Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-04-28@20:31:17 GMT

فاش شدن اطلاعات جاسوس‌های اوکراین

تاریخ انتشار: ۱۵ تیر ۱۴۰۱ | کد خبر: ۳۵۴۲۱۰۸۳

فاش شدن اطلاعات جاسوس‌های اوکراین

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از اسپوتنیک، گروه هکری «RaHDit» اعلام کرد داده‌ها و اطلاعات مربوط به هزار کارمند اداره اطلاعات مرکزی (GUR) بخش نظامی وامنیتی اوکراین را منتشر کرده است.

بنا بر آنچه این گروه هکری اعلام کرده این عملیات موفق سایبری به علت نقص و ضعف در حفاظت از شبکه‌های اداره مرکزی در جزیره «ریابالسکی» در نزدیکی پایتخت اوکراین و همچنین شیوه‌های تجزیه‌وتحلیل داده‌های بزرگ براساس الگوهای مشخص رفتار کاربران انجام شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در میان اطلاعات افشاشده درباره جاسوس‌های دولت اوکراین در مناطق مختلف جهان، نمایندگان هیئت‌های دیپلماتیک این کشور در در روسیه، هند، ویتنام، آفریقای جنوبی، ایتالیا، ترکیه و ایران هم حضور دارند.

اطلاعات شخصی مربوط به مسئولان اطلاعات نظامی اوکراین در لهستان، مجارستان، بلغارستان، اسلواکی هم فاش شده است.

این گروه هکری همچنین دستورالعمل‌های دولت اوکراین برای خرابکاری (در کشورهای دیگر) و نمایندگان نیروهای ویژه اطلاعات و داده‌های مخفی را منتشر کرده است. این گروه هکری تأکید کرده این نخستین مجموعه از اطلاعات هک‌شده است و به مرور اطلاعات دیگر را هم منتشر خواهد کرد.

از آغاز عملیات نظامی روسیه در اوکراین (۵ اسفند۱۴۰۰)، این بزرگترین درز داده‌های اطلاعاتی و امنیتی اوکراین است.

پیش از این نیز گروه هکری RaHDit اطلاعات شخصی مربوط به ۷۰۰ کارمند سرویس امنیتی اوکراین (SBU) از جمله عکس‌ها، شماره تلفن‌ها، و حتی آدرس محل سکونت، و سرگرمی‌های آنها را منشتر کرده بود.

با آغاز عملیات نظامی روسیه در اوکراین، همزمان با افزایش درگیریهای میدانی، جنگ دو کشور در ابعاد رسانه‌ای، سایبری و اطلاعاتی علیه یکدیگر نیز در جریان بوده است.

کد خبر 5532014

منبع: مهر

کلیدواژه: اوکراین کی یف ایران جاسوسی جاسوسی اطلاعاتی روسیه جنگ اوکراین حمله روسیه به اوکراین آخرین اخبار اوکراین روسیه رژیم صهیونیستی اوکراین ایالات متحده امریکا فلسطین عراق سوریه ترکیه مسکو ناتو ایران لبنان حزب الله لبنان عربستان سعودی گروه هکری

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۴۲۱۰۸۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۶۶ پهپاد ارتش اوکراین در منطقه «کراسنودار» روسیه منهدم شدند

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از اسپوتنیک، وزارت دفاع روسیه امروز شنبه با انتشار بیانیه‌ای اعلام کرد که سامانه‌های پدافندی ارتش این کشور بامداد امروز ۶۶ پهپاد مهاجم ارتش اوکراین در منطقه «کراسنودار» در جنوب روسیه و ۲ پهپاد در شبه‌جزیره کریمه رهگیری و منهدم کردند.

وزارت دفاع روسیه پنج‌شنبه گذشته نیز از انهدام شمار دیگری از تسلیحات نظامی ارتش اوکراین خبر داد. در بیانیه وزارت دفاع روسیه آمده است که نیروهای واحدهای یگان جنوب ارتش روسیه موفق شدند ۷ حمله نیروهای مسلح اوکراین را دفع کنند.

بنا به اعلام وزارت دفاع روسیه، تلفات ارتش اوکراین در این محور در نتیجه درگیری با نیروهای مسلح روسیه به بیش از ۴۷۰ نیروی نظامی رسید.

بنا به این گزارش، واحدهای گروه وستوک ارتش روسیه، ضد حمله جنگنده های ارتش اوکراینی را در منطقه روستای اوراژاینو در دونتسک دفع کردند. در نتیجه درگیری در این منطقه، ارتش اوکراین ۱۱۰ نظامی خود را از دست داد.

وزارت دفاع روسیه اعلام کرد که نیروهای این کشور یک کارگاه تولید پهپاد و یک مرکز ذخیره سوخت نیروهای مسلح اوکراین را هدف قرار دادند. سامانه‌های پدافند هوایی روسیه همچنین ۲۹۹ پهپاد اوکراینی را سرنگون کردند.

کد خبر 6089516

دیگر خبرها

  • جزئیات سناریوی رژیم‌صهیونیستی برای حمله به رفح
  • کمک‌ های جدید آمریکا چه معنایی برای اوکراین و پوتین دارد؟
  • کمک‌های جدید واشنگتن چه معنایی برای کی‌یف و پوتین دارد؟
  • روسیه: ارتش اوکراین بیش از هزار نظامی دیگر را از دست داد
  • روسیه تسلیحات غربی را قبل از تحویل به ارتش اوکراین نابود می‌کند
  • آمریکا یک بسته کمک نظامی جدید ۶ میلیارد دلاری به اوکراین اختصاص داد
  • آمریکا کمک نظامی جدید ۶ میلیارد دلاری به اوکراین اختصاص داد
  • ۶۶ پهپاد ارتش اوکراین در منطقه «کراسنودار» روسیه منهدم شدند
  • روسیه: اوکراین حدود هزار نظامی دیگر را از دست داد
  • آماده گسترش همکاری‌های نظامی با ایران هستیم