Web Analytics Made Easy - Statcounter

رییس مرکز توسعه مکانیزاسیون کشاورزی اعلام کرد: در خط اعتباری امسال ۳۷۰۰ میلیارد تومان به مکانیزاسیون بخش زراعت و باغبانی اختصاص یافته است.

به گزارش روز شنبه ایران اکونومیست از وزارت جهاد کشاورزی، «کامبیز عباسی» افزود: مبلغ ۵ هزار میلیارد تومان اعتبار مکانیزاسیون کشاورزی از همان ابتدای امسال به استان‌ها ابلاغ شده و از این مبلغ نزدیک به ۲۵۰۰ میلیارد تومان به مکانیزاسیون زراعت و حدود ۱۲۰۰ میلیارد تومان به مکانیزاسیون باغبانی اختصاص داده‌ایم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

رییس مرکز توسعه مکانیزاسیون کشاورزی میزان اعتبار تخصیص یافته در سال جاری به حوزه‌های مکانیزاسیون دام و طیور را نزدیک به ۶۰۰ میلیارد تومان، شیلات و آبزیان حدود ۳۵۰ میلیارد تومان، گیاهان دارویی ۱۵۰ میلیارد تومان و گلخانه‌ها را ۱۷۰ میلیارد تومان عنوان کرد.

این مقام مسوول درباره نوسانات قیمت ماشین‌های کشاورزی تاکید کرد: با توجه به برآوردها، نظارت و بررسی‌های مرکز توسعه مکانیزاسیون کشاورزی بر قیمت لوازم و قطعات ماشین‌های کشاورزی و کنترل‌های وزارت جهاد کشاورزی در سال جاری، شرکت‌های تولیدکننده ماشین‌های کشاورزی اجازه افزایش قیمت بیش از ۲۰ تا ۲۵ درصد تولیدات خود را ندارند.

افزایش بیش از ۲۵ درصد قیمت ماشین‌های کشاورزی قابل قبول نیست

عباسی با بیان این که افزایش بیش از ۲۰ تا ۲۵ درصد قیمت ماشین‌های کشاورزی مورد پذیرش این مرکز نیست، گفت: حمایت ما از شرکت‌های ارزان فروش و همراه دولت صورت می‌گیرد.

وی با اشاره به فعالیت ۵۲۳ شرکت فعال در حوزه عرضه ماشین‌های کشاورزی در کشور فعال هستند، بیان داشت: برآوردها نشان می‌دهد نزدیک به ۸۰ درصد شرکت‌های تولیدکننده ماشین‌های کشاورزی، خود را با شرایط کشور، سیاست اقتصاد مقاومتی و کشاورزان وفق داده‌اند و قیمت تولیداتشان در سال جاری در محدوده ۲۰ تا ۲۵ درصد افزایش‌یافته که قابل‌تقدیر است.

رییس مرکز توسعه مکانیزاسیون کشاورزی در همین حال تصریح کرد: بخشی از افزایش قیمت‌ها در حوزه ماشین‌های کشاورزی ناشی از تغییرات قیمتی در سایر کالاها است.

وی گفت: از کل شرکت‌های عرضه‌کننده ماشین‌های کشاورزی ۱۰ تا ۱۵ درصد آنها شرکت‌های دانش‌بنیان هستند و این شرکت‌های به سمت ساخت ماشین‌هایی رفته‌اند که سابقه کمتری در بخش کشاورزی دارند.

عباسی اضافه کرد: امسال با توجه به تاکیدات وزیر جهاد کشاورزی بر ارتقای فناوری در این بخش، توجه ما به توسعه مکانیزاسیون علمی و دانش‌بنیان است.

  منبع: خبرگزاری ایرنا برچسب ها: وزارت جهاد کشاورزی ، محمدعلی طهماسبی ، مکانیزاسیون

منبع: ایران اکونومیست

کلیدواژه: وزارت جهاد کشاورزی مکانیزاسیون مرکز توسعه مکانیزاسیون کشاورزی ماشین های کشاورزی میلیارد تومان ۲۵ درصد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت iraneconomist.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایران اکونومیست» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۳۸۵۵۴۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

توسعه دزفول در گرو اجرای طرح‌های مصوبه سفر استاندار خوزستان

 

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای استان خوزستان، علیرضا خردمند عصر پنجشنبه در حاشیه شورای اداری دزفول که با حضور استاندار خوزستان برگزار شد، گفت: سفر آقای حسینی محراب به این شهرستان ۴۰ مصوبه پیرامون طرح‌های اولویت دار اقتصادی، زیرساختی، عمرانی و خدماتی دزفول داشت که اجرای این طرح‌ها می‌تواند گره گشای بسیاری از مسائل شهرستان باشد.

وی افزود: نشست‌های متعددی پیش از سفر امروز استانداری خوزستان در استان برگزار و تمام طرح‌های اولویت دار شهرستان با حضور ادارات کل بررسی و نهایی شد.

خردمند با بیان اینکه زمان بندی اجرای این طرح‌ها تعیین و اجرای آنها در دستور کار استان و شهرستان است، ادامه داد: شورای برنامه ریزی دزفول ماموریت دارد تا ضمن جمع بندی اعتبار مورد نیاز اجرای این طرح ها، روند تامین اعتبار این طرح‌ها را در استان دنبال کند.

فرماندار ویژه دزفول اضافه کرد: شرکت آب و فاضلاب خوزستان در این نشست متعهد شد نسبت به آغاز حفاری ۷ حلقه چاه از ۱۰ حلقه چاه مورد تعهد اقدام و همچنین در اعتبارات امسال تمهیدات لازم برای اجرای ۷ کیلومتر خط انتقال از عباس آباد به شهر منتظران دزفول را اقدام کند.

وی می‌گوید: همچنین مصوب شد ۳ حلقه چاه در تعهد سازمان آب و برق خوزستان با توجه به نبود وجود شرکت کننده به صورت ترک تشریفات به پیمانکار واگذار و عملیات اجرایی حداکثر در ۲ ماه آغاز شود.

تصویب اجرای طرح کامل فاضلاب زیباشهر به قید فوریت

خردمند گفت: با توجه به تامین لوله‌های مورد نیاز بسیج سازندگی، در این نشست مقرر شد بسیج سازندگی خط لوله آب شهیون را از اعتبارات محرومیت زدایی اجرا و مطالبه‌های آن از محل مولدسازی پیگیری شود.

وی با اشاره به مشکلات زیست محیطی ایجاد شده برای رودخانه دز و برداشت آب غدیر از این رودخانه گفت: شرکت آب و فاضلاب خوزستان متعد شد طرح کامل فاضلاب زیباشهر دزفول به منظور جلوگیری از ورود فاضلاب به رودخانه دز را به قید فوریت عملیاتی کند.

علیرضا خردمند ادامه داد: تامین هزینه اجرای شبکه آب و فاضلاب مسکن ملی در منطقه زیباشهر و مهرشهر، تکمیل اجرای طرح آبرسانی ۵ روستای دهنوباقر، حاجات، خوزینه باقر، خوزینه بالا و بنه عاطی، اجرای ۴ کیلومتر خط لوله ۶۰۰ میلیمتر از سیاه منصور به زندان و اجرای ایستگاه پمپاژ و مخزن آب آن، اجرای ۲.۵ کیلومتر خط لوله ۵۰۰ میلی متر فولادی و راه اندازی مخزن آب ۱۰ هزار مترمکعبی در منطقه آزادگان و همچنین ایستگاه پمپاژ مهر شهر از دیگر مصوبه‌های سفر استاندار به دزفول است.

تصویب ساخت ۲ مدرسه ۶ کلاسه در منطقه مسکن مهر زیباشهر

فرماندار ویژه دزفول افزود: تقویت ناوگان اتفاقات برق در سه منطقه شهر حمزه، زیباشهر و شهر چغامیش و همچنین تبدیل ۳۰۰ کیلومتر از سیم‌های برق به کابل‌های خودنگهدار دزفول از جمله تعهدات شرکت توزیع برق خوزستان برای اجرا در این شهرستان است که در شورای اداری دزفول به تصویب رسید.

وی ادامه داد: ایمن سازی جاده پامناز و لزوم تعریض و اجرای روکش آسفالت این جاده به طول ۳ کیلومتر، اصلاح و لکه گیری جاده بوالحسن به لب سفید و دژمحمدعلی خان به طول ۵ کیلومتر، اجرای عملیات آسفالت جاده دیونی و آبیدسره به طور ۸ کیلومتر و همچنین تامین و استقرار نیوجرسی در محور جاده پل چهارم تا سیاه منصور به طول ۳ کیلومتر از دیگر مصوبه‌های این شورا برای دزفول است.

خردمند می‌گوید: اجرای طرح روکش آسفالت آوج به سیاه منصور به صورت ترک تشریفات، اجرای عملیات روکش آسفالت به طول یک هزار و ۴۰۰ متر در محور آوج به میانرود و فعال نمودن طرح برای تعریض و آسفالت ادامه محور مذکور، برگزاری مناقصه و تعیین پیمانکار جاده دزفول به شوشتر به طول ۲۳ کیلومتر و همچنین فعال سازی کارگاه طرح دزفول به بن جعفر از دیگر طرح‌های مصوب این شورا بود.

وی افزود: تصویب و تخصیص اعتبار احداث آسفالت ۲ کیلومتر از مسیر دزفول به حمزه، تامین اعتبار جهت فعال نمودن طرح دزفول به سردشت (پاشنه زاگرس)، احداث ۲ باب مدرسه ۶ کلاسه در منطقه مسکن مهر زیباشهر علاوه بر ۲ باب مدرسه منطقه آوان شهر از جمله تعهدات اداره کل راه و شهرسازی خوزستان به دزفول است که به تصویب رسید.

تصویب ساخت برج IT دزفول

فرماندار ویژه دزفول آغاز عملیات احداث برج فناوری ارتباطات را از جمله مصوبه‌های مهم این نشست دانست و گفت: با توجه به نیاز شهرستان دزفول به احداث برج IT (فناوری ارتباطات) مقرر گردید شرکت شهرک‌های صنعتی استان نسبت به آغاز عملیات اجرایی آن ظرف ۲ ماه اقدام نماید.

خردمند افزود: پیگیری برای تامین اعتبار ایجاد زیرساخت و توسعه شهرک‌های گلخانه‌ای روبه روی روستای المهدی دزفول، تامین اعتبار احداث ایستگاه پمپاژ و خط انتقال آب و همچنین تجهیز و نوسازی اراضی بخش شهیون، احداث کانال‌های آبیاری و زهکشی منطقه عجیرب دزفول که می‌تواند منجر به تحول در این منطقه شود، از دیگر مصوبه‌هایی است که با حضور استاندار خوزستان نهایی شد.

وی ادامه داد: شرکت شهرک‌های صنعتی خوزستان در راستای اجرای مصوبات سفر ریاست جمهوری به خوزستان متعهد شد برای احداث شهرک صنعتی شماره پنج دزفول با وسعت یک هزار هکتار از طریق اداره منابع طبیعی و آبخیزداری استان پیگیری و نسبت به اخذ استعلامات ۱۲ گانه اقدام کند.

موزه تاریخ طبیعی دزفول راه اندازی می‌شود


خردمند افزود: با توجه به تامین و تحویل ۷۰ هکتار زمین مورد نیاز جهت احداث و توسعه شهرک صنعتی شماره ۲ دزفول مقرر شد تا شرکت شهرک‌های صنعتی خوزستان، پیگیری لازم برای توسسعه زیرساخت‌ها و الحاق این قطعه زمین به شهرک صنعتی شماره ۲ اقدام کند.

فرماندار ویژه دزفول ادامه داد: به روزرسانی برآورد و پیگیری تخصیص اعتبار ترمیم و بازسازی و نگهداری پل ساسانی دزفول، پیگیری اخذ زمین و تامین اعتبار به منظور احداث و راه اندازی موزه تاریخ طبیعی دزفول و همچنین تامین اعتبار بهسازی و بازسازی و مرمت فضا‌های تاریخی بافت قدیمی دزفول از دیگر طرح‌های اولویت دار دزفول است که در این نشست به تصویب رسید.

دیگر خبرها

  • توسعه دزفول در گرو اجرای طرح‌های مصوبه سفر استاندار خوزستان
  • اختصاص ۳۰۰۰ میلیارد ریال اعتبار برای تامین برق پایدار در شهرک‌های صنعتی یزد
  • تخصیص ۴۳۵ میلیارد برای اجرای طرح‌های آبی استان قزوین
  • اختصاص عمده کشت نهال در کشور به خوزستان
  • ۵۰۰ هکتار از اراضی پلدختر به کشت باقلا اختصاص پیدا کرد
  • استاندار: عمده کشت نهال در کشور به خوزستان اختصاص یافت
  • اجرای طرح کشت چوب در ۳۰۰ هزار هکتار از اراضی خوزستان
  • عمده کشت نهال در کشور به خوزستان اختصاص یافت
  • نصف قیمت ماشین بخر! قسطی با ۵۰ درصد پیش‌پرداخت
  • طرح ملی زراعت چوب در لالی اجرا شد