Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-04-29@23:47:26 GMT

برگزاری نماز عید قربان در ۵ بقعه متبرکه البرز

تاریخ انتشار: ۱۸ تیر ۱۴۰۱ | کد خبر: ۳۵۴۴۸۶۶۱

برگزاری نماز عید قربان در ۵ بقعه متبرکه البرز

حجت‌الاسلام‌والمسلمین علی دشتکی در گفت‌وگو با خبرنگار مهر اظهار کرد: در واقع مهمترین پیام عید قربان ایثار، فداکاری گذشت و اطاعت فرزند از والدین و در نهایت اطاعت فرمان پروردگار از سوی بندگان است.

وی بیان کرد: در پنج بقعه متبرکه از جمله امامزادگان محمد (ع) و سکینه خاتون (س) حصارک کرج، طاهر (ع) مهرشهر و حیدر (ع) کلاک و عبدالله‌صالح (ع) چندار شهرستان ساوجبلاغ نماز پرفیض عید سعید قربان برگزار می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان البرز تصریح کرد: با کمک خیرین و همچنین از محل موقوفات مرتبط در روز عید قربان با توجه به راه‌اندازی پویش نذر قربانی پیش‌بینی شده است که یکصد رأس گوسفند در بقاع متبرکه قربانی شود و توسط مراکز افق بین نیازمندان و افراد آسیب دیده توزیع خواهد شد.

برگزار مراسم مسلمیه در ۲ بقعه متبرکه البرز

وی خاطرنشان کرد: مراسم مسلمیه هم امسال در دو بقعه متبرکه به صورت اجتماع هیئات مذهبی برگزار شد که روز گذشته در آستان مقدس امامزاده صالح (ع) و همچنین در آستان مقدس امامزاده محمد (ع) به مناسبت شهادت حضرت مسلم بن عقیل علیه السلام شاهد اجتماع هیأت مذهبی بودیم.

دشتکی با بیان ای‌نکه در واقع این امر یک مراسم سنتی چهارپایه خوانی است، گفت: این مراسم قدمت ۱۰۰ ساله در شهرری و در حرم حضرت سیدالکریم (ع) دارد که چند سالی است در آستان امامزادگان استان البرز به ویژه شهر کرج در حال برگزاری است.

وی با بیان اینکه آغاز دهه امامت و ولایت را پیش رو داریم داریم، اظهار کرد: همه ساله در آستان مقدس امامزادگان سراسر کشور جشن ولایت علوی اکمال دین نبوی برگزار می‌شود.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان البرز بیان کرد: غدیر خم یک سرزمین نیست چشمه که تا پایان هستی می‌جوشد، کوثری است که فنا برنمی‌دارد و افقی بی‌کرانه و خورشیدی عالم تاب است.

وی تصریح کرد: دهه امامت و ولایت بستری مناسب برای ارائه مباحث عقیدتی و ولایی و تبیین نقش اهل بیت (ع) در جلوگیری از انحراف دین مبین اسلام است.

دشتکی خاطرنشان کرد: از سوی دیگر عنایت به آداب و اعمال توصیه شده در این عید بزرگ و ترویج آن همچون انفاق و بخشش، اطعام و مهمانی دادن صدقه و تقبل هزینه زندگی دیگران، اجرای عقد اخوت، تکریم سادات و شاد کردن مؤمنین از جمله مصادیق تعظیم شعائر الله است که به هر حال در این ایام باید اهتمام بیشتری روی آنها صورت گیرد.

جشن ولایت علوی اکمال دین نبوی در البرزز برگزار می‌شود

وی با بیان اینکه در بقاع متبرکه استان البرز جشن ولایت علوی اکمال دین نبوی را همچون سال‌های گذشته برگزار خواهیم کرد که از امروز آغاز شده است، گفت: از هجدهم تا بیست و هفتم تیر ماه مطابق با نهم تا هجدهم ذی‌الحجه سال ۱۴۴۳ هجری قمری این برنامه‌ها برگزار خواهد شد.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان البرز با بیان اینکه در این راستا فضاسازی محیطی، تبلیغات و آذین‌بندی بقاع متبرکه را در دستور کار داریم، اظهار کرد: برنامه‌ریزی‌هایی انجام شده است تا جشن‌هایی در طول این دهه به نام جشن‌های شاد آسمانی برگزار شود به طوری که در هر روز یک بقعه متبرکه میزبان عاشقان خواهد بود.

وی با بیان اینکه این گروه هر روز در یک بقعه اجرای برنامه خواهند داشت که برنامه آنها متشکل از اجرای تواشیح، قرائت، سخنرانی و مولودی خوانی و گروه سرود است، ادامه داد: همچنین خیمه‌های معرفتی در این ایام توسط مبلغین اعزامی از شهر مقدس قم و همچنین مبلغین بومی توسط مراکز افق برگزار خواهد شد.

دشتکی بیان کرد: نشستی را برای وعاظ و نخبگان تبلیغی برنامه‌ریزی کردیم که روز دوشنبه در آستان مقدس امامزاده طاهر (ع) همزمان با سراسر کشور به صورت ویدئوکنفرانس برگزار خواهد شد و این نشست را در روزهای آتی قبل از آغاز محرم و صفر برای ذاکرین اهل بیت عصمت و طهارت (ع) هم مثل سال گذشته برگزار خواهیم کرد.

وی تصریح کرد: در این ایام برگزاری میلاد امام هادی (ع) برنامه‌ریزی شده است و قرائت زیارت جامعه کبیره و ترویج زیارت غدیریه امام هادی (ع) و تبیین مفاهیم بسیار بالای این دو زیارت را در برنامه‌های خود قرار داده‌ایم.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان البرز با بیان اینکه در شب و روز عید سعید غدیر خم تمامی بقاع متبرکه مجری طرح اجرای برنامه خواهند داشت، خاطرنشان کرد: مراسم مولودی‌خوانی، راه‌اندازی کاروان شادی به نام نسیم ولایت در خیابان‌های اطراف بقاع متبرکه و رساندن نوای دلنشین یا علی به گوش اقشار مردم به مصداق روایت شریف «ذکر علی بن ابی‌طالب عباده» را هم رقم خواهیم زد.

برپایی نمایشگاه عفاف و حجاب در بقاع شاخص البرز

وی با بیان اینکه با توجه به اینکه در هفته عفاف و حجاب هستیم برگزاری نمایشگاه‌های عفاف و حجاب را در بقاع متبرکه شاخص برگزار خواهیم کرد، گفت: پوسترهای نمایشگاهی را مثل سال‌های گذشته در بقاع متبرکه به نمایش گذاشته‌ایم که شامل ۲۴ پوستر نمایشگاهی از موضوعات امامت و ولایت هستند تا پایان ماه ذی‌الحجه به نمایش در خواهند آمد.

دشتکی با بیان اینکه برنامه‌ریزی شده است که در این جشن‌ها حضور چشمگیر سادات صورت گیرد و آنها تجلیل شود، اظهار کرد: برای قاریان، فعالان، حافظان قرآن سادات برنامه داریم که آنها تجلیل خواهیم کرد، همچنین در بحث ذاکرین و شعرای آئینی مثل سال گذشته برگزاری برنامه ویژه را داریم که از سادات مداح، ذاکر و شعرا تجلیل می‌کنیم.

وی بیان کرد: برگزاری برنامه غبارروبی‌ها را داریم و آئین را طی این ایام با حضور قشرهای مختلف برگزار خواهیم کرد.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان البرز با بیان اینکه ایستگاه‌های صلواتی برای پذیرایی از زائرین و مجاورین آستان مقدس استان برپا می‌شود، متذکر شد: با توجه به فضیلتی که اطعام در روز عید غدیر دارد و به فرموده امام رضا (ع) کسی که مؤمنی را در روز غدیر خم طعام کند مانند فردی که تمام پیامبران و صدیقین را غذا داده است، پویش‌های مختلفی در رسایتای اطعام و صدقه راه‌اندازی شده است.

کد خبر 5534417

منبع: مهر

کلیدواژه: نماز عید قربان علی دشتکی اوقاف البرز بوشهر بیست و هفتمین سفر استانی دولت کرمانشاه ویروس کرونا عید سعید قربان سنندج خطبه های نماز جمعه خراسان رضوی دعای عرفه آمار کرونا اردبیل مشهد زلزله هرمزگان حجاب و عفاف مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان البرز برگزار خواهیم بقاع متبرکه آستان مقدس برنامه ریزی بقعه متبرکه عید قربان خواهد شد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۴۴۸۶۶۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

برگزاری کنگره جهانی حضرت رضا(ع) در دهه کرامت

نماینده آستان قدس رضوی با اشاره به اجرای ۳۵۰ برنامه محوری در سراسر کشور در دهه کرامت گفت: ویژه‌ترین برنامه‌ این دهه برگزاری دومین کنگره جهانی حضرت رضا(ع) خواهد بود. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از قم، حجت الاسلام خسرو‌جردی در نشست دهه کرامت که در سالن جلسات آستان مقدس حضرت معصومه(س) برگزار شد، گفت: محور اصلی برنامه‌های دهه کرامت موضوع نشاط اجتماعی، زیست عفیفانه و بسط خدمت کریمانه است.

وی با اشاره به اینکه 350 برنامه محوری در سراسر کشور برنامه‌ریزی شده است، بیان کرد: از جمله ویژه‌ترین برنامه‌ها می‌توان به برگزاری دومین کنگره جهانی حضرت رضا(ع) اشاره کرد.

نماینده آستان قدس رضوی با بیان اینکه "درصددیم کیفیت و محتوای فرهنگی جشن‌ها را تقویت کنیم."، عنوان کرد: در استان‌های مختلف کشور برنامه‌هایی با محوریت خدمات اجتماعی خواهیم داشت.

معاون فرهنگی آستان مقدس حضرت عبدالعظیم حسنی(ع) نیز در این جلسه گفت: به‌مناسبت دهه کرامت بزرگترین اجتماع دختران و جشن تکلیف دختران در حرم مطهر حضرت عبدالعظیم حسنی(ع) برگزار خواهد شد.

حجت الاسلام عرفاتی با اعلام اینکه "در تهران حدود 5 هزار نفر خادمیار رضوی خواهیم داشت."، افزود: همچنین تجمع خادمیاران رضوی در مصلای امام علی(ع) آستان مقدسه برگزار می‌شود.

معاون فرهنگی آستان قدس حضرت عبدالعظیم حسنی(ع) تأکید کرد: برنامه شاخص ما نیز برنامه ویژه دختران و مادران است که همراه با یکدیگر وارد حرم مطهر حضرت عبدالعظیم می‌شوند که ان‌شاءالله بتوانیم پیوند خانواده ناب را اجرا کنیم.

انتهای پیام/+

دیگر خبرها

  • برگزاری دوره تخصصی نماز در شهرکرد
  • همایش ملی «نماز، دانشگاه، بایسته‌ها و شایسته‌ها» برگزار می‌شود
  • برگزاری کنگره جهانی حضرت رضا (ع) در دهه کرامت
  • برگزاری کنگره جهانی حضرت رضا(ع) در دهه کرامت
  • آیین نامه ترویج نماز در هیات دولت تصویب شد
  • ۳۰ برنامه در هفته عقیدتی و سیاسی در همدان برگزار می‌شود
  • اهداء تخته فرش به بقعه متبرکه امامزاده شاه محمد بخش اسیر
  • برگزاری مرحله استانی مسابقات قرآن و عترت و نماز به میزبانی شهر کهک
  • ویژه‌برنامه‌های دهه کرامت در استان فارس اعلام شد
  • ۱۰۰۰ برنامه در فارس طی دهه کرامت اجرا می‌شود