های عامل برای طرح نهضت ملی مسکن گفت: تمامی بانک ها موظف هستند ۱۵ درصد از اعتبارات خود به حوزه مسکن اختصاص دهند.

اعمال بسته سیاستی برای کنترل بازار رویه موثری است

بازرس هیات مدیره اتحادیه مشاوران املاک گرگان در گفت و گو با خبرنگاران اظهارکرد: با توجه به تورم موجود در جامعه هم اکنون نرخ اجاره بها را موجران تعیین می کنند و اعمال بسته سیاستی برای کنترل بازار رویه موثری است که باید در این بخش نظارت های تقویت شود.

مهدی حسن پور افزود: بخشنامه ابلاغی در خصوص سقف تعیین شده افزایش اجاره بها را به همه همکاران اعلام کردیم اما مالکان پیشنهادات بالاتری داده و بالاتر از سقف حاضر به انعقاد قرارداد هستند، اما بسیاری از همکاران ما این مصوبه را رعایت می کند.

بازرس هیات مدیره اتحادیه مشاوران املاک گرگان توضیح داد: اجاره‌بها در بخش هایی از گرگان تا ۱۰۰ درصد هم افزایش یافته و مستاجر مجبور به تمکین است.

مشکلات به دولت گذشته بر می گردد اما برای آن باید فکر اساسی کرد

نماینده مردم گرگان و آق قلا در مجلس شورای اسلامی در گفت و گو با خبرنگار ایرنا گفت: بحث اجاره‌بها و ودیعه مسکن در زمان حاضر یکی از مشکلات مهم و جدی مردم است که باید برای آن فکر اساسی شود.

رمضانعلی سنگدوینی افزود: از اصلی ترین دلایل بروز این نابسامانی بی توجهی به ساخت و تامین مسکن در کشور طی دولت گذشته است؛ یعنی میزان تولید و عرضه مسکن در دولت گذشته به مراتب کمتر از نیاز و مطالبه مردم بوده و این امر اثرات تورمی بر جا گذاشته است.

وی ادامه داد: تامین مسکن از وظایف اصلی دولت ها و مندرج در قانون اساسی است که باید با بسیج همه ظرفیت ها و مشارکت بخش خصوصی این زیرساخت و نیاز ضروری برای مردم تامین شود.

به گزارش ایرنا، از وزارت راه و شهرسازی، در جلسه سران قوا که روز شنبه (۲۸ خردادماه) با حضور سران قوا و به ریاست آیت‌الله «سیدابراهیم رئیسی» برگزار شد، بسته سیاستی مصوب شده در جلسه شورای عالی سران قوا که شامل تعیین افزایش سقف تمدید قراردادهای اجاره‌بها در سال ۱۴۰۱ بود مورد تصویب قرار گرفت.

در نشست فوق، سران سه قوه تاکید کردند سیاست‌ها و اقدامات لازم برای مدیریت حوزه مسکن سریع‌تر اجرایی شود و همزمان طرح ۲ فوریتی مطرح در مجلس شورای اسلامی نیز در اولویت تصویب قرار گیرد.

بر همین اساس با توجه به افزایش قابل توجه رشد اجاره واحدهای مسکونی در بهار ۱۴۰۱ و چشم‌انداز رشد آن در ادامه سال جاری و با توجه به فرارسیدن فصل نقل و انتقال مستاجران و عدم تمکن مالی کافی جامعه مستاجران در شرایط موجود اقتصادی کشور، تعیین سقف اجاره‌بها، استثنائات و مشوق‌های مربوطه به شرح ذیل پیشنهاد می‌شود:

ماده ۱- همه قراردادهای اجاره واحدهای مسکونی در سال ۱۴۰۱ پس از تاریخ ابلاغ این مصوبه به صورت خودکار و به مدت یک سال و حداکثر با نرخ‌های زیر نسبت به قراردادهای موجود تمدید می‌شود.

شهر تهران و سایر کلانشهرها ۲۵ درصد، سایر نقاط شهری ۲۰ درصد که در تبصره این ماده نیز آمده است که توافق مالک و مستاجر با نرخ‌های کمتر از موارد فوق بلامانع است.

به گزارش ایرنا ، در طرح نهضت ملی مسکن که از اولویت‌ها و برنامه‌های دولت سیزدهم است تاکنون حدود ۹۰ هزار گلستانی ثبت نام کرده که از این تعداد ۴۹ هزار و ۶۷۹ نفر تعیین تکلیف شده اند.

در استان گلستان برای سال اول تاکنون بالغ بر ۲۳۰ هکتار زمین در مجموع شهرهای استان تامین شده و پروژه ها در مراحل مختلف آمادسازی زمین، اجرای فونداسیون (شالوده، پی سازی) و اجرای اسکلت هستند.

برچسب‌ها استان گلستان گرگان رهن و اجاره مسکن مسکن

منبع: ایرنا

کلیدواژه: استان گلستان گرگان رهن و اجاره مسکن استان گلستان گرگان رهن و اجاره مسکن مسکن طرح نهضت ملی مسکن اجاره بها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۳۷۹۴۳۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نرخ رهن در بازار تهران؛ رهن مسکن در محله شادآباد ۵۸۰ میلیون تومان

به گزارش خبرنگار مهر، یکی از مهمترین محورهای زندگی بشریت حول مسئله مسکن عنوان شده و با توجه به اهمیت بازار مسکن در کشور به دلیل ارتباط مستقیم با وضعیت معیشت و رفاه زندگی مردم، خبرگزاری مهر قصد دارد در سلسله گزارش‌هایی قیمت خرید، رهن و اجاره واحدهای مسکونی در مناطق مختلف تهران را به صورت مجزا بررسی کند.

در گزارش‌های متعدد اخیر با توجه به افزایش قیمت مسکن در پایان سال (۱۴۰۲)، به بررسی وضعیت نرخ رهن و اجاره «منطقه ۱۳» و «منطقه ۱۴» و «منطقه ۱۵» و «منطقه ۱۶» و «منطقه ۱۷» پرداختیم؛ حال قصد داریم در گزارش پیش رو نرخ رهن و اجاره مسکن در «منطقه ۱۸» تهران را بررسی کنیم.

یک آپارتمان ۱۱۰ متری دوخوابه در منطقه ۱۸ محله «تولید دارو» تهران با پرداخت ۳۰۰ میلیون تومان ودیعه و کرایه ماهیانه ۱ میلیون تومان قابل اجاره و این واحد ساخت (۱۳۹۹) است.

همچنین برای رهن کامل یک واحد آپارتمان ۸۵ متری دوخوابه، ۲ سال ساخت در منطقه ۱۸ محله «شهرک فردوس» تهران، نیازمند ۶۰۰ میلیون تومان ودیعه و ماهانه ۱۰۰ هزار تومان اجاره خواهید بود.

قیمت خرید واحدهای دیگر در «منطقه ۱۸ تهران» را در جدول زیر بررسی کنید؛

محله و خیابان (منطقه ۱۸) متراژ ساختمان قیمت اجاره (تومان) قیمت رهن (تومان)
ابراهیم‌آباد ۶۰ ۷,۰۰۰,۰۰۰ ۲۰۰,۰۰۰,۰۰۰
بهداشت ۷۸ ۹,۰۰۰,۰۰۰ ۴۵۰,۰۰۰,۰۰۰
تولید دارو ۸۰ ۱۰,۰۰۰,۰۰۰ ۳۰۰,۰۰۰,۰۰۰
خلیج‌فارس ۸۰ ۶,۰۰۰,۰۰۰ ۱۰۰,۰۰۰,۰۰۰
سعید آباد ۹۰ _ ۴۰۰,۰۰۰,۰۰۰
شاد آباد ۸۵ _ ۵۸۰,۰۰۰,۰۰۰
شهرک امام خمینی (ره) ۷۵ ۵,۰۰۰,۰۰۰ ۳۰۰,۰۰۰,۰۰۰
شهرک فردوس ۸۵ ۱۰۰,۰۰۰ ۶۰۰,۰۰۰,۰۰۰
شهرک مسلمین ۷۳ ۲,۰۰۰,۰۰۰ ۴۰۰,۰۰۰,۰۰۰
شهرک ولیعصر ۷۰ ۷,۰۰۰,۰۰۰ ۱۵۰,۰۰۰,۰۰۰
کوی هفدهم شهریور ۸۵ _ ۵۵۰,۰۰۰,۰۰۰
یافت‌آباد جنوبی ۸۵ ۱۰,۰۰۰,۰۰۰ ۳۰۰,۰۰۰,۰۰۰
کد خبر 6087738 زهره آقاجانی

دیگر خبرها

  • پورابراهیمی: طرح مالیات بر سوداگری به کاهش التهابات بازار خودرو، ارز، طلا و مسکن کمک می‌کند
  • التهابات بازار خودرو، ارز و مسکن کاهش می‌یابد
  • یک میلیون و۶۰۰ هزار متقاضی در صف انتظار برای دریافت وام ودیعه مسکن
  • وام ودیعه مسکن در ۱۴۰۳ افزایش می باید؟
  • نرخ رهن در بازار تهران؛ رهن مسکن در محله شادآباد ۵۸۰ میلیون تومان
  • خبر خوب برای مستاجران ؛ اجاره‌بها زیاد ممنوع !
  • خبر خوش برای مستاجران
  • مصوبه مجلس درباره ساماندهی بازار مسکن و اجاره‌بها
  • جزئیات مصوبه ساماندهی بازار مسکن و اجاره‌بهای مسکونی
  • جزییات مصوبه «ساماندهی بازار زمین، مسکن و اجاره‌بها»‌ مجلس