Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «باشگاه خبرنگاران»
2024-05-04@03:08:20 GMT

برگزاری نشست شورای فرهنگی استان قزوین

تاریخ انتشار: ۱۳ تیر ۱۴۰۱ | کد خبر: ۳۵۴۰۵۵۲۸

برگزاری نشست شورای فرهنگی استان قزوین

 نشست شورای فرهنگی استان قزوین با حضور ویدئو کنفرانسی وحید جلیلی، قائم مقام رییس سازمان صداوسیما، مسئولان دستگاه‌های فرهنگی و اعضای جبهه فرهنگی انقلاب اسلامی استان در سالن جلسات صداوسیمای مرکز برگزار شد.

وحید جلیلی، قائم مقام محتوایی رییس سازمان صداوسیما در این نشست گفت: رسانه ملی ۶۰۰ سریال در ۳۰ سال اخیر تولید کرده که در بیش از ۵۰۰ سریال متاسفانه اثری از انقلاب اسلامی در آن‌ها وجود ندارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



 اگر با مبانی دقیق پیش نرویم فضای انتقادی رسانه‌ها ما را منفعل خواهد کرد.

 باید جریان‌هایی را که در کشور حضور دارند و مایه دوام انقلاب بودند و سهمی در رسانه‌های انقلاب نداشتند باید به آن‌ها کمک کنیم تا بروز و ظهور پیدا کنند و برجسته شوند.

رسانه جایی است که باید خوب‌ترین‌ها را ببیند و بشناسند و آن را بشناساند و دستگاه‌های فرهنگی باید در این زمینه با صداوسیما همکاری کنند.

انبارلویی، مدیرکل صداوسیمای مرکز قزوین هم گفت: استان قزوین عالم پرور است به طوری که رهبر انقلاب در سفر سال ۸۲ بر موضوع حضور عالمان دینی از جمله شیخ میرزا هاشم قزوینی تاکید کردند.

استان قزوین شهدای شاخصی همچون رجایی، بابایی، لشکری، حسن پور و مرحوم ابوترابی را تقدیم انقلاب اسلامی کرده است، شهید لشکری ۱۸ سال در اسارت بعثی‌ها بود و نماد پایداری و مقاومت هستند.

 در قزوین در ادوار مختلف تاریخ اتفاقات مهمی افتاده است و منطقه مهمی در عمق تاریخ بوده است.

 آستانه تحمل اجتماعی در کشور به دلیل تهاجم فرهنگی دشمن آسیب پذیر شده است، اما خوشبختانه در قزوین به دلیل طرفیت‌های بالای فرهنگی و دینی با کمترین آسیب‌ها روبه رو هستیم.

 چشمه نور و شتابگر ملی در قزوین در دست احداث است و نسل انقلاب می‌توانند آینده علمی خود را در این طرح پیگیری کنند. در دولت قبل به این طرح اهمیت داده نشد و امیدواریم در دوره اول ریاست آیت الله رییسی اتفاقات خوبی برای این طرح مهم ملی بیفتد.

حجت الاسلام سبحانی، مدیر حوزه‌های علمیه قزوین گفت: استان قزوین در موقعیت جغرافیایی بسیار خاص قرار دارد و در طول تاریخ از آن به نیکی یاد شده است.

ظرفیت‌های اقتصادی و کشاورزی فراوانی در استان وجود دارد و پنجمین قطب اقتصادی کشور محسوب می‌شود و دشت قزوین همواره مورد سفارش رهبر انقلاب بوده است.

 قزوین حوزه علمیه قدیمی و فاخر دارد که روزگاری پل ارتباطی بین ایران و نجف بوده است و بسیاری از علمای بزرگ ایران در قزوین سابقه تحصیل و تلمذ را دارند.

 استان قزوین به دلیل وجود دانشگاه بین المللی امام خمینی با حضور دانشجویان خارجی و دانشگاه آزاد از رتبه علمی بالایی قرار دارد.

 قزوین از عالمان و اندیشمندان غیرحوزوی نیز بهره می‌برد که نام بردن از آن‌ها به تعبیر رهبر انقلاب ساعت‌ها طول می‌کشد.

بالغ بر هزار اثر تاریخی و مذهبی بسیار ارزشمندی در این شهر به ثبت رسیده و برخی از برنامه‌های صداوسبما در مدارس صالحیه، سردارین، التفاتیه و شیخ الاسلام که بین ۲۰۰ تا ۴۰۰ سال قدمت دارند تولید و پخش می‌شود.

 تولیدات رسانه‌ای در شهر قزوین به دلیل وجود جاذبه‌های فراوان تاریخی و مذهبی و نزدیک بودن به تهران باید تقویت شوند و امیدواریم با همکاری صداوسیما این اتفاق بیفتد.

فائزی، مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی هم گفت: ارزیابی‌ها نشان می‌دهد مردم قزوین در بروز دارایی هایشان ضعیف هستند و به همین دلیل قزوین ناشناخته مانده است.

این استان ظرفیت‌های فرهنگی و تاریخی فراوانی دارد و قزوین خاستگاه تعذیه، نقاشی و خطاطی در کشور است، اما این دستاورد‌ها ناشناخته مانده است.

امیدواریم با همکاری صداوسیما بتوانیم بیشتر در معرفی این آثار تلاش کنیم.

 با همکاری صداوسیما در حال تجاری سازی آثار هنری در استان قزوین هستیم و چندین هفته هنرمندان استان برای طراحی دکور‌های شبکه قزوین تلاش می‌کردند که برخی از این دکور‌ها در حال استفاده هستند.

ذوالفقارزاده، رییس سازمان بسیج اساتید استان قزوین هم گفت: استان قزوین ۵۰ سال پایتخت ایران در دوره صفویه بوده و پبش زمینه بسیاری از آثار تاریخی موجود در اصفهان ابتدا در قزوین طراحی و ساخته شده است.

 مقبره چهارانبیاء و وجود بقاع متبرکه از جمله امامزاده حسین از مراکز مذهبی قزوین به شمار می‌رود.

در سال‌های گذشته اصالت قزوین کمرنگ شده است و باید تلاش کنیم معماری ایرانی اسلامی و فرهنگ‌های نهفته در این سرزمین را بسط و توسعه دهیم تا هویت اصیل این شهر دوباره احیا شود.

قزوین یک یازدهم تولید ناخالص داخلی کشور را بر عهده دارد و با اجرای طرح‌هایی مثل چشمه نور، زمینه‌های مناسبی برای توسعه علمی و فرهنگی در استان فراهم شود.

شاه محمدی، نماینده سازمان تبلیغات هم گفت: این سازمان ظرفیت‌های دینی را پیگیری می‌کند.

صداوسیما و دستگاه‌های فرهنگی برای برگزاری مراسم‌های مذهبی محرم پای‌کار آمده اند و این موضوع به فرهنگ عمومی در سطح استان تبدیل شده است.

 بیش از هزار و ۶۵۰ هیات عزاداری در استان حضور دارند که برخی از این هیات‌ها بسیار اثرگذار هستند.

 تعداد مساجد در استان زیاد است و مردم به راحتی به این اماکن دسترسی دارند و بیش از ۱۰۰ موسسه قرآنی به کار تبیین و تفسیر قرآن کریم می‌پردازند و امامان محله هم آسیب‌های اجتماعی محلات را شناسایی کرده و برای رفع آن‌ها قدام می‌کنند.

 ۶۰ روحانی مستقر در روستا‌ها داریم که امور فرهنگی و تبلیغی را پیگیری می‌کنند.

سلگی، نماینده ناحیه دانشجویی هم گفت: قزوین دومین استان دانشگاهی و دانشجوپذیر کشور است و دانشگاه بین المللی امام خمینی از ۲۰ کشور دنیا دانشجو می‌پذیرد که ظرفیت خوبی برای صدور انقلاب اسلامی محسوب می‌شود و روسای جمهور برخی از کشور‌های دنیا، فارغ التحصیل این دانشگاه هستند.

 ظرفیت‌های خوبی در حوزه رباتیک در دانشگاه آزاد قزوین وجود دارد.

 ۴۰ گروه جهادی در استان قزوین فعالیت می‌کنند که گروه جهادی پزشکی استان در کشور رتبه اول را به خود اختصاص داده است.

نوریان، مسئول کتابخانه و رییس مرکز اسناد و استاد دانشگاه بین المللی امام خمینی هم گفت: راهبرد اصلی ما هویت بخشی و تقویت هویت دینی و ملی و تقویت گفتمان امامین انقلاب اسلامی با نگاه به آینده در دست اقدام است.

 مفاخر و مشاهیر از ظرفیت‌های استان قزوین هستند و تالار مشاهیر استان در کتابخانه مرکزی دانشگاه راه اندازی خواهد شد.

 بخش تاریخ شفاهی و تولید محتوای فضای مجازی و تولیدات فرهنگی با همکاری صداوسیما و سایر دستگاه‌های فرهنگی تقویت خواهند شد.

 برنامه گستره جغرافیایی اندیشه امام خمینی با حضور مهمانان خارجی در دانشگاه امام خمینی برگزار شد.

 همایش مقاومت و جهان آینده برای چهارمین سال متوالی در قزوین برگزار می‌شود و برنامه روز قزوین در دست برگزاری است.

 استودیو کتاب از جمله طرح‌های در دست انجام در کتابخانه مرکزی دانشگاه امام خمینی است و برای موفقیت در طرح‌های انقلابی و فرهنگی نیازمند همکاری و تعاون به خیر با دستگاه‌های فرهنگی هستیم.

جشنواره کتاب دانش بنیان و پایان نامه‌های با موضوع قزوین به زودی برگزار می‌شود.

 وبینار مبانی آینده پژوهی و دورنمای فرهنگی به زودی در قزوین برگزار می‌شود.

حجت الاسلام خضری، دبیر جبهه فرهنگی انقلاب اسلامی و امام جمعه موقت قزوین هم گفت: برنامه‌هایی به صورت مشترک با صداوسیما تولید و پخش شده است، اما سازوکاری برای همکاری میان این نیرو‌ها با صداوسیما وجود ندارد و باید هسته‌های مردمی تقویت شوند.

حرکت‌های مهم مردمی باید توسط صداوسیما روایت شود و از دانشگاه صداوسیما انتظار می‌رود افرادی مثل سید مرتضی آوینی در آنجا تربیت شوند.

هنوز تصویر روشنی از فعالیت‌های رسانه‌ای و فرهنگی در دوره تحول در صداوسیما به چشم نمی‌خورد و باید پیوست رسانه‌ای به فعالیت‌های فرهنگی اضافه شود.

باشگاه خبرنگاران جوان قزوین قزوین

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: شورای فرهنگی صدا و سیما

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۴۰۵۵۲۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مسئولان عملیات فرهنگی و جهاد تبیین را جدی بگیرند

ایسنا/قزوین منتخب مردم قزوین، البرز و آبیک در مجلس شورای اسلامی ضمن اشاره به جنگ رسانه‌ای و عملیات روانی دشمن علیه مردم کشورمان گفت: اشکال نه از مردم بلکه از عدم مسئولیت‌پذیری در جهاد تبیین است.

سالار آبنوش سه‌شنبه شب ۱۱ اردیبهشت به مناسبت گرامیداشت هفته شوراها در صحن شورای شهر قزوین حضور یافت و ضمن تبریک این روز به اعضای شورای شهر قزوین، اظهار کرد: این نشانه عظمت جمهوری اسلامی است که قدرت را از تک‌نظری و تک‌قطبی زمان طاغوت نجات داد و امروز شوراها و پارلمان‌های مردمی تصمیم‌گیر مردم هستند.

منتخب مردم قزوین، البرز و آبیک در مجلس شورای اسلامی در ادامه بیان کرد: اینکه با گرایش، سلایق و اندیشه‌های متفاوت در شوراها برای اقشار مردم تصمیم‌گیری می‌شود از برکات جمهوری اسلامی است که این موهبت باید برای نسل جوان تبیین شود.

وی اراده خداوند را در مسیر رشد جمهوری اسلامی ایران و جبهه مقاومت مؤثر دانست و ضمن یادآوری تصمیم‌گیری‌های اثرگذار و مهم شورای شهر قزوین در ادوار گذشته ازجمله ساخت سریال شوق پرواز در حوزه فرهنگی و ساخت نخستین پل‌های مهم شهر قزوین با همکاری قرارگاه خاتم‌الانبیا(ص) در گذشته، نتایج کار گروهی، وحدت در بین مدیران و مسئولان را متذکر شد.

وی در حوزه کار فرهنگی با اشاره به نمونه‌ای از فعالیت‌های فرهنگی انجام شده در سازمان تبلیغات اسلامی که تحت عنوان طرحی به نام «دختران حاج قاسم» برگزار شده است، بیان کرد: امروز مهمترین مسئله، پاسخ به شبهات نسل جوان است و لازم است برای این مهم نیز به تأسی از گذشته همان انسجام و وحدت بین همه دستگاه‌ها و متولیان امر ایجاد شود تا در استان شاهد شکوفایی فرهنگی باشیم.

منتخب مردم قزوین، البرز و آبیک در مجلس شورای اسلامی با اشاره به جنگ رسانه‌ای و عملیات روانی دشمن علیه مردم کشورمان گفت: افکار عمومی مردم کشور پذیرنده حقیقت است و اگر در بزنگاه‌ها شاهد برخی رفتارهای ناخوشایند هستیم، به این معنی است که تبیین و عملیات فرهنگی مناسبی صورت نگرفته است چراکه اگر این تبیین صورت بگیرد متوجه می‌شویم اشکال نه از مردم بلکه از عدم مسئولیت‌پذیری در جهاد تبیین است.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • اسپوتنیک: الجزایر خواستار برگزاری نشست شورای امنیت درباره گورهای جمعی در غزه شد
  • برگزاری جشنواره‌‎ گل‌محمدی و آیین گلابگیری در قزوین و بویین‌زهرا
  • ابلاغ مصوبه‌ای درباره «هیات علمی دانشگاه فرهنگیان»
  • مصوبه«تعیین ترکیب اعضای هیأت مرکزی جذب هیأت علمی دانشگاه فرهنگیان
  • مصوبه «تعیین ترکیب اعضای هیئت مرکزی جذب هیئت علمی دانشگاه فرهنگیان» ابلاغ شد
  • مصوبه «تعیین ترکیب اعضای هیأت مرکزی جذب هیأت علمی دانشگاه فرهنگیان» ابلاغ شد
  • هیات های اندیشه ورز در استان ها تشکیل شود
  • برگزاری نشست تبیین الزامات اطلاع‌رسانی دولت در ایلام
  • مسئولان عملیات فرهنگی و جهاد تبیین را جدی بگیرند
  • برگزاری بیست و دومین نشست شورای عالی اتحادیه دانشگاه ها و مراکز پژوهشی ساحلی و دریایی