Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری مهر، دبیرخانه هماورد (فستیوال) بازارپردازی تهران به منظور بهره‌مندی بیشتر کودکان و نوجوانان از محصولات بومی و توسعه کسب‌وکارهای حوزه کودک و نوجوان، طی مراحل و اقداماتی تنظیم قراردادهای مالکیت فکری را در دستورکار قرار داده است.

دبیرخانه هماورد (فستیوال) بازارپردازی تهران به منظور توسعه کسب‌وکارهای حوزه کودک و نوجوان، طی مراحلی اقدام به تنظیم قراردادهای مالکیت فکری بین تهیه‌کننده‌های ارشد و تولیدکننده‌ها و ارائه دهندگان محصولات فکری فرهنگی کرده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

دبیرخانه هماورد بازارپردازی تهران در راستای حفظ حقوق محصولات فرهنگی کودک و رونق کسب‌وکارهای این حوزه، همچنین برجسته‌کردن محصولات بومی، اقدام در جهت به‌هم‌رسانی تهیه‌کننده‌های ارشد و تولیدکننده‌ها نموده و برای استحکام و گسترش هرچه بیشتر محصولات برای اولین‌بار، قراردادهای مالکیت فکری بین آن‌ها تنظیم نموده است. این اقدام به شکل‌گیری زنجیره محصولات فکری حول شخصیت‌ها و مفاهیم مورد نیاز این حوزه منجر خواهد شد و دغدغه‌های حقوقی برای حفظ مالکیت تولیدکننده‌ها را نیز مرتفع خواهد کرد.

محصولات کودک مورد توجه دبیرخانه عموماً فکری فرهنگی هستند، محصولاتی که محتوای فکری پشتوانه آنان است و از این نظر قابلیت رقابت با نمونه‌های خارجی خواهند داشت. محصولاتی از قبیل انواع عروسک، اسباب‌بازی‌های متنوع همراه با مفاهیم آموزشی، بازی‌های رایانه‌ای، نوشت‌افزار، بازی‌های رومیزی، کتاب‌های کودک و کتاب‌های تعاملی و پویانمایی است.

محصولاتی که کودکان ما را آموزش دیده با نشاط و دغدغه مند بار خواهد آورد و فکر و اندیشه آنها را در جهت سبک‌زندگی ایرانی اسلامی پرورش خواهد داد. این اقدام علاوه بر توسعه کسب‌وکارهای حوزه کودک، از طراحی و تولید تا توزیع و فروش، موجب استفاده بهینه مصرف‌کنندگان کالاهای فرهنگی نیز خواهد شد و به صورت طبیعی استفاده از محصولات بومی و فرهنگی را جایگزین محصولات غیرمفید و بلکه مضر غیر بومی خواهد کرد.

قرارداد مالکیت فکری اولین اقدام مهم و رسمی دبیرخانه هماورد (فستیوال) بازارپردازی تهران برای تولیدکنندگان و به‌هم‌رسانی مجموعه‌هاست و حقوق مالکیت تولیدکننده‌ها و صاحبان ایده را نیز تأمین خواهد کرد. حقوقی که تولیدکنندگان فرهنگی همواره از نادیده‌شدن آن ابراز نارضایتی کرده‌اند و این نارضایتی را همواره به گوش مسئولین دولتی رسانده‌اند و حل آن را از مسئولین فرهنگی خواستار شده‌اند. پس از قرارداد مالکیت فکری، طی مراحلی ضمن آموزش‌هایی که به تهیه‌کنندگان ارشد برای تدوین برنامه کسب‌وکار و برندینگ داده می‌شود، قراردادی اقتصادی بین طرفین اعم از تهیه‌کننده‌های ارشد و تولیدکننده‌ها بسته می‌شود. در قرارداد اقتصادی تسهیم درآمد و سود و زیان طرف‌های قرارداد مشخص می‌شود.

طبق قرارداد مالکیت فکری، نمونه محصولات در هماورد بازارپردازی تهران تیرماه ارائه خواهد شد و سرمایه‌گذاران متنوع نمونه محصولات را خواهند دید. در هماورد مذکور با توجه به متن قرارداد، سرمایه لازم برای تولید محصولات نمونه‌ای و نهایی محصولات از طرق مختلف و به وسیله سرمایه‌گذاران مختلف جذب می‌شود و پس از مدتی، محصول به صورت کلان تولید خواهد شد سپس با توجه به توانمندی‌هایی که در حوزه توزیع و بازارِ مؤسسات و نهادهای مرتبط وجود دارد، راهی بازار می‌شوند و به دست و دل مخاطبان و کودکان و نوجوانان خواهد رسید.

اما در این روزها قراردادهایی با محوریت بازی‌های رومیزی مورد توجه قرار گرفت و قراردادهای مشارکت مالکیت فکری آنها بین تهیه‌کنندگان ارشد و فعالین حوزه اسباب‌بازی بسته شد. بدین ترتیب حلقه قراردادهای محصولات فکری کامل شد.
قراردادهای تولید بازی‌های رومیزی توسط فعالین و تولیدکنندگان فرهنگی
- قرارداد تولید بازی رومیزی بین مؤسسه هنری تکم فیلم آریایی و مجموعه فکرانه، طبق این قرارداد مجموعه فکرانه بازی رومیزی بر اساس شخصیت‌ها، محتوای داستانی و سریال انیمیشن افسانۀ گرگران خواهد ساخت.

- قرارداد تولید بازی رومیزی بین استودیو هنری کمیکا و مجموعه فکرانه، طبق این قرارداد مجموعه فکرانه بر اساس شخصیت‌ها و داستان «ایلیا» که شامل مجموعه‌ای از داستان‌های کمیک استریپ است، بازی رومیزی متناسب با فضای معمایی و سرگرم‌کننده داستان ایلیا طراحی و تولید خواهد کرد.

- قرارداد تولید بازی رومیزی بین بخش کودک و نوجوان انتشارات سوره مهر (مهرک) و مؤسسه فرهنگی قندون، طبق این قرارداد مؤسسه قندون براساس شخصیت‌ها و داستان مجموعه کتاب‌های «یکی بیز یکی نبیز»، یک بازی رومیزی به همراه استیکر و اپلیکیشن بازی تعاملی طراحی و تولید خواهد کرد.

- قرارداد تولید بازی رومیزی بین مؤسسه تکم فیلم آریایی و برند روروشهر، طبق این قرارداد برند روروشهر بر طبق شخصیت‌ها، فضاها و داستان «افسانه گرگران» یک بازی رومیزی خواهد ساخت. این بازی با اقتباس از محصول دیگر این مجموعه که تحت عنوان «فرش ماشین‌بازی» طراحی شده است، بازطراحی و تولید خواهد شد.

- قرارداد تولید بازی رومیزی بین مؤسسه آموزشی نموبال و مؤسسه فرهنگی قندون، طبق این قرارداد مؤسسه قندون بر طبق طرح درس‌ها و محتواهای نوین آموزشی نموبال در راستای ارتقای آموزش رسمی کشور، بستۀ آموزشی در قالب بازی رومیزی خواهد ساخت که به آموزش مفاهیم ریاضی مانند تناسب، کسر و عدد مخلوط کمک خواهد کرد. این بسته آموزشی همراه با برنامۀ کاربردی (اپلیکیشن) دارای قابلیت واقعیت افزوده (AR) خواهد بود.

- قرارداد تولید بازی رومیزی انتشارات کتاب نیستان و شرکت بازی‌آموزان افق‌اندیش فندقی، طبق این قرارداد گروه فندقی بر اساس شخصیت‌ها و داستان کتاب رخصت مرشد و آئین پهلوانی از انتشارات نیستان، یک بازی کارتی طراحی و تولید خواهد کرد.

معرفی تهیه‌کنندگان ارشد و تولیدکنندگان طرف قرارداد

انتشارات سوره مهر: انتشاراتی است در حوزه اندیشه و هنر انقلاب اسلامی که کتاب‌های زیادی در این حوزه چاپ کرده است و بخش کودک آن با نام مهرک با وجودی که سابقه چند ساله دارد توانسته است کتاب‌های زیاد، متنوع و پرمخاطبی تولید و چاپ کند.

مجموعه فکرانه: مجموعه‌ای است که بیش از ۱۷ سال به تولید بازی‌های فکری رومیزی اشتغال دارد و از طریق تولید با کیفیت بازی اتللو به شهرت رسید و اکنون محصولات متنوعی همچون کارآگاه ناوارو، کهربا و پازل متری را تولید می‌کند.

انتشارات کتاب نیستان: انتشاراتی در حوزه ادبیات و هنر که در امتداد مجله نیستان به وجود آمد، بخش کودک آن کتاب‌های داستانی، آموزشی، مهارتی و سرگرمی متنوعی در حوزه کودک دارد.

استودیو هنری کمیکا (مؤسسه رویاپردازان نسل آینده): این مجموعه تا کنون بیش از ۲۰ جلد کمیک استریپ (کتاب‌های تصویری) ایلیا را منتشر کرده است. ایلیا ابرقهرمان ایرانی است که با ابرقهرمان‌های بیگانه سر رقابت دارد. موشن کمیک‌های ایلیا نیز در حال آماده شدن است.

مؤسسه فرهنگی قندون: فعال فرهنگی و تولیدکننده‌ای است که تا کنون چندین بازی رومیزی به همراه برنامه کاربردی (اپلیکیشن) تولید کرده و برخی محصولات آن مانند بسته آموزشی «الفبارون»، دارای قایلیت واقعیت افزوده (AR) هستند.

شرکت تکم فیلم آریایی: مؤسسه هنری با سال‌ها تجربه است و در زمینه‌های مختلف فیلم‌سازی، پویانمایی و بازی‌سازی، تولیدات با کیفیت، سرگرم‌کننده و آموزشی داشته است. از جمله محصولات آن می‌توان به مجموعه ۳۰ قسمتی «سفرهای سعدی» و مجموعه ۴۰ قسمتی «افسانه گرگران» اشاره کرد.

مؤسسه نموبال: شرکت خلاقی است که معطوف به ارتقای آموزش رسمی کشور، طرح درس‌های نوین آموزشی مبتنی بر ادبیات و داستان پی‌ریزی می‌کند.

روروشهر: فعال فرهنگی و تولیدکننده خرد که قصد تولید بازی‌های رومیزی دارد و تولیدات خود را با فرش «ماشین‌بازی» آغاز نموده است.

شرکت بازی‌آموزان افق‌اندیش فندقی (گروه فندقی): این شرکت به عنوان مجموعه‌ای نوپا و خلاق در زمینۀ تولید بازی‌های رومیزی، با طراحی و تولید بازی «یه تار سیبیل» در سال جاری موفق شده است به صورت حرفه‌ای وارد بازار این محصولات شود.

هریک از طرف‌های قراردادهای فوق‌الذکر با توجه به موضوع قرارداد، تعهداتی می‌پذیرند و در مالکیت فکری محصول به صورت درصدی شریک می‌شوند و در مواردی درصدی هم سهم سرمایه‌گذار برای تولید محصولات فرهنگی می‌شود. مدت این قراردادها عمدتاً ۳ سال است و در صورت تمایل تمدید می‌شود.

با ادامه پیدا کردن قراردادها و گسترش محصولات در حوزه‌های دیگر محصولات فرهنگی شامل؛ پویانمایی، نوشت‌افزار و بازی‌های ویدئویی، بسته‌های متنوعی حول محصولات فرهنگی کودک و نوجوان شکل می‌گیرد که زمینۀ هرچه بیشتر توسعه محصولات و بزرگ‌تر شدن بازار آن‌ها را فراهم می‌کند، این امر موجب رشد و گسترش محصولات بومی و آشنایی هرچه بیشتر کودکان و نوجوانان با فرهنگ بومی و ایرانی-اسلامی است.

کد خبر 5535785 زینب رازدشت تازکند

منبع: مهر

کلیدواژه: فرهنگ عمومی سازمان جهانی مالکیت فکری قرارداد همکاری ترجمه کتاب و کتابخوانی حسن ذوالفقاری محمدمهدی اسماعیلی معرفی کتاب کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان انتشارات ققنوس ادبیات داستانی دفاع مقدس انتشارات سوره مهر ادبیات کودک و نوجوان هوشنگ ابتهاج عید سعید قربان فرهنگ و ارشاد اسلامی طراحی و تولید خواهد بازارپردازی تهران بازی های رومیزی طبق این قرارداد محصولات فرهنگی تولید بازی تولیدکننده ها کودک و نوجوان محصولات بومی کسب وکارهای شخصیت ها حوزه کودک خواهد شد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۴۶۲۵۷۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تولید مازاد بر نیاز مرغ در استان قزوین

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان قزوین گفت: وضعیت تولید مرغ در استان و کشور نسبت به سال گذشته وضعیت خوبی دارد و انتظار می‌رود در این برهه مازاد تولید داشته باشیم.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از قزوین، محمدحسین عطایی امروز -شنبه هشتم اردیبهشت- در نشست بررسی وضعیت تولید مرغ که با حضور معاونان، مدیران، تشکل‌های بخش طیور و کشتارگاه مرغ برگزار شد، اظهار کرد: اصلی‌ترین هدف وزارت جهاد کشاورزی کمک به تولیدکننده و حمایت از مصرف‌کنندگان است و هیچ محدودیتی در خرید مرغ مازاد تولیدی استان توسط شرکت پشتیبانی امور دام نداریم.

وی افزود: تولید مرغ با سیاست‌های سال گذشته با افزایش جوجه‌ریزی و تولید گوشت مرغ و آرامش بازار همراه بود، اما نباید افزایش تولید و کاهش قیمت باعث متضرر شدن تولیدکنندگان شود. همه زنجیره تولید به نحوی به هم متصل هستند و نبایستی در چرخه تولید و اقتصاد جامعه تولید کننده و مصرف کننده متضرر شوند.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان قزوین با بیان اینکه ظرفیت تولید مرغ منجمد صادراتی را باید افزایش داد تا تولید کنندگان و مرغداران دچار ضرر نشوند، خاطرنشان کرد: وضعیت تولید مرغ در استان و کشور نسبت به سال گذشته وضعیت خوبی دارد و انتظار می‌رود در این برهه مازاد تولید داشته باشیم که با انجماد و صادرات از تولیدکنندگان می‌توان حمایت کرد.

عطایی ادامه داد: بایستی ظرفیت عمل‌آوری و فروش مرغ به پشتیبانی امور دام را افزایش داد تا مرغ مازاد تولیدی منجمد و صادر شود. تولیدکنندگان و کشتارگاه‌ها می‌توانند با صادرات مرغ در امر تولید مشارکت کنند تا بازار تنظیم شود.

توزیع ۲۰ تن گوشت منجمد گوسفندی تنظیم بازاری

جمشید زمانی، مدیر توسعه بازرگانی سازمان جهاد کشاورزی استان قزوین نیز در این نشست از توزیع ۲۰ تن گوشت منجمد گوسفندی وارداتی تنظیم بازاری در این استان خبر داد و گفت: این میزان گوشت منجمد با قیمت هر کیلوگرم ران ۲۸۵ هزار تومان، سردست ۲۷۵ هزار تومان، راسته ۲۷۰ هزار تومان، گردن ۲۶۵ هزار تومان و قلوه‌گاه ۲۴۰ هزار تومان عرضه می‌شود.

وی ادامه داد: این میزان گوشت منجمد گوسفندی با هماهنگی انجمن واردکنندگان فراورده‌های خام دامی و از طریق شرکت تعاونی مصرف جهاد کشاورزی استان خریداری و عرضه می‌شود.

مدیر توسعه بازرگانی جهاد کشاورزی استان با اشاره به اینکه عرضه این میزان گوشت منجمد گوسفندی وارداتی از ابتدای اردیبهشت‌ماه سال جاری آغاز و ادامه خواهد داشت، تاکید کرد: این طرح با هدف تنظیم بازار، حمایت و دسترسی آسان و به صرفه شهروندان و تعادل بخشی به توازن عرضه و تقاضا توزیع شده است.

کد خبر 748364

دیگر خبرها

  • سالانه بیش از ۵ میلیون تن سیب زمینی در کشور تولید می‌شود
  • همکاری وزارت علوم و معاونت علمی در حوزه دارایی‌های فکری
  • مالکیت فکری ستون اصلی «اقتصاد دانش بنیان»
  • در حوزه مالکیت فکری بسیار عقب هستیم
  • دهقانی: نظام مالکیت فکری کلید توسعه عادلانه فناوری است
  • جنبه‌های اقتصادی مالكیت فكری مغفول مانده است
  • مالکیت فکری پشتوانه اقتصاد دانش‌بنیان
  • تولید مازاد بر نیاز مرغ در استان قزوین
  • عیار تسلیم‌ناپذیری دربرابر ظلم
  • قوانین و مقررات در کشور جلوتر از مصادیق مالکیت فکری است