Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «فارس»
2024-04-29@06:43:14 GMT

مشکل بازار روز برازجان همچنان نابسامان است

تاریخ انتشار: ۱۷ تیر ۱۴۰۱ | کد خبر: ۳۵۴۳۸۶۲۹

مشکل بازار روز برازجان همچنان نابسامان است

به گزارش خبرگزاری فارس از شهرستان دشتستان، حجت‌الاسلام حسن مصلح امروز در خطبه‌های این هفته نماز جمعه شهر برازجان، ضمن تبریک روز شهردار و دهیاری‌ها و تشکر از اقدامات انجام شده توسط شورا اسلامی و شهردار برازجان اظهار داشت: پیرو تذکرات گذشته با توجه به حضور شهردار در نماز جمعه این هفته به عنوان سخنران قبل از خطبه برخی معضلات شهر را مطرح می‌کنم، مشکل سگ‌های بلاصاحب همچنان به عنوان یک مطالبه به حق مردم است که محیط شهری را آلوده و ناامن کرده اند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

امام جمعه دشتستان افزود: مسئله آسفالت نشدن بسیاری از کوچه‌ها و معابر، تا چه موقع باید این شهر ۱۵۰ هزار نفری کوچه‌های خاکی و بدون آسفالت داشته باشد.

حجت‌الاسلام مصلح ابراز داشت: ساماندهی جمعه بازار عمده به افراد ضعیف و فقیر ارتباط دارد، تا چه موقع باید رها شده بماند و فکر و چاره‌ای برای ساماندهی آن شود.

امام جمعه دشتستان تصریح کرد: مشکل بازار روز همچنان نابسامان است، و مردم از وضعیت آن رضایت ندارند، امید است تا پایان امسال شورای اسلامی و شهردار برازجان، حداقل این چهار مورد حل کنند و نتیجه اقدامات را به اطلاع مردم گزارش دهند.

وی با دعوت به برگزاری جشن با شکوه غدیر و پویش هر خانه یک پرچم و هر خانه یک پرس غدا و عید غدیر را همانند عاشورا فرهنگ کنیم، یادآور شد: همانگونه که در ایام محرم در تمام کشور برای امام حسین (ع) مراسم عزاداری برپا می‌کنیم، در عید غدیر نیز در سراسر کشور برای شاد کردن دل مومنان و نیازمندان تلاش کنیم چراکه گره گشایی از مردم و کمک به نیازمندان با توزیع غذا، سبدهای اقلام غذایی، تامین جهیزیه و… مصداق شادی عید غدیر است.

امام جمعه دشتستان به مناسبت شنبه ۱۸ تیرماه نهم ذی‌الحجه، اظهار داشت: این روز، روز عرفه نام دارد و در این روز خداوند بندگان خود را به عبادت و اطاعت خود فرا خوانده است. مصلح با بیان اینکه خداوند در روز عرفه بخشندگی و احسان خود را بر بندگانش گسترانده است، تصریح کرد: شیطان در این روز خوار و حقیرتر و رانده‌تر و در خشمناک‌ترین اوقات خود خواهد بود.

حجت‌الاسلام مصلح روز عرفه را از روزهای مهم برای مسلمانان و شیعیان برشمرد و خاطرنشان کرد: امام حسین (ع) پس از انجام مراسم حج حرکت خود را به سوی کربلا آغاز نمودند.

امام جمعه دشتستان به مناسبت روز یکشنبه ۱۹ تیرماه عید سعید قریان اظهار داشت: عید قربان تبلور و قرب به پروردگار است. روز عید قربان روزی است که انسان در پیشگاه پروردگارش همه خواسته‌های دنیایی و غرایز آن را سر می‌برد. روزی که انسان خودش و همه داشته‌هایش را فدای جانان می‌کند تا اوج بندگی خودش را به اثبات برساند و خود را مقرب درگاه پروردگارش کند.

وی به مناسبت روز سه شنبه ۲۱ تیر قیام خونین مسجد گوهرشاد علیه کشف حجاب روز حجاب و عفاف، بدپوششی، بیماری بدخیم جوامع بشری و افزود: پشت سر موج بدحجابی، توطئه و دسیسه دشمن به خوبی دیده می‌شود، تمدن غرب بعد از رنسانس و انقلاب صنعتی، برای دو هدف عمده زندگی بانوان را به طور کلی متحول کرد.

حجت‌الاسلام مصلح با ذکر اینکه دو هدف عمده استکبار در عفاف و حجاب‌زدایی عبارت است از: ارضاء جنسی آسان _ تامین نیروی کار ارزان، اما استکبار هدف سومی هم دارد و آن تسلط بر جوامع اسلامی از طریق اشاعه فساد و فحشاء است.

امام جمعه دشتستان ابراز داشت: مستر همفر جاسوس انگلیسی در جهان اسلام صریحاً اعلان می‌کند برای تسلط بر جوامع اسلامی به هر وسیله‌ای که شده باید زنان مسلمان را از حجاب اسلامی خارج کرد و بی‌حجابی در بین مسلمانان رایج شود و رابرت مرداک صهیونیست و غول رسانه‌ای غربی‌ها می‌گوید: عفاف‌زدایی و به دنبال آن فروپاشی خانواده کلیدرمز انحطاط تمدن ایران اسلامی است.

حجت‌الاسلام مصلح بیان داشت: این شیوه برای غربی‌ها با توجه به تجربه تلخ تاریخ اندلس به شیوه اندلسی کردن جوامع مسلمانان مشهور شده است. و به فرمایش امام خامنه ای: سیاست امروز دشمن، سیاست اندلسی کردن ایران است. و باید توجه داشت به اینکه فساد جنسی در هر جامعه‌ای بروز و ظهور یابد آن جامعه نابود خواهد شد.

امام جمعه دشتستان اظهار داشت: بنابراین مبارزه با عفاف و حجاب به بهانه آزادی بزرگ‌ترین و ننگین‌ترین دروغی است که شیطان و جنود او در دنیای امروز رواج داده اند. و حجاب دژ و دیوار محکمی است که دزدان نتوانند شرف و آبروی ما را بدزدند، مگر کسی به نام آزادی در خانه‌اش را باز می‌گذارد یا دیوار خانه و باغش را خراب می‌کند که زنان ما حجاب خود را بردارند؟

انتهای پیام /

منبع: فارس

کلیدواژه: دشتستان بازار سگ های ولگرد امام جمعه دشتستان حجت الاسلام مصلح

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۴۳۸۶۲۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

امام جمعه تهران: مذاکره موشکی نکردیم، نمی‌کنیم و نخواهیم کرد /وقتی می‌گوییم می‌زنیم محکم می‌زنیم /در مساله عفاف و حجاب دوقطبی شکل ندهید

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، حجت‌الاسلام سیداحمد خاتمی، خطیب نماز جمعه تهران در خطبه های خود با اشاره به خطبه ۱۸۸ نهج البلاغه، تصریح کرد: امیرالمومنین(ع) در این خطبه همگان را سفارش به تقوای الهی و شکر گذاری نعمت‌های خداوند می‌کنند و می فرمایند بر داده‌های ذات مقدس ربوبی شاکر باشید و شکر او را فراوان به جای آورید. بحث توحیدی که در این خطبه مطرح می‌کنم این است که ذات مقدس ربوبی در جایی ارحم الراحمین است و خداوند در جای دیگر هم مجازات می‌کند. انتقام خداوند غیر از انتقام بشر است انتقام خداوند مجازات او است و با انتقام بشر فرق می‌کند. در قرآن ۱۷ بار این واژه به کار رفته است.

به گزارش ایرنا، وی با بیان اینکه "انبیا منطق داشتند و با حساب سخن می‌گفتند"، تاکید کرد: برخی‌ها زیر بار حق نمی‌روند چندین چراغ دارند ولی به بی‌راهه می‌روند.

خاتمی خاطر نشان کرد: در سه آیه، قرآن با تاکید تصریح می‌کند که تحقیقا تردید نکنید که ما به حساب مجرمین می‌رسیم و نابودشان می‌کنیم. آنچه را که ایران اسلامی در برابر رژیم غاصب صهیونیستی انجام داد کار الهی بود و کاری بود که براساس قرآن صورت گرفت.

خطیب نماز جمعه تهران خاطر نشان کرد: کتاب های زیادی درباره اسما خداوند وجود دارد. تخلق به اخلاق خدایی داشته باشید و بکوشید خُلقی را که می‌توانید داشته باشید.

خاتمی بیان کرد: انتقام به جایی که نظام اسلامی از رژیم صهیونیستی گرفت، تنبیه متجاوز بود و عملیات وعده صادق بخشی مربوط به اقدامات آنها در گذشته است که دشمنان پاسخ جنایت خود را دریافت کردند، یک بخشی هم مربوط به آینده است آنچه مربوط به آینده است یعنی اگر دوباره بخواهند غلط را تکرار کنند سیلی محکم‌تری خواهند خورد.

وی بیان کرد: نظام، نظام قرآنی و اسلامی است و ما قرآنی و اسلامی عمل خواهیم کرد.

خاتمی در خطبه های دوم نماز جمعه تاکید کرد: در همان خطبه ۱۸۸ مولی سفارش می‌کنند همواره به یاد مرگ باشید و غفلت نکنید فکر می‌کنید شما از مرگ غافل شدید، مرگ هم از شما غافل می‌شود! هر کسی باشید و به هر کجا برسید آخرین منزل هستی این است و باید خودمان را باید برای سفر طولانی آماده کنیم.

خطیب نماز جمعه تهران با اشاره به مناسبت های هفته گذشته خاطر نشان کرد: در هفته‌های گذشته مناسبت نیروهای مسلح را داشتیم. دوم اردیبهشت سالروز تاسیس سپاه پاسداران بود. ۲۲ فروردین روز ارتش و ۲۱ فروردین شهادت سپهبد صیاد شیرازی.

وی نیروهای مسلح را بازوهای پرتوان ملت عنوان کرد و گفت: نیروهای مسلح دژ مستحکم ملت هستند و نمی‌گذارند دشمن کمترین تعرضی به کشور داشته باشد. مقام معظم رهبری تعبیری زیبایی هفته گذشته از نیروهای مسلح انجام دادند که فرمودند اینها مایه عزت دین هستند، اگر اینها نبودند با داعش نمی‌جنگیند و اگر حاج قاسم نبود و با داعشی ها نمی‌جنگید باید با آنها در خیابان‌های تهران می‌جنگیدیم. اینکه با امنیت زندگی می‌کنیم آموزش و پرورش دانشگاه و حوزه ، کشاورزی ، صنعت با آرامش اداره می‌شود در سایه خدمات این عزیزان است.

خاتمی مساله امنیت را رکن و زیربنای همه توسعه‌ها دانست و بیان کرد: اولین ویژگی که قرآن برای یک جامعه نمونه بیان می‌کند امنیت است و همه نیروهای مسلح شایسته تکریم هستند. وزارت دفاع، نیروهای مسلح و سپاه و بسیج همگی ویژگی‌های که امیرالمونین توصیه کرده را دارند.

خطیب نماز جمعه تهران با اشاره به سالروز شهادت حضرت حمزه سیدالشهدا و شهادت مرحوم عبدالعظیم حسنی اظهار کرد: درباره عبدالعظیم تعبیری دیدم که نوشته بود او را زنده زنده دفن کردند و به شهادت رساند و ثواب زیارت ایشان ثواب زیارت امام حسین (ع) است.

وی ضمن گرامیداشت هفته کارگر تصریح کرد: وزیر کار گزارش عملکرد خوبی ارائه داد. مقام معظم رهبری فرمودند طبق آمار نیمی از جمعیت ما کارگران و خانواده‌های آنها هستند و اگر حال این نیم جمعیت خوب شود حال نیمی از جمعیت ایران به سامان خواهد رسید.آقا در مناسبت‌هایی که روز کار و کارگر است کلماتشان منشور است.به وزیر کار گفتم این منشور را تدوین و ترسیم کنید و بایدهای آقا را در ارتباط با کارگران از جمله امنیت شغلی را اجرایی و عملیاتی کنید. فرمایشات آقا وضع و خطابه نیست بلکه دستورالعمل اجرایی است.

خاتمی با بیان اینکه در ماجرای غزه شاهد جنایات وحشیانه صهیونیست ها و اقتدار جبهه مقاومت بودیم، گفت: جمعی از دانشگاهی‌ها در آمریکا در دانشگاهی در کالیفرنیا و فرانسه به حمایت از مظلومین غزه برخواسته‌اند و کشوری که به دروغ خود را حامی حقوق بشر معرفی می‌کند ۱۰۰ نفر از این معترضین را دستگیر کرد.استاد برجسته روابط بین‌الملل در دانشگاه هاروارد می‌گوید آمریکا باید بپذیرد که نسل آمریکا نسلی است که به کلی تغییر کرده است معنای این حرف این است که بعد از حدود ۲۰۰ روز مقاومت مردم غزه بیداری وجدانی در دنیا شکل گرفته است.

وی با بیان اینکه مذاکره موشکی نکردیم، نمی‌کنیم و نخواهیم کرد، خاطر نشان کرد: در این عملیات دشمن خوب فهمید که ما اهل عمل همراه با شعار هستیم وقتی می‌گوییم می‌زنیم محکم می‌زنیم و با کسی تعارف نداریم این سیره مولی ما علی(ع) است.ما در این عملیات عجله نکردیم، بیمارستان نزدیم ، مدرسه و مراکز اقتصادی را نزدیم حتی پادگان‌های نظامی را نزدیم فقط پادگانی را زدیم که از آن پادگان به کنسولگری ما حمله کرده بودند. و اسم این کار تدبیر و عملکرد عاقلانه و هوشمندانه است.

خطیب نماز جمعه تهران تصریح کرد: به فضل خداوند همه بدخواهان ایران را سر جای خودشان نشاندیم به آنها اعلام کردیم بازی با ایران بازی با دم شیر است و اگر بخواهیم با ایران آنچنان عمل کنید پاسخ جدی خواهید شنید. در این عرصه سه جبهه شکل گرفت در جبهه مقاومت یمنی‌ها و حزب‌الله لبنان و حشدالشعبی و آزادگان دنیا احسنت گفتند. جبهه دوم، جبهه آمریکا و انگلیس و اتحادیه اروپا بود. شما بدبخت هستید که آبروی خود را به ریسمان پوسیده رژیم صهیونیستی گره زده‌اید بدانید که رژیم صهیونیستی نابود شدنی است. جبهه سوم ، جبهه کسانی بود که همواره ما را دعوت به خویشتن‌داری کردند و ما شما را دعوت می‌کنیم که ارتباط با رژیم صهیونیستی را قطع کنید. شما عرب هستید ، مسلمان هستید ، آنها عرب و مسلمان را می‌کشند ، لااقل تا زمانی که این رژیم آنها را می‌کشد شما ارتباط خود را با آنها قطع کنید.

وی با اشاره به موضوع حجاب گفت: حجاب از ضروریات دین است ۱۰ آیه قرآن درباره حجاب است ۱۰۰ ها روایت درباره حجاب آمده است. رهبری فرمودند بی‌حجابی هم خلاف شرع و هم خلاف قانون است و نظام اسلامی در مقابل این ناهنجاری خواهد ایستاد به زور کسی را به بهشت نمی‌بریم اما نظام در مقابل ناهنجاری خواهد ایستاد و عقب‌نشینی هم ندارد. تقاضا دارم در مساله عفاف و حجاب دوقطبی شکل ندهید به اندازه کافی دوقطبی‌ها وجود دارد منطقی و استدالی بحث کنید به یکدیگر انگ نزنید. انگ زدن به یکدیگر مشکل بی‌حجابی را حل نمی‌کند. 

۲۷۲۱۱

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید. کد خبر 1899795

دیگر خبرها

  • تاکید امام جمعه فسا بر حل مشکل بیمه کارگران
  • گزیده خطبه های نماز جمعه شهرهای کهگیلویه و بویراحمد
  • نظارت بر بازار پوشاک یک ضرورت‌ است
  • کارگران نقش مهمی در استقلال اقتصادی کشور دارند
  • امنیت شغلی کارگران و معلمان باید تأمین شود
  • انتقاد تند یک امام جمعه از واگذاری تیم استقلال به هلدینگ خلیج فارس /چرا سرمایه این هلدینگ خرج یک تعداد سلبریتی پرخرج شود /این خیانت است
  • لزوم حمایت بیشتر مسئولان از کارگران در شرایط جنگ اقتصادی
  • امام جمعه تهران: مذاکره موشکی نکردیم، نمی‌کنیم و نخواهیم کرد /وقتی می‌گوییم می‌زنیم محکم می‌زنیم /در مساله عفاف و حجاب دوقطبی شکل ندهید
  • امام جمعه تهران خطاب به متدینین: انگ زدن به یکدیگر مصلحت نیست
  • سرمایه هلدینگ خلیج فارس نباید خرج یک تعداد سلبریتی پرخرج شود