Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-04-28@23:10:45 GMT

کرمانشاه ۳۷ اُمین جهان‌شهر خلاق خوراک در یونسکو

تاریخ انتشار: ۱۷ تیر ۱۴۰۱ | کد خبر: ۳۵۴۴۱۵۶۹

کرمانشاه ۳۷ اُمین جهان‌شهر خلاق خوراک در یونسکو

حجت‌الله ایوبی دبیرکل کمیسیون یونسکو در ایران در حاشیه پلاک کوبی کرمانشاه به عنوان جهان‌شهر خلاق خوراک در گفتگو با خبرنگار مهر اظهار کرد: کرمانشاه پنجمین شهر ایرانی است که به جهان‌شهرهای خلاق در شبکه شهرهای خلاق یونسکو پیوست و سی و هفتمین شهر خلاق خوراک شناسی در جهان است.

وی افزود: شهر خلاق خوراک عنوان سبک زندگی و بخشی از فرهنگ و هنر یک سرزمین است، پرونده شهر کرمانشاه چند سالی است که برای درخواست شهر خلاق خوراک شدن مطرح بوده و با کمک مدیران و دست‌اندرکاران و اهالی فرهنگ و تفکر استان، پرونده خوبی عرضه و به عنوان شهر خلاق خوراک پذیرفته شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

دبیر کل کمیسیون ملی یونسکو در ایران تصریح کرد: در ایران افتخار این را داریم که پنج شهر خلاق و جهان‌شهر فعال هستند و در یونسکو ثبت شده‌اند که بسیار موضوع ارزشمندی بوده و تجربه‌های ارزشمندی از این شهرها وجود داشته که سبب پیوستن به شبکه شهرهای جهانی شده است.

ایوبی عنوان کرد: جهان‌شهر خلاق خوراکی شدن برای کرمانشاه یک فرصت استثنایی است تا بتواند از این سرمایه نمادین برای جذب گردشگران بیشتر و همکاری و تعامل با ۳۶ جهان‌شهر دیگر که این ویژگی را دارند، استفاده کند.

وی خاطرنشان کرد: استفاده از عنوان و نام یونسکو و تجربه دیگر شهرها همراه با انگیزه‌ای که شهردار و استاندار کرمانشاه دارند، فرصت مناسبی برای توسعه استان کرمانشاه است و با تلاش مدیران شهری نام والای کرمانشاه که همواره در ایران به تاریخ و سابقه، میراث کهن و فرهنگ غنی معروف و مایه افتخار بوده در جهان نیز بدرخشد.

کد خبر 5533829

منبع: مهر

کلیدواژه: کرمانشاه گردشگری خوراک خلاقیت خوراکی های نوروز بوشهر بیست و هفتمین سفر استانی دولت کرمانشاه ویروس کرونا خطبه های نماز جمعه زلزله هرمزگان اردبیل سنندج خراسان رضوی حجاب و عفاف آلودگی هوا مشهد آمار کرونا مجلس شورای اسلامی شهر خلاق خوراک جهان شهر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۴۴۱۵۶۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

محموله ۱۵ تنی خوراک ماهی قاچاق در الیگودرز توقیف شد

به گزارش خبرنگار مهر، سردار یحیی الهی امروز دوشنبه در گفت‌وگو با رسانه‌ها، اظهار داشت: مأموران ایست و بازرسی «خمه» الیگودرز حین کنترل خودروهای عبوری در محور اصفهان - الیگودرز به یک دستگاه کامیون حامل بار مشکوک و آن را متوقف کردند.

وی افزود: در بازرسی از این خودرو ۱۵ تن خوراک ماهی قاچاق به ارزش ۹ میلیارد ریال کشف شد.

فرمانده انتظامی لرستان، گفت: دراین‌رابطه یک نفر دستگیر و پس از تشکیل پرونده تحویل مراجع ذی‌صلاح شد.

کد خبر 6090920

دیگر خبرها

  • کتاب نامداران موسیقی سنندج رونمایی شد
  • محموله ۱۵ تنی خوراک ماهی قاچاق در الیگودرز توقیف شد
  • نقش آفرینی دانش‌بنیان نرم و هویت‌ساز در صنایع سخت
  • برنامه‌های وزارت صمت در حوزه صنایع خلاق موجب جهش تولید می شود
  • کرج کاندیدای انتخاب پایتخت جهانی کتاب ۲۰۲۶ یونسکو شد
  • کرج نامزد انتخاب پایتخت جهانی کتاب ۲۰۲۶ یونسکو شد
  • وجود بیش از ۲۰ نوع خوراک دارویی و بیش از ۸۰ نوع خوراک بومی در کرمانشاه
  • 200 روز سکوت در مقابل جنایت صهیونیست‌ها مایه شرمساری بشریت است
  • جنبش‌های اخیر در دانشگاه‌های جهان نتیجه عملیات وعده صادق
  • بازار داغ گیاهان دارویی در کرمانشاه+ تصویر