Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار اقتصادی خبرگزاری فارس، چند هفته ای است که برخی از اتباع خارجی از ایجاد محدودیت در حساب های بانکی خود صحبت می کنند.

طی چند روز گذشته پویشی در سامانه فارس من با عنوان «انتقاد از عملکرد بانک‌ها در قبال حساب‌های اتباع» ثبت شده است. در متن این پویش آمده است: «چندی است که حساب‌های اتباع خارجی مقیم جمهوری اسلامی ایران در بانک‌ها به بهانه‌های مختلف دچار مشکل و بعضی موقع مسدود می شوند که با مراجعه به شعب کارمندان از دلیل آن اظهار بی‌اطلاعی می‌کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

تمامی خدمات اینترنتی این حسابها مسدود شده و برای نقل و انتقال مبالغ، این افراد دچار مشکلات جدی شده‌اند که در شرایط اضطراری نیازمند این نقل و انتقال ها هستند. محدود شدن تراکنش‌های این حسابها تا سقف یک میلیون تومان و بعضا کمتر از جمله مشکلات این حسابها است، به عنوان مثال اگر یکی از اتباع یک دستگاه تلفن همراه 5 میلیون تومانی خریداری نماید باید 5 بار کارت بکشد و این مشکلاتی در پی دارد. همراه بانک‌ها نیز برای حساب های اتباع غیرفعال شده است. با مراجعه به بانک‌ها نیز گفته می شود برای هر فعالیت باید تاییدیه پستی آورده شود».

اما پیگیری ها نشان می دهد این مساله طبق قانون بوده و اتباع خارجی باید کد یکتایی را از مراجع ذی صلاح دریافت کنند و پس از دریافت این کد دیگر محدودیتی در حساب های بانکی وجود نخواهد داشت.

علی صالح آبادی، رئیس کل بانک مرکزی درباره موضوع محدودیت های ایجاد شده در زمینه حساب های بانکی اتباع خارجی گفت: در مجموع خدمات بانکی که به اتباع ارائه می شود سازوکار لازم و در قانون پیش بینی شده و اخیراً‌ نیز از سوی مراجع ذی صلاح بخشنامه هایی در این باره صادر شده که اتباع بایستی کد یکتایی را از مرجع قانونی دریافت کنند و آن کد مبنای تمام خدمات دریافتی تبعه خارجی از شبکه تلقی می شود، از همین رو ما نیز تأکیداتی را در این خصوص به شبکه بانکی داشتیم.

عالی ترین مقام بانک مرکزی یادآور شد: برای اتباع خارجی به مانند ایرانیان، سقف کارت به کارت روزانه 10 میلیون تومان است و این مهم برای اتباع و هموطنان هیچ تفاوتی ندارد.

وی تصریح کرد: سقف خرید روزانه اتباع نیز مانند ایرانیان 100 میلیون تومان برای هر نفر و برای هر کارت 50 میلیون تومان است.

پیش از صالح آبادی، مدیر روابط عمومی بانک مرکزی نیز ایجاد محدودیت برای اتباع خارجی را نادرست دانسته بود. (اینجا بخوانید)

البته بانک های ملی و ملت در ابلاغیه ای به شعب خود ایجاد محدودیت برای برخی فعالیت های بانکی اتباع خارجی محدودیت هایی ایجاد کرده بودند (اینجا بخوانید).

انتهای پیام/

منبع: فارس

کلیدواژه: صالح آبادی قمری وفا کارت به کارت خرید روزانه اتباع خارجی میلیون تومان اتباع خارجی بانک مرکزی بانک ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۴۱۱۳۹۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

طعنه سنگین میرسلیم به وزیر اقتصاد و رئیس بانک مرکزی

 

به گزارش تابناک، مصطفی میرسلیم نماینده تهران در مجلس شورای اسلامی در حساب کاربری خود در شبکه اجتماعی ایکس نوشت:

«وزیر امور اقتصادی و دارایی و رئیس کل بانک مرکزی، اگر نمی توانند ارزش پول ملی را حفظ کنند، امضایشان را از روی اسکناس‌ها بردارند چون با کاغذ پاره فرقی ندارد.»

دیگر خبرها

  • ابطال ۲۳ هزار کارت سوخت تاکسی فاقد بیمه شخص ثالث
  • طعنه سنگین میرسلیم به وزیر اقتصاد و رئیس بانک مرکزی
  • آزادی ۲ زندانی جرائم غیر عمد در همدان
  • سقف تراکنش‌ خرید از کارت‌های بانکی افزایش یافت
  • ‏رئیس‌کل بانک مرکزی عازم عربستان سعودی شد
  • رئیس‌کل بانک مرکزی عازم عربستان سعودی شد
  • آغاز طرح تحویل دفترچه‌های اقامت طرح سپرده گذاری و ساماندهی سرمایه‌های خرد اتباع خارجی در خراسان جنوبی
  • ‏رئیس‌کل بانک مرکزی راهی عربستان شد
  • اسکیمر چیست و چگونه در دام کلاهبرداران اسکیمری نیفتیم؟
  • جزئیات دانلود و بارگذاری فیش حقوقی بازنشستگان