Web Analytics Made Easy - Statcounter

همزمان با اینکه کنگره ایالات متحده اقداماتی را جهت افزایش فروش تسلیحات به تایپه انجام می‌دهد، این کشور از انگلیس خواست که به تایوان کمک تسلیحاتی کند تا این جزیره بتواند در برابر "حملات احتمالی چین" از خود دفاع کند.

به گزارش ایسنا، به نقل از تلگراف،‌ کنگره ایالات متحده در حال بررسی لایحه‌ای است تا فروش تسلیحات اصلی به تایوان را تسهیل کند تا این جزیره در صورت نیاز بتواند از خود دفاع کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این لایحه به دنبال مرتفع کردن مشکلات ناشی از همه‌گیری کرونا و تقاضا برای ارسال تسلیحات در اوکراین است. همچنین این لایحه به منظور بررسی عقب‌افتادگی ۱۴.۲ میلیارد دلاری در تحویل تجهیزات نظامی است که تایوان از پیش خریداری کرده است.

«استیو چابوت»، بلندپایه‌ترین عضو کمیته فرعی آسیا-اقیانوسیه که وابسته به کمیته روابط خارجی مجلس نمایندگان آمریکا است، گفت: این غیرمعقول است که ما نمی‌توانیم تسلیحاتی را که تایوان به آن نیاز دارد سریعا به آنها تحویل دهیم.

وی به روزنامه تلگراف گفت که چین اخیرا "اقدامات بسیار تحریک‌آمیزی" را علیه تایوان انجام داده است.

چابوت افزود: «می‌دانیم که شی جینپینگ، رئیس‌جمهوری چین، تایوان را بخشی از خاک خود می‌داند و به این جزیره به عنوان یک میراث نگاه می‌کند. ما نمی‌توانیم به آنها اجازه دهیم که چین، تایوان را تصرف کند.»

این درحالیست که چابوت از انگلیس و متحدان اروپایی خواست تا کمک‌های خود را برای ساخت توان دفاعی تایوان "افزایش دهند."

وی گفت: «من فکر می‌کنم که چنین چیزی باید در نظر گرفته شود. همه ما باید با در این خصوص با یکدیگر همکاری و تصمیم‌گیری کنیم که بهترین تسلیحات برای دفاع تایوان کدام است و چقدر سریع آنها می‌توانند این تسلیحات را دریافت کنند. اگر چین، تایوان و متحدان او را ضعیف بداند، احتمال رویارویی بالا است. ما از متحدانمان در منطقه و متحدان ناتو می‌خواهیم تا با یکدیگر درخصوص مسئله تایوان همکاری و اطمینان حاصل کنند که مردم این جزیره قوی هستند و بنابراین ما می‌توانیم از جنگ خودداری کنیم.»

دریاسالار لی هسی-مین، رئیس سابق ستاد کل تایوان گفت دلیل منطقی وجود دارد که چرا انگلیس و کشورهای اروپایی باید درخصوص رویکردشان نسبت به استراتژی بازدارندگی تایوان تجدید نظر کنند.

وی گفت: «تسلیحات کوچک، متحرک و پایدار – به اصطلاح توانایی‌های نامتقارن – که برای دفاع تایوان ضروری هستند و اغلب به عنوان تولید مشترک آمریکا و اروپا شناخته می‌شوند، توسط طرف اروپایی در گذشته مسدود شده است. اگر کشورهای مختلفی بگویند که مایلند تا با آمریکا درخصوص فروش این نوع سیستم‌های نامتقارن که تایوان نیاز دارد، همکاری کنند، روش معناداری است که بر بازدارندگی چین به جای شروع یک جنگ تاکید می‌کند.»

همچنین فروش تسلیحات و همکاری نظامی با تایوان مدتهاست که مسئله "بسیار حساسی" برای دولت انگلیس محسوب می‌شود؛ دولتی که روابط دیپلماتیک با تاپیه ندارد.

ماه میلادی گذشته، لیز تراس، وزیر امور خارجه انگلیس خاطرنشان کرد که غرب باید درخصوص رویکردش نسبت به تایوان از شکست و اشتباهاتش در بازدارندگی روسیه در جنگ اوکراین درس بگیرد.

با این حال، بن والاس، وزیر دفاع انگلیس بعدا گفت که ارسال تسلیحات به تایوان موضوعی است که پیرامون آن بحث می‌کنیم.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: تايوان چین آمريكا انگليس

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۴۵۸۸۱۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

زلنسکی باز هم ساز کمک کوک کرد

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از رویترز، رییس جمهور اوکراین بار دیگر خواستار تحویل تسلیحات نظامی بیشتر برای نبرد با روسیه شد.

«ولودیمیر زلنسکی» رییس جمهور اوکراین روز شنبه اعلام کرد که این کشور برای دفاع هوایی به دریافت تسلیحات فوری نیاز دارد.

رییس جمهور اوکراین، پس از حمله اخیر روسیه به بخش انرژی اوکراین، گفت که اوکراین برای محافظت از شهرهای خود و تسلط بر خط مقدم به مقادیر کافی دفاع هوایی و سایر تسلیحات نیاز دارد.

زلنسکی تاکید کرد که هر کسی که به اوکراین کمک کند تا در برابر ترور روسیه بایسد، مدافع واقعی زندگی است.

قانون گذاران مجلس نمایندگان آمریکا شنبه گذشته با وجود اختلافات در تأمین کمک مالی با غلبه بر مخالفان، یک بسته قانونی کمک ۸۷ میلیارد دلاری آمریکا به اوکراین و رژیم صهیونیستی را در جریان یک رأی گیری گسترده دو حزبی ارائه کرد.

بر پایه این گزارش، المیادین گزارش داد که نمایندگان کنگره آمریکا با اکثریت آرا لایحه کمک ۶۰.۸۴ میلیارد دلاری واشنگتن به کی‌یف را تصویب کردند.

کد خبر 6090232

دیگر خبرها

  • درخواست دوباره زلنسکی برای دریافت تسلیحات
  • افزایش تقاضای خرید تسلیحات ایرانی پس از حمله به اسرائیل
  • زلنسکی باز هم ساز کمک کوک کرد
  • ادعای فعالیت نظامی چین در تنگه تایوان پس از پایان سفر بلینکن
  • بسته تسلیحاتی 6 میلیارد دلاری آمریکا در مسیر اوکراین
  • حمله جنگنده ها و موشک های روسیه به قطار حامل تسلیحات غربی/ تهدید روسیه به نابود کردن تسلیحات هسته ای آمریکا در لهستان
  • حمله جنگنده ها و موشک های روسیه به قطار حامل تسلیحات غربی
  • حمله نیروهای روسیه به قطار حامل تسلیحات غربی
  • نیروهای روسیه به قطار حامل تسلیحات غربی حمله کردند
  • وانگ یی: روابط پکن-واشنگتن رو به ثبات است/ بلینکن: آمریکا از استقلال تایوان حمایت نمی‌کند