Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «باشگاه خبرنگاران»
2024-04-29@02:37:30 GMT

تخریب ۸۹ ویلای غیر مجاز در مشهد

تاریخ انتشار: ۱۶ تیر ۱۴۰۱ | کد خبر: ۳۵۴۳۴۴۸۱

تخریب ۸۹ ویلای غیر مجاز در مشهد

 حسین خواجوی گفت: ۸۹ ویلا و ۱۵ مورد سازه پی و شفته غیر قانونی با وسعت بیش از ۷۴ هزار هکتار در اراضی هلالی و امرغان بخش تبادکان این شهرستان تخریب شد.

او گفت: این اقدام در راستای اجرای تبصره ۲ ماده ۱۰ قانون تغییر غیرمجاز اراضی کشاورزی و باغات صورت گرفت.

رئیس امور اراضی جهاد کشاورزی مشهد گفت: تعداد زیادی از باغ ویلا‌های ۲ روستای هلالی و امرغان در حریم قانونی شبکه اصلی گاز قرار داشت و هیچ کدام از این بنا‌های ساخته شده و در حال ساخت، مجوز قانونی تغییر کاربری نداشتند که جهاد کشاورزی مشهد با همکاری شهرداری و با دستور سرپرست ناحیه هفت دادسرای عمومی و انقلاب اسلامی مشهد در یک عملیات وسیع تخریب شد و آزادسازی صورت گرفت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

خواجوی گفت: تمایل شهروندان به باغ ویلا با توجه به کمبود و گرانی زمین افزایش یافته و سودجویان با سوء استفاده از این نیاز و عدم آگاهی شهروندان، زمین‌های کشاورزی را تغییر کاربری داده و تفکیک غیرمجاز می‌کنند.

او گفت: در زمین‌هایی که بر اساس ماده ۱۰ قانون حفظ کاربری اراضی کشاورزی ساخت و ساز ممنوع است جهاد کشاورزی بر اساس تبصره ۲ ماده ۱۰ می‌تواند بنا‌های ساخته شده در این اراضی را تخریب کند.

رئیس امور اراضی جهاد کشاورزی مشهد گفت: قبل از خرید هر گونه معامله استعلام از جهاد کشاورزی را انجام دهند و در صورت اطمینان خاطر معامله را انجام دهند تا دچار ضرر و زیان نشوند.

خواجوی گفت: ساخت و ساز‌های بدون مجوز و غیرقانونی در چند سال اخیر بلای جان مشهد شده و متخلفان در حال نابود کردن زمین‌های کشاورزی و ذخایر و سفره‌های آب زیرزمینی مشهد هستند.

او گفت: امور اراضی جهاد کشاورزی مشهد برای تامین امنیت غذایی با نظارت و کنترل بر ساخت و ساز‌ها و گشت مشترک و همکاری کمیته صیانت از حریم شهر مشهد و دادگستری با ساخت و ساز‌های غیرمجاز برخورد جدی می‌کند.

باشگاه خبرنگاران جوان خراسان رضوی مشهد

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: جهاد کشاورزی باغ ویلا زمین کشاورزی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۴۳۴۴۸۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

جلوگیری از تغییر کاربری ۵۹ هکتار از اراضی کشاورزی ساوجبلاغ

به گزارش خبرگزاری مهر، حمید غلامی با اشاره به اینکه با ورود به موقع از تغییر کاربری ۵۹ هکتار در حوزه قضائی ساوجبلاغ پیشگیری شده است، گفت: در پی گزارش جهاد کشاورزی شهرستان در خصوص اقدام به ساخت و ساز غیرمجاز در چندار و روستاهای «ولیان» و «شنده»، اقدامات قانونی برای مقابله با قصد تغییر کاربری غیرمجاز سوداگردان آغاز شد.

دادستان عمومی و انقلاب ساوجبلاغ وسعت و ارزش اراضی کشاورزی که از تغییر کاربری آن پیشگیری شد را ۵۹ هکتار معادل ۲ هزار و ۳۰۰ میلیارد تومان عنوان کرد و افزود: در این عملیات در مورد ۶۸ قطعه شامل دیوارکشی به تعداد ۶۸ مورد، بناهای غیر مجاز ویلایی در حال ساخت به تعداد سه مورد، دپوی مصالح ساختمانی ۱۶ مورد و استخر دو مورد، قانون به اجرا درآمد.

کد خبر 6089976

دیگر خبرها

  • کشف بیش از یک تن نان خشک در مشهد
  • تخریب ۳۰۰ قنات جنوب سیستان و بلوچستان در سیل اخیر
  • واگذاری ۱۹ هزار هکتار از اراضی ملی برای اجرای طرح‌های کشاورزی
  • جنایت هولناک در ویلای زیبا!
  • جلوگیری از تغییر کاربری ۵۹ هکتار از اراضی کشاورزی ساوجبلاغ
  • تخریب دو ساخت و ساز غیر مجاز در اراضی کشاورزی نهاوند
  • قیمت گذاری 15 پرونده امور زمین در عباس آباد
  • تأمین آب اراضی کشاورزی روستای سرتنگ محمودی
  • رفع تصرف ۱۰۰۰ متر از اراضی ملی منطقه گشت رودخان فومن
  • برخورد با متخلفین تغییر کاربری غیرمجاز اراضی کشاورزی در مهریز