Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار مهر، نشست صمیمی استاندار گیلان با جمعی از مفاخر علمی، فرهنگی، ادبی و هنری استان بعد از ظهر سه شنبه در سالن همایش غدیر استانداری گیلان برگزار شد.

رئیس انجمن مفاخر گیلان در این نشست با بیان اینکه تکریم ارزش‌های معنوی فرهیختگان و مفاخر موجب احیای ارزش‌های جامعه می‌شود، گفت: مفاخر از ذخایر معنوی جامعه هستند و امروزه مفاخر پژوهی در دستور کار همه دستگاه‌ها و سازمان‌ها قرار دارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

ابراهیم صفری با اشاره به اینکه گیلان از استان‌های پیشتازی است که انجمن آثار مفاخر علمی دارد، افزود: انجمن مفاخر با استراتژی مفاخر پژوهی گام بلندی در راه اندازی این انجمن در شهرستان‌های استان برداشته است.

وی ادامه داد: نامگذاری خیابان‌ها و اماکن باید در راستای مفاخر شناسی در دستور کار شهرداری‌ها قرار گیرد.

سهمی برای هنرمندان تئاتر در برگزاری کنگره میرزا قائل شوید

هنرمند گیلانی عرصه تئاتر و سینما نیز در این نشست با اشاره به سخنان رهبری مبنی بر تأثیرگذاری تئاتر فاخر بر جامعه، گفت: تئاتر فرزند خلف نمایش است و نمایش فرزند نیایش و نیایش نیز فرزند اسطوره است و از لحظه‌ای که فرهیختگان قلم روی کاغذ بردند، تئاتر زاده شد.

انوش نصر ماسوله با بیان اینکه تئاتر مکتب انسان ساز است، بیان کرد: ۲۷ آموزشگاه هنری رسمی در گیلان داریم و با وجود آنکه هنرمندان نامی استان سترگ‌تر از سایر هنرمندان کشور هستند اما بسیار مظلوم هستند.

وی با طرح این پرسش که هنرمندان تئاتر چه جایگاهی در برگزاری کنگره میرزا کوچک دارند، گفت: از مسئولان امر درخواست داریم که سهمی برای هنرمندان تئاتر در این کنگره قائل شوند تا به نحو بهتری برگزار شود.

نصر ماسوله ادامه داد: اکثر آموزشگاه‌های تئاتر اجاره‌ای هستند و پیشنهاد می‌کنم خانه‌های سازمان اوقاف به شرط تملیک به آموزشگاه‌های رسمی اجاره داده شود.

وی تصریح کرد: درصد زیادی از هنرمندان آموزشگاه تئاتر وابسته به جایی نیستند و درخواست ما این است که بخشی از سهم بودجه فرهنگی استانداری گیلان به هنرمندان تئاتر اختصاص یابد.

حمایت دولت از آثار چاپ شده هنرمندان ضروری است

یکی از نویسندگان استان گیلان نیز در این نشست با بیان اینکه حمایت دولت از آثار چاپ شده هنرمندان ضروری است، گفت: نویسندگان و شاعران باید در زمان حیات اثر نوشته خود را ببینند.

مرادیان گروسی افزود: بودجه‌ای برای راه اندازی هیئت نویسندگان در شهرستان‌های گیلان در نظر بگیرید تا واژه‌ها و فرهنگ منطقه خود را جمع آوری کنند تا فرهنگ استان ماندگار شود.

کد خبر 5531673

منبع: مهر

کلیدواژه: هنرمندان تئاتر انجمن مفاخر گیلان کنگره ملی میرزا کوچک فرهنگ و ارشاد اسلامی گیلان بوشهر زلزله هرمزگان کرمانشاه زمین لرزه خطبه های نماز جمعه ویروس کرونا زلزله مجلس شورای اسلامی خراسان رضوی اردبیل آمار کرونا آلودگی هوا جهرم مشهد هنرمندان تئاتر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۴۱۷۷۲۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مهارت بالای ماریو بالوتلی در چالش گل کوچک / فیلم

مهارت بالای ماریو بالوتلی در چالش گل کوچک را مشاهده می کنید.

دانلود (1.2MB)

دیگر خبرها

  • دهیاران و شوراهای اسلامی در تنگستان مفاخر حوزه خود را معرفی کنند
  • برگزاری ویژه برنامه های گرامیداشت مقام معلم در شهرهای مختلف خراسان رضوی
  • دعای خیر عباس‌میرزا در حق ناصرالدین‌شاه یک‌ساله: پنجاه سال خوشی‌ها ببیند
  • در هفته هنر انقلاب اسلامی یزد چه گذشت؟
  • مهارت بالای ماریو بالوتلی در چالش گل کوچک / فیلم
  • چگونه در سال ۱۴۰۳ مدرک کامپیوتر آی سی دی ال بگیریم؟
  • زنگ سپاس از معلمان کهگیلویه و بویراحمد در ۳۰۰۰ آموزشگاه نواخته شد
  • از نصب سردیس شهدا و مفاخر تا نورپردازی ورودی‌ها و نقاط مختلف شیراز
  • از مفاخر قرآنی استان گیلان تقدیر شد
  •  از نصب سردیس شهدا و مفاخر تا نورپردازی ورودی‌ها و نقاط مختلف شیراز