Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خبرگزاری دانشجو»
2024-05-06@21:33:08 GMT

دبیر کل سابق ناتو، مشاور ارشد زلنسکی شد

تاریخ انتشار: ۱۳ تیر ۱۴۰۱ | کد خبر: ۳۵۴۰۴۶۰۱

دبیر کل سابق ناتو، مشاور ارشد زلنسکی شد

رسانه‌های روسیه گزارش دادند که دبیرکل پیشین ناتو رسماً به استخدام دولت اوکراین درآمده است.

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری دانشجو، «آندرس فوگ راسموسن»، دبیر کل پیشین ناتو و نخست‌وزیر سابق دانمارک به استخدام دولت اوکراین درآمده و در جایگاه مشاور ارشد «ولودیمیر زلنسکی» رئیس‌جمهور اوکراین قرار گرفته است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



فوگ راسموسن، به عنوان عضوی از گروه کارشناسان بین‌المللی، به رئیس‌جمهور اوکراین درباره گرفتن «تضمین‌های امنیتی» مشاوره خواهد داد.

این گروه که راسموسن یکی از روسای آن است، متشکل از شماری از کارشناسان بین‌المللی در حوزه‌های سیاست جهانی، دیپلماسی و سیاست خارجی است. وی در فضای مجازی نوشت که باعث «افتخار» ش است که زلنسکی را ملاقات می‌کند و تأکید کرد که این گروه کارشناسان بین‌المللی، نحوه حمایت بیشتر کشور‌ها از اوکراین را بررسی می‌کنند.

در بیانیه مطبوعاتی به مناسبت مأموریت جدید دبیرکل پیشین ناتو آمده «این گروه کاری (کارشناسان بین‌المللی) این مسئله را بررسی خواهد کرد که شرکا و متحدان اوکراین چگونه می‌توانند به تقویت و بازسازی نیرو‌های مسلح اوکراین کمک کنند تا از تهاجم‌های نظامی آینده در امان باشند.

آندرس فوگ راسموسن، سال ۲۰۰۹ به خاطر انتخابش به عنوان دبیر کل سازمان ناتو، از مقام نخست‌وزیری دانمارک استعفا داد و تا سال ۲۰۱۴ ریاست ناتو را به عهده داشت.

در دوران دبیر کلی راسموسن، ناتو (۲۰۱۱) به بهانه برکناری «معمر قذافی»، دیکتاتور سابق لیبی، حملات گسترده‌ای علیه این کشور انجام داد. پس از سرنگونی قذافی، لیبی وارد دوره‌ای از هرج‌ومرج و جنگ داخلی شد که تاکنون نیز ادامه دارد و به ثبات نرسیده است.

پس از آغاز عملیات نظامی روسیه، مقامات و کشور‌های غربی به شیوه‌های مختلف سیاسی، نظامی، اطلاعاتی، و اعمال تحریم‌های پی‌درپی علیه مسکو، به دولت اوکراین کمک کرده‌اند تا پیشروی ارتش روسیه را متوقف کنند.

منبع: خبرگزاری دانشجو

کلیدواژه: دبیر کل ناتو اوکراین زلنسکی کارشناسان بین المللی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت snn.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری دانشجو» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۴۰۴۶۰۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نام زلنسکی در فهرست افراد تحت تعقیب روسیه قرار گرفت

مسکو اعلام کرد ولودیمیر زلنسکی را در فهرست افراد تحت تعقیب خود قرار داده است.

به گزارش ایسنا، وزارت کشور روسیه اعلام کرد «ولودیمیر زلنسکی» رئیس‌جمهور اوکراین در فهرست افراد تحت تعقیب مسکو قرار گرفته است.

در بیانیه این وزارتخانه به اتهام دقیق زلنسکی اشاره نشده، اما در آن آمده است: «ولودیمیر اولکساندروویچ زلنسکی، متولد ۲۵ ژانویه ۱۹۷۸ تحت یکی از ماده‌های قانون کیفری (روسیه) تحت تعقیب است.»

این در حالی است که مسکو هفته گذشته نیز سه مقام اوکراینی را به فهرست افراد تحت تعقیب خود اضافه کرده بود.

روسیه در روز جمعه اعلام کرد «اولکساندر لیتویننکو» دبیر شورای دفاع و امنیت ملی، «اولکساندر اشلاپاک» وزیر سابق دارایی و «استپان کوبیف» رئیس سابق بانک مرکزی اوکراین را در فهرست افراد تحت تعقیب خود قرار داده است.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • گمانه‌زنی کارشناسان ایتالیایی درباره اخراج آلگری از یوونتوس
  • مطهره گونه‌ای با تودیع وثیقه آزاد شد
  • آخرین تحولات اوکراین| هشدار ژنرال ناتو درباره امکان توقف حمایت نظامی غرب از کی‌یف
  • زلنسکی: پرچم اوکراین بر شانه خداوند است!
  • تحولات اوکراین| کمک نظامی آمریکا قادر به توقف روسیه نیست
  • اوکراین : جنگنده سوخوی 25 روسیه را سرنگون کردیم
  • روسیه وزیر دفاع سابق اوکراین را تحت تعقیب قرار داد
  • وزارت کشور روسیه، زلنسکی را در فهرست افراد تحت‌تعقیب قرار داد
  • زلنسکی در فهرست افراد تحت تعقیب روسیه قرار گرفت
  • نام زلنسکی در فهرست افراد تحت تعقیب روسیه قرار گرفت