Web Analytics Made Easy - Statcounter

امید کهربایی، مدیرکل زندان‌های استان سمنان امروز در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری فارس در سمنان، از شرکت زندانیان در دوره‌های عالی و آموزش متوسطه خبر داد و اظهار کرد: با توجه به برنامه‌ریزی‌های صورت‌گرفته توسط واحد فرهنگی این اداره کل، دوره‌های تحصیلی آموزش متوسطه و آموزش عالی در زندان‌های استان سمنان فعال شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

کهربایی با اشاره به شرکت بیش از 100 نفر از زندانیان سمنان در دوره آموزش متوسطه تصریح کرد: این افراد پس از ثبت‌نام با همکاری سازمان‌های مربوطه، مشغول به تحصیل در زندان‌ها می‌شوند و بعد از گذراندن آموزش‌ها مدرک تحصیلی به آن‌ها اهدا می‌شود.

مدیرکل زندان‌های استان سمنان با بیان اینکه بیش از 25 حافظ قرآن در زندان سمنان تربیت شده‌اند، تشریح کرد: با تلاش و همکاری مسؤولان فرهنگی و روحانیان مستقر در زندان‌ها، برنامه‌ریزی شد تا بتوانیم روحیه مذهبی زندانیان را بالا برده و آن‌ها را در زمینه قرآنی نیز ارتقا دهیم.

وی با اشاره به اینکه با همکاری سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای، اقدامات شایسته‌ای در زندان‌های استان سمنان صورت گرفته است، بیان کرد: با همکاری سازمان فنی و حرفه‌ای در زندان‌های استان سمنان، بیش از 121 دوره آموزشی در قالب‌های مختلف هنری و فنی برگزار شده است.

کهربایی با بیان اینکه در این دوره‌ها زندانیان در زمینه‌های کاشت قارچ، سبزی، کارگاه منبت‌کاری، چرم‌دوزی و کارگاه مکانیک خودرو حرفه‌آموزی کرده‌اند، خاطرنشان کرد: بیش از یک هزار و 100 نفر از مددجویان استان سمنان در این دوره‌ها شرکت و از این بین، بیش از 550 نفر در آزمون‌ها قبول و مدرک مهارتی دریافت کرده‌اند.

انتهای پیام/74001/م/

منبع: فارس

کلیدواژه: دوره های حرفه آموزی زندان ها زندان های استان سمنان زندان سمنان فنی و حرفه ای زندان های استان سمنان زندان ها دوره ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۴۳۱۰۵۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مهارت آموزی ۱۵۰۰ بانوی بیرجندی در رشته‌های فنی و حرفه‌ای

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای خراسان جنوبی، رئیس مرکز آموزش فنی و حرفه‌ای خواهران شهرستان بیرجند گفت: در سال ۱۴۰۲ هزار و ۵۰۰ بانوی بیرجندی در ۱۹ گروه هدف آموزشی در مرکز آموزش فنی و حرفه‌ای خواهران بیرجند، حداقل یک مهارت جدید فرا گرفتند.


خانم طالبی افزود: سال گذشته ۱۱۶ دوره آموزشی در مرکز فنی و حرفه‌ای خواهران بیرجند برگزار که در مجموع برای متقاضیان، ۱۹۲ هزار و ۱۴۶ نفر ساعت آموزش اجرا شد.


وی گفت: در این مرکز ۵ کارگاه آموزشی در حرفه‌های صنایع چوب، صنایع چرم، گوهر تراشی، هنر‌های تجسمی و هنر‌های نمایشی دایر است که در آن در مجموع بیش از ۳۰ حرفه‌ی آموزشی بنا به تقاضای مهارت آموزان اجرا می‌شود.


رئیس مرکز آموزش فنی و حرفه‌ای خواهران شهرستان بیرجند افزود: در سال گذشته به ترتیب، دانش آموزان، متقاضیان مهارت آموزی و زنان خانه دار، بیشترین شرکت کننده در بین گروه‌های هدف مهارت آموزی بوده اند.


طالبی از راه اندازی فروشگاه و نمایشگاه دائمی مهرتاش در سال گذشته در این مرکز یاد کرد و گفت: در این نمایشگاه محصولات تولید شده کارگاه‌های آموزشی و همچنین محصولات کارآموزان مرکز که در خانه مشغول به تولید هستند عرضه می‌شود.


در این مکان علاوه بر فروش محصولات، سه غرفه در اختیار کارآموزان توانمند دوره‌های آموزشی قرار داده شده تا در تولید سفارشات تبصره ۷۵ این مرکز را همراهی کنند.

                                                                                     

دیگر خبرها

  • آزادی ۱۸ زندانی سبزواری در پویش ملی «نذر هشتم»
  • آزادی ۷ زندانی جرائم غیر عمد استان سمنان در سال جدید
  • دیدار چهره به چهره رییس دادگستری شهرستان کوهبنان با زندانیان
  • ثبت نام چهارمین دوره مقدماتی طرح ملی قرآنی "حفظ نور رضوی" آغاز شد
  • برگزاری دوره تربیت مربی آموزش نوین قرآن در کهگیلویه
  • آغاز ثبت نام چهارمین دوره مقدماتی طرح ملی قرآنی حفظ نور رضوی
  • ۲۷۴ زندانی ندامتگاه قزلحصار با پابند الکترونیکی خارج از زندان هستند
  • مهارت آموزی ۱۵۰۰ بانوی بیرجندی در رشته‌های فنی و حرفه‌ای
  • نماینده آیت الله العظمی سیستانی خواستار تربیت شخصیت قرآنی دانش آموزان و دانشجویان شد
  • آزادی زندانی بدهی مالی توسط پزشک یاسوجی