Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش ایرنا، مراسم های معنوی و پرفیض روز عرفه عصر امروز شنبه با شرکت گسترده مردم مومن با رعایت توصیه های بهداشتی پیشگیری از کرونا، در مساجد، تکایا، امام‌زادگان و مزار شهیدان سراسر استان گیلان با قرائت دعای عرفه و راز و نیاز با پروردگار برگزار شد.

گیلانیها، در روز باشکوه عرفه، روزی که سجاده به وسعت جهان گسترانده شده از فرصت راز و نیاز، استجابت دعا و پاک شدن از گناهان، استفاده کردند و با حضور در آیین‌های این روز، ضمن طلب مغفرت و بخشش گناهان از درگاه خداوند، برای شفای بیماران و سلامتی هموطنان دعا کردند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

۷۳ بقعه متبرکه، امام‌زادگان شاخص و گلزار شهدا در شهرستان های گیلان، پذیرای مردم مومن برای برگزاری مراسم دعای عرفه بود، آیین روز عرفه و قرائت دعای ویژه آن در رشت مرکز استان گیلان نیز با حضور آیت‌الله رسول فلاحتی امام جمعه رشت و نماینده ولی فقیه در مصلی امام خمینی "ره" با حضور قشرهای مختلف برگزار شد.

مسجد خواهرامام رضا (ع)، مهدیه رشت، جامعه الحسین خیابان سعدی، مسجد قدس، حسینه حضرت ابوالفضل و مسجد امام حسین (ع) از دیگر مکان‌های مناجات با پروردگار در رشت بود که با حضور پرشور مردم برگزار شد.

دعای عرفه دعایی منسوب به امام حسین (ع) است که بنابر روایات، آن حضرت در روز ۹ ذی الحجه "روز عرفه" در صحرای عرفات خوانده است، دعای امام حسین (ع) در روز عرفه از بی نظیرترین مناجات ها و دعاهایی است که در روز عرفه و در صحرای عرفات (در ۲۰ کیلومتری مکه) توسط امام حسین (ع) و همراهانش در بیرون خیمه‌ها خوانده شد.

در روز عرفه، دعا به استجابت نزدیک و هر ناامیدی، امیدوار بر در خانه الهی دست هایش را به دعا باز می کند، روز عرفه نزد مسلمانان از روزهای پرفضیلت سال محسوب می‌شود و در منابع روایی اعمالی برای آن برشمرده‌اند که با فضیلت‌ترین آنها دعا و استغفار است.زیارت امام حسین(ع) و خواندن دعای عرفه نیز در این روز بسیار سفارش شده است.

برچسب‌ها رشت روز عرفه گیلان سازمان تبلیغات اسلامی

منبع: ایرنا

کلیدواژه: رشت روز عرفه گیلان رشت روز عرفه گیلان سازمان تبلیغات اسلامی دعای عرفه امام حسین روز عرفه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۴۴۸۷۸۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نوه دختر امام خمینی در خارج از کشور مشغول چه کاری است؟

خانم معصومه حائری یزدی همسر آیت‌الله سید مصطفی خمینی و دختر آیت‌الله شیخ مرتضی حایری یزدی صبح روز ششم اردیبهشت ۱۴۰۳ خورشیدی در تهران درگذشت.

آن طور که عصر ایران روایت کرده است؛ وی مادر سید حسین و مریم خمینی بود. حجت‌الاسلام سید حسین خمینی از اوایل دهه ۶۰ عملا از عرصه های رسمی و رسانه‌ای کنار است و خواهر او (نوه امام خمینی) هم در خارج از کشور زندگی می‌کند و به طبابت و کارهای علمی اشتغال دارد و خانواده برای دفن مادر منتظر بازگشت اوست. (دو فرزند دیگر در کودکی درگذشته بودند).

از نکات شگفت‌آور زندگی خانم حایری این که به رغم آن که عروس ارشد امام خمینی و منتسب به یک خاندان بزرگ و مشهور روحانی دیگر هم بود زندگی بسیار عادی و گاه توام با سختی و رنج داشته است.

او شیفته سید مصطفی خمینی بود و خاطرات هجران او را با اشک بیان می‌کرد و همچون اعضای خانواده امام که آقا مصطفی را «داداش» خطاب می‌کردند او هم عادت کرده بود همسرش را این گونه خطاب و حتی بعد از فقدان چنین یاد کند.

با این که عروس ارشد امام اهل مصاحبه با رسانه‌ها نبود اما برای اولین بار اول آبان ۱۴۰۰ و به مناسبت چهل‌وچهارمین سالگرد درگذشت مشکوک سید مصطفی خمینی گفت‌وگویی با او منتشر شد که بسیار مورد توجه قرار گرفت خصوصا جاهایی که حکایت از نگاه امروزین آقا مصطفی خمینی داشت و تصویر متفاوتی از فرزند فقید امام ترسیم می‌کرد.

درباره فرزندان چنین گفته بود: «خدا چهار فرزند به من داد که دو تا از آن‌ها از دنیا رفتند و الان تنها حسین و مریم برای من باقی مانده‌اند. هر دو دختر بودند و یکی در ایران و یکی در نجف از دنیا رفت. اولی چند روز بعد از به دنیا آمدن از دنیا رفت و علتش هم این که اوضاع ما در آن ایام به خاطر مسائل انقلاب خیلی ناجور و نامناسب و دگرگون بود و در همان ایامی که تازه این دختر به دنیا آمده بود، نیروهای دولتی وارد منزل ما ‌شدند و هول و هراس ایجاد ‌کردند و حال خود من خیلی بد و خراب بود و شاید این بچه بر اثر همان مسائل مُرد و از دنیا رفت.

دومی هم بلافاصله بعد از تولد و بر اثر یک بیماری کشنده از دست رفت؛ البته برخی به من می‌گفتند که این فرزندم، پسر بوده ...»

دیگر خبرها

  • مریم خمینی نوه امام در خارج از کشور چه کاره است؟
  • (تصاویر) حضور شخصیت‌های حوزوی در منزل سید حسین خمینی
  • کتاب «رازهای زیارت اربعین» روانه بازار نشر شد
  • حضور ۱۹ شبکه خارجی در آیین روز خلیج‌فارس در بوشهر
  • آیین افتتاح طرح‌های دانشگاه علوم پزشکی خراسان شمالی برگزار می‌شود
  • نوه امام خمینی در خارج از کشور چه کاره است؟ 
  • نوه امام خمینی در خارج از کشور چه شغلی دارد؟
  • مراسم ویژه خدام حسینی در حرم مطهر امام حسین(ع) عصر جمعه
  • نوه دختر امام خمینی در خارج از کشور مشغول چه کاری است؟
  • چرا زیارت حضرت عبدالعظیم حسنی برابر با زیارت امام حسین (ع) است؟