Web Analytics Made Easy - Statcounter

رئیس شورای شهر تهران گفت: : مدیریت محلی از مدیریت کلان کشور جدا شده و به مردم سپرده شده است. این جداسازی اتفاق بسیار خوبی بوده که هنوز در کشور ما جا نیفتاده است.

به گزارش خبرگزاری برنا، مهدی چمران در جلسه شورا شهر تهران با اشاره به نامگذاری روز ۱۴ تیرماه به عنوان روز قلم و روز شهرداری ها و دهیاری ها، جایگاه  نویسندگان را جایگاه بالایی در جامعه دانست و با بیان اینکه شهرداری ها و دهیاری ها به لحاظ وسعت عمل و تعداد جایگاه خاصی در کشور دارند، افزود: در قانون اساسی هنوز هم جایگاه شهرداری ها به درستی تبیین نشده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی ادامه داد: مدیریت محلی از مدیریت کلان کشور جدا شده و مدیریت محلی به مردم سپرده شده است. این جداسازی اتفاق بسیار خوبی بوده که هنوز در کشور ما جا نیفتاده است.

رئیس شورای شهر تهران گفت: برخی افراد مسائل کوچک را با نمایندگان در میان می گذارند در حالیکه وظایف نمایندگان در شورا و شهرداری است. اگر مردم محل، شورا و شهرداری مسائل محله ای را حل کنند بسیاری از موازی کاری ها از بین خواهد رفت و هر دو مدیریت کلان و محله ای به جایگاه خود خواهند رسید به شرط اینکه حقوقی که باید به شهرداری پراخت شود، عملیاتی باشد.

چمران با بیان اینکه دولت سهم عوارض خود را به خوبی پرداخت کرده است، ابراز امیدواری کرد که روزی فرا برسد که جایگاه شهرداری و دهیاری و تفکیک وظایف این نهادها با سایر دستگاه ها قابل لمس باشد.

وی ضمن ابراز همدردی با خانواده جان باختگان در زلزله هرمزگان، گفت: تمام این زلزله ها یک یادآوری برای ما به ویژه در تهران است. بایستی از این حادثه درس عبرت بگیریم و ببینیم که اگر این زلزله در تهران اتفاق می افتاد چه فاجعه ای پیش می آمد.

رئیس شورای شهر تهران تأکید کرد: ساخت، نظارت بر ساخت و در ابتدا در طراحی و در مرحله بعد اجرای ساختمان باید دقت و توجه جدی صورت بگیرد. باید یاد بگیریم که درست بسازیم تا ساختمان ها در برابر این زلزله ها پایداری مناسبی داشته باشند که اگر غیر از این باشد فاجعه ایجاد خواهد شد.

وی در ادامه با اشاره به برگزاری نمایشگاه شهرهای خواهر خوانده و توانمندی مدیریت شهری، تصریح کرد: این نمایشگاه به اعتقاد من رویداد خوبی بود و در حد توان دستاوردها به نمایش گذاشته شد.

چمران خاطرنشان کرد: توصیه ما این است که مردم از این نمایشگاه بازدید کنند. همایش فرصت های سرمایه گذاری نیز اتفاق مهمی است که ۱۵ و ۱۶ تیرماه در برج میلاد برگزار خواهد شد.

انتهای پیام/

 

منبع: خبرگزاری برنا

کلیدواژه: خانواده رئیس شورای شهر تهران زلزله شورای شهر تهران فرصت های سرمایه گذاری مدیریت محلی شهر تهران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.borna.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری برنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۴۱۱۲۹۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

شوراها پل ارتباطی دولت و مردم

به گزارش خبرگزاری صداوسیمای استان لرستان؛ استاندار لرستان گفت:شوراها پل ارتباطی دولت و مردم هستند و می توانند زمینه ی مشارکت مردم را در حکمرانی با دعوت و تشویق آنها به وجود آورند.
 ابوطالب شفقت با اشاره به اینکه شهرداران و شهرداری ها مسئول ایجاد نشاط اجتماعی فردی و عمومی هستند، افزود: همه ی اقدامات شهرداری ها از جمله ایجاد فضای سبز، ایجاد نماهای شهری، کاهش ترافیک و تنظیف زمینه ساز نشاط فردی و اجتماعی هستند.
وی با بیان اینکه شوراها محل مطالعات نظری و عملی شهرداران هستند.گفت:در شهرهای کوچک باید شرایطی فراهم شود که باعث تشویق مردم برای مهاجرت به آنها شوند.
استاندار لرستان همچنین در خصوص نقش شهرداری ها در گردش اقتصادی داخل استان افزود: با توجه به ازدیاد  طرح های خرد در شهرداری ها برای گردش مالی در داخل استان برای اجرای آنها از پیمانکاران بومی استفاده شود.
شفقت با اشاره به حادثه خیز بودن استان در  بحران سیل گفت: آبخیزداری و آبخوان داری در مناطق سرچشمه ی ایجاد سیل باید توسط دستگاه های مربوطه انجام شده و در شهرهایی مانند خرم آباد و پلدختر که رودخانه ها از میان شهر عبور می کنند باید تعاملات لازم با دستگاه های ذیربط انجام شوند.
استاندار لرستان با اشاره به نقش مهم نمایندگان شهرهای کوچک در مجلس شورای اسلامی برای تدوین قوانین محرومیت زدایی در این شهرها افزود:نمایندگان شهرهای کوچک در مجلس می توانند با تشکیل فراکسیون های لازم قوانینی را برای ایجاد زیرساخت ها و محرومیت زدایی از این شهرها تدوین کنند.




دیگر خبرها

  • سیاسی‌بازی در شوراها مانع خدمت‌رسانی می‌شود
  • تهران فقیرترین شهر به لحاظ بهداشتی در بین شهرهای کشور است
  • شورا رکن چهارم نظام تصمیم‌گیری کشور/ انتقاد از تضعیف جایگاه شوراها
  • پیام مقاومت یمن را در نمایشگاه کتاب تهران مخابره می‌کنیم
  • پیام مقاومت مردم یمن را در نمایشگاه کتاب تهران به دنیا مخابره می‌کنیم
  • شوراها پل ارتباطی دولت و مردم
  • شهرداران از مصائب شهری با استاندار سخن گفتند
  • چرا رئیس‌جمهور به بازدید از تهران آمد؟
  • از ضرورت نگاه ویژه مدیریت شهری تا رفع مشکلات شهروندان در میز خدمت شهرداری منطقه ۲ شیراز
  • شروع کار نمایشگاه کتاب بعد از شیوع کرونا نیازمند شجاعت بود