Web Analytics Made Easy - Statcounter

در پایان اردیبهشت ماه سالجاری، دولت دور جدید اصلاح نظام پرداخت یارانه‌ای را آغاز کرد و در راستای اجرای آن، نرخ مصوب ۴ قلم کالای اساسی مرغ، تخم مرغ، روغن و لبنیات را افزایش داد.

طبق تصمیم ستاد تنظیم بازار کشور و همچنین بر اساس اعلام اتاق اصناف در پی اصلاح نظام پرداخت یارانه‌ای، نرخ مصوب هر کیلو گرم مرغ گرم برای مصرف کننده به ۵۹ هزار و۸۰۰ تومان افزایش یافت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

با این اعلام، برای چند روزی شاهد جهش قیمت این کالای اساسی بودیم اما، پس از آن تا مدتی مرغ زیر نرخ مصوب در بازار به فروش می‌رسید.

به گفته فعلان بازار مرغ؛ کاهش تقاضا اجازه رشد قیمت مرغ و رسیدن آن به نرخ مصوب را نمی‌داد و قیمت هر کیلوگرم مرغ از ۴۰ تا ۴۸ هزار تومان متغیر بود.

تقریبا از ابتدای ماه جاری، به یکباره قیمت مرغ افزایشی شد به نحوی که در هفته گذشته از نرخ مصوب ۵۹ هزار و۸۰۰ تومان عبور کرد و به مرز هر کیلوگرم ۶۴ هزار تومان نزدیک شد.

مرغداران؛ دلیل این افزایش قیمت را پایان یافتن ذخایر نهاده های خوراک دام با نرخ ارز ترجیحی (۴۲۰۰ تومانی) و آغاز تغذیه مرغ ها با نهاده های خوراک دام با نرخ ارز نیمایی عنوان کردند.

ادامه کاهش قیمت مرغ در روزهای پایان هفته

مهدی یوسف‌خانی، رییس اتحادیه فروشندگان مرغ و ماهی، در گفت و گو با اقتصاد آنلاین درباره آخرین وضعیت بازار مرغ پس از نوسانان های بسیار هفته های اخیر، اظهار کرد: در حال حاضر قیمت مرغ در بازار به نرخ مصوب نزدیک شده است و هر کیلوگرم آن با قیمت ۵۹ هزار و۸۰۰ تومان به مصرف کننده فروخته می شود.

وی ادامه داد: هر چند قیمت فروش مرغ به نرخ مصوب نزدیک شده است اما، نسبت با ماه گذشته بالاتر است.

یوسف خانی  با یادآوری اینکه روند افزایش قیمت مرغ تقریبا از دو هفته پیش آغاز شد، گفت: در هفته گذشته شاهد رسیدن مرغ به مرز هر کیلوگرم ۶۴ هزار تومان بودیم که کاهش تقاضا را به دنبال داشت.

به گفته وی؛ این افزایش قیمت در پی ورود نهاده های دامی با نرخ ارز نیمایی در جیره خوراک مصرف مرغداری‌ها بود.

یوسف خانی با بیان اینکه پس از این اوج گیری قیمت بود که روند کاهش قیمت مرغ بار دیگر آغاز شده است، افزود: اینبار کاهش قیمت به دلیل افزایش عرضه مرغ توسط مرغداران در حال رخ دادن است.

رییس اتحادیه فروشندگان مرغ و ماهی پیش بینی کرد: روند کاهش قیمت دست کم در روزهای آخر هفته نیز ادامه داشته باشد.

یوسف خانی تاکید کرد: اما، این کاهش قیمت به این معنی نیست که، مردم انتظار داشته باشند که بار دیگر قیمت‌های گذشته را در بازار مرغ تجربه کنند، چرا که قیمت نهاده های خوراک برای تغذیه مرغ ها از مبنای نرخ ترجیحی به نرخ نیمایی تغییر کرده است./اقتصادآنلاین

منبع: فردا

کلیدواژه: قیمت مرغ قیمت مرغ امروز کاهش قیمت یوسف خانی قیمت مرغ نرخ مصوب

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.fardanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فردا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۴۲۷۹۲۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

قیمت سکه به کانال ۴۰ میلیون تومان بازگشت

به گزارش خبرنگار اقتصادی خبرگزاری علم و فناوری آنا، هر قطعه سکه طرح جدید در معاملات هفته جاری بازار طلا و سکه تهران با ۴۰۹ هزار تومان کاهش نسبت به دیروز، به ۴۰ میلیون و ۷۹۲ هزار تومان رسید.

سکه بهار آزادی طرح قدیم نیز با ۴۸۰ هزار تومان کاهش نسبت به روز گذشته، به ۳۷ میلیون و ۵۱۰ هزار تومان رسید.

امروز نیم سکه کاهش ۳۰۰ هزار تومانی را تجربه کرد؛ بر این اساس نیم سکه در قیمت ۲۳ میلیون و ۹۰۰ هزار تومان داد و ستد شد و ربع سکه ۱۴ میلیون و ۵۰۰ هزار تومان قیمت خورد.

سکه گرمی نیز با کاهش ۱۰۰ هزار تومانی، ۶ میلیون و ۴۰۰ هزار تومان به فروش رفت.

معامله گران همچنین امروز هر گرم طلای ۱۸ عیار را با ۱۷ هزار تومان کاهش قیمت به ۳ میلیون و ۴۱۸ هزار تومان به فروش رساندند؛ این در حالیست که نرخ هر اونس طلا در بازار‌های جهانی بدون تغییر نسبت به روز گذشته، ۲ هزار و ۳۳۸ دلار قیمت‌گذاری شده بود.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • سکه ۴۰ میلیون تومان شد ؛ کاهش قیمت طلا ادامه دارد ؟
  • ریزش قیمت دلار تا ۵۸ هزار تومان!
  • قیمت سکه به کانال ۴۰ میلیون تومان بازگشت
  • بارش‌ ها ادامه دارد | کاهش نسبی دما در روزهای پایانی هفته
  • روز حساس برای سکه‌ بازان؛ شرط مهم برای کاهش قیمت سکه
  • ریال عربستان در بازار آزاد ۱۶۵۶۰ تومان
  • شوک شدید به بازار طلا / زیان سکه‌بازان سنگین شد
  • کاهش قیمت‌ها در بازار طلا طی هفته اخیر
  • کاهش چشمگیر قیمت سکه و طلا در یک هفته اخیر
  • کاهش چشمگیر بهای سکه و طلا در یک هفته اخیر