Web Analytics Made Easy - Statcounter

اداره کل مدیریت بحران خوزستان نسبت به ورود توده گرد و خاک هشدار نارنجی(اخطاریه) صادر کرد.

به گزارش خبرنار برنا از اهواز، بر اساس هشدار مرکز ملی پایش و هشدار سریع گردوخاک هواشناسی خوزستان، تاثیر توده گرد و خاک عراقی بر مناطق غربی، شمال غربی، جنوب غربی، مرکزی و سپس سایر مناطق استان از اوایل یکشنبه شب تا اواخر وقت دوشنبه(۱۹و ۲۰ تیر۱۴۰۱) با احتمال کاهش دید افقی و افت کیفیت هوا، افزایش غلظت آلایندههای گرد و خاک و آسیب به تاسیسات حساس به گرد و خاک مورد انتظار است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

ﺧﻮدداری از ﺗﺮدد ﻏﯿﺮ ﺿﺮوری بیماران ﺗﻨﻔﺴﯽ‌، اﻓﺮاد ﺳﺎﻟﺨﻮرده، کودکان، اﺣﺘﯿﺎط در ﺗﺮدد ﺑﯿﻦ ﺷﻬﺮی و اﺗﺨﺎذ ﺗﻤﻬﯿﺪهای ﻻزم ﺗﻮﺳـﻂ ﻣﺴـوﻮلان مربوطه توصیه شده است.

دستور به ابلاغ هشدار مذکور به اعضای ستاد پیشگیری، هماهنگی و فرماندهی عملیات پاسخ به بحران و سایر دستگاه های مرتبط برای اتخاذ تدابیر و تمهیدهای لازم، تداوم آماده باش و انجام اقدام های مورد برای نیاز پیشگیری، آمادگی و مقابله با حوادث احتمالی از دیگر موارد این هشدار است.

براساس این اخطاریه اقدام های لازم از سوی مدیریت بحران در قالب ۲۰ بند‌  به دستگاه‌های مربوطه ابلاغ شده است./انتهای پیام

 

 

منبع: خبرگزاری برنا

کلیدواژه: برنا اهواز هشدار مرکز ملی پایش گردوخاک هواشناسی خوزستان عراقی کیفیت هوا آلاینده آسیب تاسیسات بیماران کودکان ﻣﺴـوﻮلان دستور ابلاغ هماهنگی فرماندهی عملیات بحران آماده باش پیشگیری حوادث ابلاغ هواشناسی خوزستان برنا خوزستان مدیریت بحران خوزستان هشدار سطح نارنجی گرد و خاک خوزستان مرکز ملی پایش گرد و خاک

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.borna.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری برنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۴۵۵۶۷۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اقدام فوری برای مرمت بند خاکی ابراهیم آباد

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما مرکز یزد، کمال کریمی در بازدید از بند خاکی ابراهیم آباد گفت: با توجه به حجم ورودی آب و سیلاب به این بندخاکی از سیلاب دهانه فخرآباد، این بند خسارت‌هایی داشته که نیاز به ساماندهی دارد.

وی افزود: در این مجموعه یک بند خاکی اصلی و ۱۴ بند خاکی دیگر به عنوان پخش سیلات قرار دارد. پیگیری لازم برای تخصیص اعتبار از استان و سطح ملی خواهیم کرد تا این مجموعه به سروسامان برسد و از آب سیلاب این منطقه بهره برداری لازم انجام شود.

سرپرست فرمانداری مهریز ادامه داد: در ۳۰ سال گذشته اقدام اساسی و مناسبی برای مرمت بند خاکی ابراهیم آباد صورت نگرفته است و به زودی با مطالعه توسط منابع طبیعی و با تخصیص اعتبار این بند مرمت می‌شود.

احمد آخوندی تصریح کرد: برای ذخیره آب بیشتر در این بند‌ها برنامه ریزی و به زودی اقدام می‌شود.

دیگر خبرها

  • هواشناسی ایران۱۴۰۳/۰۲/۱۰؛هشدار نارنجی هواشناسی برای ۱۴ استان
  • هشدار هواشناسی خوزستان درباره وقوع گرد و خاک
  • صدور هشدار زرد وقوع گردوخاک در خوزستان
  • ضرورت ایجاد بخش مدیریت بحران در دستگاه‌های اجرایی
  • هشدار برای پرهیز از مصرف قارچ در طبیعت
  • حمل محصولات کشاورزی گلستان، برنامه ریزی های لازم را می خواهد
  • اختصاص ۱۰ هزار میلیارد ریال از بودجه مدیریت بحران کشور به استان ایلام
  • مدیریت بحران شهرستان تفتان در خصوص وضعیت جوی اخطاریه صادر کرد
  • اقدام فوری برای مرمت بند خاکی ابراهیم آباد
  • گاز قسمتی از کرج قطع می‌شود