Web Analytics Made Easy - Statcounter

دکتر حسن ملکی‌زاده گفت: در حال حاضر بیماری کرونا در کشور‌های اروپایی و هم‌جوار به سمت پیک جدید در حال افزایش است و در ایران نیز از هفته گذشته تاکنون تعداد بیماران سرپایی و بستری رو به افزایش رفته است.

او بابیان اینکه لازم است مردم توجه ویژه‌ای به تکمیل واکسیناسیون خود داشته باشند، می‌گوید: افزایش آمار هرچند ملایم است، اما افزایش بیماران سرپایی نشان‌دهنده آن است که ممکن است اگر دستورالعمل‌های بهداشتی رعایت نشده و واکسیناسیون را تکمیل نکنیم به پیک هفتم وارد شویم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

سرپرست دانشگاه علوم پزشکی بوشهر اعلام کرد که دز سوم واکسیناسیون آمار بسیار پایینی داشته و در سنین بالای ۱۸ سال متاسفانه ۳۷ درصد دز سوم واکسن خود را تزریق کرده‌اند. این در حالی است که در گروه سنی ۱۲ تا ۱۸ سال ۷۰ درصد دز دوم، در سنین ۵ تا ۱۲ سال حدود ۶ درصد دز اول را تزریق کرده که دز دوم آن ۲.۶ درصد بوده است.

ملکی زاده تاکید کرد که انتظار می‌رود باوجود سبد کاملی از انواع واکسن‌هایی که در کشور و استان وجود دارد هم استانی‌های عزیز جهت تکمیل واکسیناسیون به مراکز تعیین‌شده مراجعه و زنجیره واکسیناسیون خود را کامل کنند.

به گفته او، متاسفانه برخی با این دیدگاه که سیستم ایمنی ما قوی بوده و در صورت ابتلا مشکلی پیش نمی‌آید دستورالعمل‌ها را رعایت نمی‌کنند که لازم است بدانند ابتلای ما برای اطرافیان خطرناک بوده لذا تاکید می‌کنیم که حتما واکسیناسیون خود را کامل کنند.

سرپرست دانشگاه علوم پزشکی بوشهر گفت: افراد بالای ۱۸ سال که هر سه دز خود را تزریق کرده‌اند درصورتی‌که ۶ ماه از دز سوم آن‌ها گذشته باشد لازم است که دز چهارم (یادآور) را تزریق کنند.

ملکی‌زاده گفت: در خصوص گروه سنی ۱۲ تا ۱۸ سال فقط آن دسته از عزیزانی که بیماری زمینه‌ای یا نقص سیستم ایمنی دارند نیاز به تزریق دز سوم دارند.

او می‌گوید: همچنان سویه غالب در کشور سویه امیکرون است و ۲ فرم غالب BA۴ و BA۵ است که امیدواریم با رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی و تکمیل واکسیناسیون توسط مردم از ورود به موج هفتم جلوگیری کنیم.

باشگاه خبرنگاران جوان بوشهر بوشهر

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: واکسن کرونا کووید 19 استان بوشهر سویه ا میکرون دز سوم ۱۸ سال

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۴۵۷۵۴۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

افزایش دمای هوا در همدان

 روح اله زاهدی افزود: بر اساس بررسی داده‌ها و نقشه‌های پیش‌یابی هواشناسی، آسمان بیشتر نقاط استان همدان طی چهار روز آینده صاف تا قسمتی ابری است.

او تصریح کرد: از نیمه دوم هفته به بعد شاهد ورود سامانه بارشی به استان خواهیم بود که پس از آن بارش باران همراه با رگبار و رعد و برق در استان همدان پیش بینی می‌شود.

کارشناس هواشناسی استان همدان گفت: نهاوند با ۲۵ درجه سانتیگراد بالای صفر و همدان، فامنین و بهار با سه درجه سانتیگراد بالای صفر به ترتیب گرم‌ترین و خنک‌ترین نقاط استان همدان در ۲۴ ساعت گذشته بودند.

روح اله زاهدی افزود: بیشینه و کمینه دمای هوای شهر همدان نیز در این مدت به ترتیب ۲۲ و سه درجه سانتیگراد بالای صفر ثبت شده است.

باشگاه خبرنگاران جوان همدان همدان

دیگر خبرها

  • ورود واکسن خوراکی روتاویروس به برنامه ایمن‌سازی کشور
  • یک واکسن دیگر در لیست واکسیناسیون کودکان ایرانی
  • واکسن روتاویروس به جدول واکسیناسیون کشوری اضافه می‌شود
  • واکسن روتاویروس به برنامه ایمن‌سازی کشور وارد شد
  • ورود واکسن خوراکی روتاویروس برای برنامه ایمن‌سازی کشور
  • افزایش دمای هوا در همدان
  • ورود واکسن روتاویروس به برنامه ایمن‌سازی کشور
  • پتروشیمی‌ها حق مردم استان بوشهر را بدهند/ لزوم رعایت عدالت
  • آغاز واکسیناسیون حجاج در آذربایجان شرقی
  • واکسیناسیون حجاج از امروز آغاز شد