Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «فارس»
2024-04-29@23:46:46 GMT

بانوان میدان‌دار فرهنگ‌سازی عفاف و حجاب هستند

تاریخ انتشار: ۱۷ تیر ۱۴۰۱ | کد خبر: ۳۵۴۳۹۸۳۷

بانوان میدان‌دار فرهنگ‌سازی عفاف و حجاب هستند

به گزارش خبرگزاری فارس از شهریار، حجت‌الاسلام مسعود سرافراز امام جمعه باغستان ظهر امروز در خطبه‌های عبادی سیاسی نماز جمعه در مصلی نماز جمعه باغستان ضمن تسلیت شهادت حضرت امام محمد باقر(ع) و اشاره به روز عفاف و حجاب، اظهار‌ کرد: متأسفانه بدپوششى؛ بیمارى بدخیم جوامع بشرى امروز است و پشت سر موج بدپوششى و بدحجابى، توطئه و تلاش دشمن به‌خوبى دیده مى‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: نهادینه‌سازی فرهنگ عفاف و حجاب به‌عنوان یکی از ضرورت‌های باورهای دینی مستلزم برنامه‌ریزی صحیح در سه حوزه فرد، خانواده و جامعه است که باید از همه توانایی‌ها، اختیارات و امکانات موجود در نهادهای کشور بهره گرفت.

امام جمعه باغستان بیان‌کرد: آموزش و پرورش، حوزه‌ها، دانشگاه‌ها، نهادهای اقتصادی و فرهنگی و حتی بهداشتی کشور در رسیدن به هدف مورد نظر نقش بسزایی دارند. میدان‌دار فرهنگ‌سازی عفاف و حجاب در حوزه‌های فردی و اجتماعی، ابتدائاً بانوان هستند و آنها هستند که باید مریم‌وار وارد میدان مطالبه و پیگیر در حوزه الهی عفاف و حجاب شوند و «جهاد عفاف» کنند.

سرافراز با اشاره به اینکه مبارزه با حجاب و عفاف به بهانه آزادى، بزرگ‏ ترین دروغى است که شیطان و جنود او در دنیاى امروز رواج داده ‏اند، گفت: در غرب، على‏ رغم موج سنگین اسلام هراسى و اسلام‏ ستیزى، موج «انتخاب حجاب» فوق‏ العاده زیاد است و به‏ طور متوسط روزى ۱۰ نفر محجبه مى ‏شوند که بسیارى از این افراد، زنان فرهیخته و اقشار تحصیل کرده هستند. 

وی با اشاره به موسم حج و روز عرفه، ادامه داد: شیطان در این روز، از همه اوقات خوارتر و حقیرتر و خشمناک‏تر است و به‏ عبارت‏ دیگر تنها امید کسانی که در ماه رمضان بخشیده نشده ‏اند؛ روز عرفه است.

امام جمعه باغستان با اشاره به دهه امامت و ولایت، تصریح‌کرد: از عید قربان تا عید غدیر که سراسر نور و برکت و جشن و سرور است با آذین‌بندی فضای شهری و سر در خانه‌ها، محله‌ها و مساجد، شهر باید رنگ و بوی عید بزرگ امامت و ولایت بدهد و بایستی از فرصت دهه ولایت برای اجرای برنامه‌های مختلف با هدف روشنگری و بیان حقایق شیعه و تبیین زندگی امیرالمومنین علی(ع) استفاده کنیم.

انتهای پیام/

منبع: فارس

کلیدواژه: امام جمعه باغستان جمعه باغستان عفاف و حجاب

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۴۳۹۸۳۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بهترین زمان برای نهادینه کردن فرهنگ عفاف و حجاب دوران کودکی و نوجوانی است

دبیر ستاد امر به معروف و نهی از منکر آذربایجان غربی گفت: بهترین زمان برای اثربخشی و نهادینه کردن فرهنگ عفاف و حجاب دوران مهم کودکی و نوجوانی است.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از آذربایجان‌غربی، حجت الاسلام عباسعلی مؤمن امروز _شنبه هشتم اردیبهشت_ در نشست هم‌اندیشی رسانه‌ای با موضوع عفاف و حجاب که با حضور رؤسا و نمایندگان دستگاه‌ها و نهادهای متولی در صداوسیمای مرکز آذربایجان‌غربی برگزار شد، اظهار کرد: در بحث عفاف و حجاب علاوه بر شریعت باید به قانونی بودن موضوع نیز توجه ویژه داشت.

وی افزود: قانون‌گرا بودن مردم در بسیاری از کشورها لازم الاجرا است و عفاف و حجاب نیز مختص بانوان نبوده و در این بین باید به آقایان نیز در جهت رعایت برخی موارد تذکر داده شود.

دبیر ستاد امر به معروف و نهی از منکر آذربایجان‌غربی گفت: کشف حجاب در جامعه کنونی معلول یک سری علت‌ها است و یکی از این علت‌ها شرایط اقتصادی‌است که کاشفان حجاب از آن به عنوان یک ابزار در جهت اعتراض مدنی به شرایط اقتصادی استفاده می‌کنند.

مؤمن تصریح کرد: بهترین زمان برای اثربخشی و نهادینه کردن فرهنگ عفاف و حجاب دوران مهم کودکی و نوجوانی است.

وی ادامه داد: یکی از مؤثرترین نهادهای مجری در این حوزه آموزش و پرورش است که وظیفه تربیت و پرورش کودکان و نوجوانان اثرگذار در سطح جامعه را برعهده دارد و آموزش و پرورش در عمل به این معروف خود اهتمام ویژه‌ای داشته باشد.

کد خبر 748522

دیگر خبرها

  • سردار رادان از نمایندگان مجلس برای حمایت از «طرح نور» تشکر کرد
  • قدردانی «سردار رادان» از نمایندگان مجلس برای حمایت از طرح نور
  • ضرورت مشارکت همه جانبه متولیان عفاف و حجاب در جامعه
  • بیانیه نمایندگان مجلس در حمایت از فراجا برای اجرای طرح عفاف و حجاب
  • دشمنان برای رواج بی حیایی و بی عفتی در جامعه تلاش می کنند
  • اجرای موفق طرح عفاف و حجاب در آذربایجان غربی
  • بهترین زمان برای نهادینه کردن فرهنگ عفاف و حجاب دوران کودکی و نوجوانی است
  • یاری شهروندان به پلیس در اجرای قانون حجاب
  • حمایت جمعی از بانوان اصفهانی از طرح نور
  • بانوان طلبه سنگربانان عرصه تربیت هستند