Web Analytics Made Easy - Statcounter

سرتیپ دوم پاسدار سعید کوشکی جهرمی در جلسه کارگروه آموزش شورای هماهنگی حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس فارس که با حضور رؤسای دانشگاه‌های عالی، آزاد، پیام نور، صنعتی، هنر و معماری، فنی و مهندسی، علوم قرآنی و علمی و کاربردی فارس و مدیر تحقیقات، آموزش و ترویج پژوهش اداره حفظ آثار دفاع مقدس فارس در دانشگاه شیراز برگزار شد، گفت: با وجود اینکه فارس استانی شاخص در زمان دفاع مقدس و یکی از مراکز و قطب‌های علمی کشور است، اما متاسفانه مراکز علمی استان فارس توجه مناسبی به حوزه دفاع مقدس نداشته‌اند و رتبه علمی ارزیابی مراکز دانشگاهی استان در حوزه ارایه دو واحد درس آشنایی با دفاع مقدس در استان بسیار پایین و توجه ویژه دانشگاه‌ها به تدریس درس آشنایی با درس دفاع مقدس یک ضرورت است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

او گفت: ۳۴ سال از دفاع مقدس گذشته و ما در طول تاریخ ۵۰۰ ساله اخیر نظیر این اتفاق را نداشتیم که یک کشور توسط فرماندهی یک عالم دینی اداره شود و در جنگی تمام عیار با تمام استکبار نیز پیروز شود.

کوشکی گفت: همین عالم دینی در مکتب دفاع مقدس کسانی را تربیت کرد که در برابرتمام قدرت‌های دنیایی ایستادند و امثال سردار سلیمانی نیز در چنین مکتبی اعتلا یافتند.

او گفت: در تحقیقی که انجام شده، مشخص شده که رهبر انقلاب در ۸۰ جلسه از ۱۰۰ جلسه خود تاکید بر دفاع مقدس و الگوگیری از آن داشته‌اند و در دیدار مجازی با ۱ میلیون پیشکسوت در سال ۹۹ نیز چهار نکته اساسی را بیان کردند که هر چهار نکته به مراکز علمی و دانشگاهی مربوط است.

کوشکی گفت: ثبت و ضبط فرهنگ دفاع مقدس شامل خاطرات و روایات و شرح عملیات‌ها اولین نکته‌ای است که رهبر معظم انقلاب به آن اشاره کردند.

او گفت: ۷۰ درصد مادران شهدا ازدنیا رفته‌اند و اگر خاطرات و روایات آن‌ها قبل از وفات آن‌ها منتقل نشود دین آن‌ها گریبانگیر ما خواهد شد.

مدیرکل حفظ آثار دفاع مقدس فارس با بیان اینکه رهبر انقلاب در دومین نکته خود خواستار این شدند که از انحراف در این حوزه جلوگیری شود، چون عده‌ای می‌خواهند جای شهید را با جلاد عوض کنند، افزود: خواسته سوم رهبر معظم انقلاب این بود که اجازه ندهید تحریف در انتقال ارزش‌های دفاع مقدس وارد شود همچنان که در قرآن و نهج البلاغه تحریف نشد و جاودانه شدند.

کوشکی گفت: آخرین خواسته رهبر انقلاب نیز این بود که پیرامون دفاع مقدس تحقیق و پژوهش و مطالعه شود.

او در بخشی دیگری گفت: نگاه ما در حوزه دفاع مقدس سیاسی نیست و به انتقاد از رتبه علمی ارزیابی مراکز علمی و دانشگاهی فارس و کم توجهی به درس دفاع مقدس در دانشگاه پرداخت.

کوشکی با بیان آماری به مقایسه رتبه فارس در ایثار و شهادت با جایگاه علمی ارزیابی مراکز علمی استان پرداخت و گفت: فارس با ۲۷۰ هزار رزمنده رتبه سوم کشور، با ۴۲۰۰۰ جانباز رتبه دوم، با ۲۲۰۰ آزاده رتبه هفتم و با ۱۵۰۰۰ شهید رتبه چهارم کشور را به خود اختصاص داده، اما با وجود اینکه فارس یکی از مراکز و قطب‌های اصلی کشور است، اما متاسفانه مراکز علمی استان فارس جایگاه مطلوبی در حوزه دفاع مقدس ندارند و رتبه علمی ارزیابی مراکز علمی استان فارس و درس دفاع مقدس در حوزه دفاع مقدس بسیار پایین است.

سردار کوشکی با بیان اینکه گروه‌های کمی در حوزه درس دفاع مقدس در استان وجود دارد، اظهار کرد: فارس بعد از تهران بیشترین شهید فرمانده گروهان به بالا یعنی بالای ۱۹۰۰ شهید را دارد، اما بسیاری استان‌ها در خصوص ثبت وضبط این مقالات با کمک دانشجویان موفق عمل کرده‌اند و در حوزه دانشنامه دفاع مقدس نیز مراکز علمی ما و برخی دستگاه‌ها خوب پای کار نیامده‌اند و یزد با ۶۵۰ مقاله علمی آماده است.

او در ادامه با بیان اینکه دانشگاه شیراز و دانشکده علوم قرانی و پیام نور ساماندهی خوبی در خصوص یادمان شهدا دارند وعلوم پزشکی هم در حال پیگیری است، افزود: شهدا قبله‌گاه ما هستند، اما انگار ما بلد نبودیم فرهنگ شهدا را منتقل کنیم و از آنجا که دانشجویان پایه‌گذار ترویج این فرهنگ هستند باید از ظرفیت ان‌ها بهره برد.

کوشکی ابراز امیداری کرد جلسات این کارگروه استمرار یابد و پیگیری شود و جایگاه استان ارتقا یابد و ما نیز بهتر در خدمت ترویج فرهنگ ایثار و شهادت باشیم.

باشگاه خبرنگاران جوان فارس شیراز

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس ضرورت توجه به دانشگاه ها تدریس درس علمی ارزیابی مراکز مراکز علمی استان حوزه دفاع مقدس درس دفاع مقدس دفاع مقدس

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۴۱۷۵۷۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

فارس رتبه اول کشور در کشت گیاهان دارویی

به گفته مجتبی دهقان‌پور؛ استان فارس به دلیل اقلیم چهار فصل ظرفیت مناسبی برای توسعه گیاهان دارویی دارد و یکی از برنامه‌های سازمان جهاد کشاورزی توسعه صنایع تبدیلی در زمینه گیاهان دارویی است که می‌تواند به ارزش افزوده آن کمک کند.

او تصریح کرد: سطح ابلاغی برای طرح جهش تولید گیاهان دارویی در دیمزار‌های استان فارس حدود دو هزار هکتار بود که با اقدامات و برنامه ریزی‌های منسجم انجام شده، کشت گیاهان دارویی مانند خاکشیر، بابونه، آویشن و گل محمدی در اراضی دیم ۱۶ شهرستان مجری طرح افزایش چشمگیر یافت.

دهقان پور خاطر نشان کرد: شهرستان مرودشت با سه هزار و ۵۴۹ هکتار کشت دیم گیاهان دارویی در این حوزه پیشرو است و گیاه دارویی خاکشیر با سطحی بیش از چهار هزار و ۸۰۰ هکتار بیشترین سطح گیاه دارویی کشت دیم را در شهرستان‌های مجری طرح جهش تولید در دیمزار‌ها را به خود اختصاص داده است.

فارس پیشرو در تشکیل زنجیره ارزش محصولات کشاورزی 

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان فارس از کسب ۲۶ گواهی زنجیره ارزش محصولات کشاورزی در این استان خبر داد و گفت: اهمیت این گواهی در هویت دار کردن محصولات از لحاظ کیفیت و چگونگی فرایند تولید است و قابلیت‌های استان فارس را در حوزه زنجیره ارزش مشخص می‌کند.

دهقان پور در مراسم رونمایی از سامانه مدیریتی زنجیره تولید و تامین گیاهان دارویی، بیان کرد: در حال حاضر دو زنجیره ارزش گیاهان دارویی در این استان تشکیل شده که مفتخریم به عنوان استان پیشرو در این قضیه در نمایشگاه بین المللی اکسپو در استان تهران از این سامانه رونمایی کنیم.

به گفته او؛ هدف از راه اندازی این سامانه، پایش زنجیره ارزش گیاهان دارویی به موازات فعالیت‌های در حال انجام است به نحوی که تمامی عوامل پشتیبان در مقوله تولید، نگهداری و عرضه محصول به بازار، قابل رصد و نظارت هستند.

این مقام مسئول با اشاره به اینکه بهره گیری از این سامانه موجب افزایش دانش ما در حوزه گیاهان دارویی می‌شود، تصریح کرد: این سامانه متناسب با مخاطبین حوزه گیاهان دارویی، اقدام به اطلاع رسانی در زمینه‌های مختلف از جمله سرمایه گذاری، تولید و فرآوری محصولات می‌کند و در قالب‌های متنوع از قبیل اینفوگرافیک و پادکست گزارش فعالیت‌های انجام شده را نیز ارائه می‌دهد.

باشگاه خبرنگاران جوان فارس شیراز

دیگر خبرها

  • کسب رتبه برتر در حوزه عمران و زیربنایی توسط منطقه آزاد چابهار
  • ضرورت توجه ویژه به کارگاه‌های فنی و حرفه‌ای در کردستان
  • نشست تخصصی کمیته امداد استان گلستان با دانشگاه آزاد اسلامی برگزارشد
  • زنده‌ نگهداشتن خاطرات دفاع مقدس یک ضرورت است
  • خلیج‌ فارس امن‌ترین نقطه دریایی جهان است | اسکورت کشتی‌های تجاری ایران در آب‌های فرامرزی
  • برپایی کلاس درس دانشجویان دانشگاه آزاد در باغ موزه دفاع مقدس
  • وزیر دفاع بر همکاری با هند در مقابله با داعش در منطقه تاکید کرد
  • پذیرش دانشجویان خارجی نمایشی از مرجعیت علمی مراکز دانشگاهی
  • برگزاری مجدد کنکور در منطقه سیل زده
  • فارس رتبه اول کشور در کشت گیاهان دارویی