Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار ایرنا سردار محمد زهرایی روز شنبه در نشست هماهنگی برگزاری اجلاسیه ملی جهادگران که با حضور استاندار خراسان جنوبی برگزار شد افزود: شهریور سال ۱۳۴۷ زلزله‌ای در فردوس روی داد که بر اثر آن پنج هزار نفر جان خود را از دست دادند و در همان زمان رهبر معظم انقلاب با ۱۰ اتوبوس به همراه طلاب و خیرین وارد منطقه شدند و حدود ۲ ماه در این شهرستان به گره‌گشایی از امور زلزله‌زدگان پرداختند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی گفت: ما مبدا حرکت گروه‌های جهادی را از سال ۱۳۴۷ و با آغاز فعالیت گروه جهادی خدمت‌رسان مقام معظم رهبری در منطقه فردوس می‌دانیم لذا با برگزاری این اجلاسیه ملی و با کار گسترده اطلاع‌رسانی می‌خواهیم گفتمان غالب مبداء حرکت‌های جهادی به ۱۳ شهریور ۱۳۴۷ در شهرستان فردوس برگردد.

رئیس سازمان بسیج سازندگی اظهار داشت: در حال حاضر ۴۲ هزار گروه جهادی در سطح کشور در حوزه‌های مختلف فعالیت دارند.

وی افزود: کتاب خاطرات مقام معظم رهبری در شهرستان فردوس نیز در این اجلاسیه رونمایی می‌شود که ادبیات درس‌آموز در فعالیت‌های مردمی، خدمت‌رسانی و جهادی معظم‌له است.

سردار زهرایی عنوان کرد: برگزاری اجلاسیه ملی جهادگران در فردوس این صدا را به گوش همگان می‌رساند که مقام معظم رهبری از سال ۴۷ با تشکیل یک گروه جهادی عملیاتی خدمت‌رسان، گفتمان جهادی را شروع کردند و امیدواریم فرزندان ولایت این راه را با قوت ادامه دهند.

وی گفت: باید با برگزاری این همایش‌ها، طعم شیرین خدمت را مردم خراسان جنوبی و شهرستان فردوس بچشند.

رئیس سازمان بسیج سازندگی افزود: برنامه‌هایی برای فعالیت‌های عمرانی در منطقه توسط قرارگاه محرومیت‌زدایی امام حسن مجتبی (ع) و فرمانداری فردوس تدارک دیده شده که عملیات اجرایی برخی طرح‌ها در روز برگزاری اجلاسیه ملی جهادگران آغاز خواهد شد.

وی اظهار داشت: در این همایش ۵۰۰ جهادگر نخبه اندیشه‌ورز دعوت می‌شوند و ۵۰ گروه جهادی خدمت‌رسان در هفته منتهی به برگزاری اجلاسیه در این منطقه فعال خواهند شد.

استاندار خراسان جنوبی هم در این نشست گفت: گروه‌های جهادی در رفع محرومیت پیشتاز هستند و برگزاری اجلاسیه ملی جهادگران در فردوس، فعالیتی فرهنگی، سیاسی و اجتماعی است.

جواد قناعت افزود: برگزاری این اجلاسیه یک سرمایه اجتماعی ایجاد می‌کند و در آینده فواید زیرساختی زیادی برای کل کشور و خراسان جنوبی خواهد داشت.

وی عنوان کرد: یکی از اهداف این همایش، گفتمان‌سازی و تبیین مبداء فعالیت‌های جهادی در کشور است که سال ۴۷ و با آغاز فعالیت گروه جهادی خدمت‌رسان مقام معظم رهبری در منطقه فردوس است.

استاندار خراسان جنوبی اظهار داشت: برای برگزاری این همایش از ظرفیت دستگاه‌های اجرایی، بسیج و سپاه و آموزش و پرورش استفاده و تلاش شود که در مدیریت هزینه‌ها بیشترین صرفه‌جویی را داشته باشیم.

وی با اشاره به اینکه مسوولیت پشتیبانی این همایش برعهده معاونت سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری و بسیج سازندگی است گفت: همچنین مسوولیت تبیین و اطلاع‌رسانی در سطح ملی و استانی این اجلاسیه ملی برعهده فرمانداری فردوس، بسیج سازندگی و صدا و سیمای خراسان جنوبی است.

قناعت افزود: صداوسیما باید درخصوص اطلاع‌رسانی به‌خوبی نقش ایفا کند و از یکی دو هفته قبل بستر آگاهی‌بخشی برای برگزاری این اجلاسیه فراهم شود.

وی به روابط عمومی استانداری هم ماموریت داد رسانه‌های ملی و استانی را پای کار بیاورد تا نقش خود را در زمینه اطلاع‌رسانی و تبیین اهداف همایش به‌خوبی ایفا کنند.

استاندار خراسان جنوبی گفت: با اطلاع‌رسانی و تبیین اهداف اجلاسیه ملی جهادگران به اهداف زیربنایی این همایش که جریان‌سازی فرهنگی و اجتماعی است و هم به اهداف روبنایی که اجرای طرح‌ها و رفع محرومیت‌هاست، دست خواهیم یافت.

وی اظهار داشت: مسوولیت چگونگی اجرای طرح‌ها و ارائه دستاوردهای همایش برعهده معاونت هماهنگی امور عمرانی استانداری و بسیج سازندگی است.

برچسب‌ها سازمان بسیج سازندگی خراسان جنوبی فردوس گروه های جهادی رهبر معظم انقلاب

منبع: ایرنا

کلیدواژه: سازمان بسیج سازندگی خراسان جنوبی فردوس سازمان بسیج سازندگی خراسان جنوبی فردوس گروه های جهادی رهبر معظم انقلاب استاندار خراسان جنوبی مقام معظم رهبری شهرستان فردوس بسیج سازندگی اطلاع رسانی گروه جهادی خدمت رسان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۴۴۸۲۳۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

امداد رسانی گروه‌های جهادی بسیج در سیل بم

به گزارش خبرگزاری صداوسیما مرکز کرمان، بارش'باران و وقوع سیل در شرق استان کرمان بویژه شهرستان بم خسارت زیادی به مردم منطقه وارد کرده است جهاد گران بسیجی در حال امداد رسانی و کمک به سیل زدگان هستند .
 فرمانده ناحیه مقاومت بسیج سپاه بم‌گفت : بارش باران و سیل در شرق استان شهرستان بم باعث آب گرفتگی منازل و خسارت به مردم شده است و تعداد ۳۰ گروه جهادی با بیش از ۳۰۰نفر از بسیجیان ۳ روز  است که در حال امداد رسانی و کمک به مردم منطقه سیل زده شهرستان بم هستند .
سرهنگ دهقانیان گفت سیل در بم به کشاورزان و منازل مسکونی قنوات باغات کشاورزی راهای روستایی خسارت زیادی وارد کرده است دستگاه‌های اجرایی در حال برآورد خسارت در منطقه هستند .

فرمانده ناحیه بسیج سپاه بم گفت : گروه‌های جهادی در حال لایه روبی سیل از منازل و شستشوی لوازم مردم و تخلیه گل  آب از منازل هستند کار امداد رسانی بسیجیان کمک‌به مردم ادامه دارد .

دیگر خبرها

  • همایش روز شوراهای خراسان جنوبی برگزار شد
  • جزئیات اجلاسیه ۴۲۲ شهید شهرستان کهگیلویه اعلام شد
  • برگزاری ۳۸۱ یادواره در شهرستان کهگیلویه / استقبال از اجلاسیه شهدا
  • تعاملات دستگاه‌ برای برگزاری انتخابات سالم افزایش یابد
  • افزایش تعاملات دستگاه‌ها برای برگزاری انتخابات سالم و رقابتی
  • امداد رسانی گروه‌های جهادی بسیج در سیل بم
  • بازسازی منازل محرومان روستای دولت‌آباد به همت جهادگران قمی
  • برگزاری کنکور سراسری ۱۴۰۳گروه علوم تجربی در خراسان رضوی
  • برگزاری دوباره آزمون سراسری در خراسان جنوبی 
  • کنکور داوطلبان گروه علوم تجربی در نوبت اول کنکور ۱۴۰۳ در حال برگزاری است