Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری فارس از کرمان، جعفر رودری امروز در نشست خبری  اظهار داشت: سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی به‌عنوان یک سازمان تخصصی و فرا بخشی ایفای نقش می‌کند و رسالت اصلی ما بر اساس ابلاغیه سازمان  تنظیم و تبیین برنامه‌های توسعه استان در بازه زمانی میان‌مدت، بلندمدت و کوتاه‌مدت است و از طرف دیگر از وظایف مهم سازمانی، نظارت بر این برنامه‌ها است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی عنوان کرد: مهم‌ترین سند بلندمدت استان سند آمایش سرزمینی است که در آن همه راهبردهای بلندمدت توسعه و  راهبردهای بخشی تنظیم شده و تکلیف ما در  بخش‌های کشاورزی، صنعت، خدمات و گردشگری کامل روشن و مشخص شده است.

رودری ابراز داشت: برنامه میان‌مدت پنج ساله تعریف شده است و در حال حاضر با تمدید اعمال شده در سال پایانی برنامه ششم و در آستانه تدوین برنامه هفتم قرار داریم.

رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان کرمان افزود: بازنگری و تطبیق سند آمایش استان‌ها با سند آمایش سرزمین ملی در سال گذشته انجام شد و اکنون یک سند قابل اتکا و لازم‌الاجرا در استان داریم.

وی تصریح کرد: بر اساس سند آمایش سرزمینی اکنون جهت‌گیری‌های بخشی و طرح‌های اقتصادی، کشاورزی و صنعتی مشخص و ابهامی در این زمینه نداریم و در راستای طرح آمایش سرزمین، مناطق در معرض خطر زلزله، گسل‌ها، زون آب و مناطق دارای فرو نشست توسط سازمان نقشه‌برداری کشور مشخص شده و به دستگاه‌های اجرایی ذی‌ربط به‌صورت مکاتبات محرمانه اعلام شده است و دستگاه‌های ذی‌ربط مکلف هستند در اجرای پروژه‌های عمرانی این ملاحظات را مد نظر قرار دهند.

رودری عنوان کرد: ۱۰۰ درصدِ ۴ درصد رشد اقتصادی استان که در سال گذشته هدف‌گذاری شده بود، محقق شده است.

رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان کرمان ابراز داشت: نرخ رشد مشارکت اقتصادی در سال گذشته ۴۰.۳ درصد بوده که نسبت به سال ۱۳۹۹حدود هفت دهم واحد افزایش یافته است و ۱۷ هزار نفر که عمده آنها بانوان جویای کار بودند، با بهبود شرایط  کسب و کار وارد بازار کار شدند.

وی بیان کرد: از  سال ۱۳۹۸ با شروع بیماری کرونا در زمینه رشد خالص اشتغال با رشد منفی روبه‌رو بودیم و  نزدیک به ۲۵ هزار فرصت شغلی خالص در این سال از دست دادیم و سال ۱۳۹۹ این عدد به ۳۳هزار نفر رسید، اما خوشبختانه در سال گذشته بعد از دو دوره  رشد منفی خالص اشتغال به ۲۲ هزار فرصت شغلی خالص مثبت رسیده‌ایم و این علامت مثبتی در اقتصاد استان است.

رودری گفت: در زمینه رشد خالص اشتغال، استان کرمان در بین استان‌های کشور رتبه پنجم را به خود اختصاص داده است.

 وی تاکید کرد: در تحقق برنامه‌های رشد اقتصادی استان ۵۷۳ پروژه اقتصاد مقاومتی با ۳۶ هزار میلیارد تومان و ۸۳۵ میلیون دلار ارزی تعریف شد که این ارقام ۳۰ درصد کل سرمایه‌گذاری استان را در بر می‌گرفت و ۴۸ درصد از برنامه ایجاد اشتغال مربوط به ۵۷۳ پروژه است.

رودری تصریح کرد: براساس نظارت بر اشتغال ایجاد شده، پایداری طرح‌های بزرگ بیشتر بوده اما درصد بیمه‌شدگان نسبت به شغل ایجاد شده سهم قابل توجهی نداشته است.

رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان کرمان ابراز داشت: بعد از استان تهران استان کرمان بیشترین وصولی  مازاد درآمد را داشته است و در استان ۵ هزار و ۱۷۰ میلیارد تومان مازاد درآمد وصول شده است.

وی افزود: در سال گذشته هزار میلیارد تومان اعتبار بین ۳۲ دستگاهی و  ۴ هزار و ۳۰۰ میلیارد تومان اعتبارات تملک دارایی نیز توزیع شد و تا ابتدای سال جاری ۱۷۳۸ میلیارد تومان آن تخصیص داده شد که حدود ۴۴ درصد اعتبارات این بخش را در بر گرفته است.

رودری با اشاره به اینکه ادارات حمل و نقل و راهداری شمال و جنوب استان و حوزه آب بیشترین اعتبارات را جذب کردند، ادامه داد: ۵۴ درصد اعتبارات اسناد خزانه استان جذب شده و ۴۶ درصد باقیمانده قبل از پایان شهریورماه جذب می‌شود و در جذب اعتبارات اسناد خزانه استان مشکلی نداریم.

رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان کرمان با اشاره به اینکه استان کرمان جزو سه استان کشور در زمینه تایید گواهی صلاحیت پیمانکاری و مشاوران است، بیان داشت: در سال گذشته ۳۲۰ گواهی صلاحیت پیمانکاران و مشاوران صادر شد که نسبت به سال ۱۳۹۹حدود ۳۰ درصد افزایش داشته است و همچنین در سال گذشته ۱۵ پرونده تشخیص مشاوران پایه دو از سراسر کشور به استان کرمان ارسال شده است.

رودری با اشاره به اینکه ارزیابی عملکرد دستگاه‌های اجرایی استان از دیگر وظایف این سازمان است، افزود: ۶۸ درصد هدف‌گذاری در راستای حرکت استقرار دولت الکترونیک محقق شده است.

 رودری عنوان کرد: در سال جاری ۲۱۳ پروژه از دستگاه‌های اجرایی استان با اعتباری حدود ۲۵ هزار میلیارد تومان که تقریبا ۱۰ هزار فرصت شغلی ایجاد می‌کنند، دریافت کرده‌اند و همچنین معین‌های اقتصادی ۱۶۸ پروژه را در سطح استان تعریف کرده‌اند.

رودری گفت: رشد اقتصادی سال جاری استان کرمان ۷.۷ درصدی پیش‌بینی و الگوی تامین منابع آن نیز تعریف شده که حدود ۱۴ درصد آن را باید دولت تامین کند.

رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان کرمان تصریح کرد: استان کرمان در استفاده از ظرفیت صندوق توسعه ضعیف عمل کرده است.

انتهای پیام/۸۰۰۱۸/ب

منبع: فارس

کلیدواژه: رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان کرمان رشد اقتصادی اشتغال رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان کرمان میلیارد تومان سال گذشته رشد اقتصادی سند آمایش سال جاری

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۴۰۶۲۴۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

انهدام باند سازمان یافته قاچاق سوخت در کرمان

سردار ناصر فرشید گفت: ماموران پلیس امنیت اقتصادی استان کرمان با هدف اجرای مقابله همه جانبه با پدیده شوم و زیانبار قاچاق، ضمن انجام اقدامات اطلاعاتی از قاچاق سازمان یافته فراورده‌های نفتی از سوی رانندگان چند اتوبوس خط کرمان ـ زاهدان مطلع و با بررسی موضوع متوجه شدند، چند نفر از طریق کارت سوخت ۲ دستگاه اتوبوس و برخی مدارک جعلی، اقدام به بارگیری سوخت کرده و آن ها را در مناطق شرق کشور به فروش می‌رسانند.

 وی افزود: در این رابطه با استعلامات انجام شده و پیگیری‌های بعدی ماموران، ۴ متهم دخیل در جعل مدارک و حمل سوخت غیرمجاز دستگیر و از اتوبوس‌ها و مکان‌های دپوی آن ها ۸۳ هزارو ۶۶۶ لیتر سوخت قاچاق کشف شد.

فرمانده انتظامی استان کرمان با اشاره به معرفی متهمان به مراجع قضایی از شهروندان خواست: با توجه به زیان‌های بسیار شدید خروج فراورده‌های سوختی از کشور و خطرات زیاد حمل سوخت از طریق ناوگان حمل مسافر و خودرو‌های شخصی، هر گونه مورد در این زمینه و دیگر جرائم و مفاسد اقتصادی را به شماره ۰۹۶۳۰۰ سامانه خبری پلیس امنیت اقتصادی اطلاع دهند.

باشگاه خبرنگاران جوان کرمان کرمان

دیگر خبرها

  • این ۱۴ نفر بالاترین ثروت در جهان را دارند
  • پیش‌بینی نگران کننده: امسال رشد اقتصادی نداریم؛ منتظر کاهش قیمت ارز و نرخ تورم هم نباشید
  • پیش‌بینی رشد اقتصادی برای کشورهای گروه ۷ و بریکس در ۲۰۲۴
  • مقایسه نرخ رشد اقتصادی ایران در میان اقتصادهای بزرگ دنیا (+جدول)
  • فیلم | جاری شدن سیلاب در شهداد کرمان
  • اجرای سند توسعه اشتغال در ۵۰۰ روستای خراسان شمالی
  • پیش‌بینی ما از منافع وقف در سال جاری ۲۰ همت است/ هزینه چهار هزار میلیارد تومان برای نیات واقفان
  • انهدام باند سازمان یافته قاچاق سوخت در کرمان
  • نخستین کارخانه تولید سیمان کربن صفر ساخته شد
  • تولید بیش از ۵۸۷ میلیون کیلو وات ساعت انرژی خالص در نیروگاه نکا