Web Analytics Made Easy - Statcounter

آفتاب‌‌نیوز :

«گابریلا ایرستن» مقام مسئول این سازمان با اعلام این خبر گفت: بسیاری ناراحت هستند و نمی دانند چه کاری می توانند انجام دهند.

به گزارش خبرگزاری تاس، وی افزود: مردم احساس می کنند که تصمیمات بدون توجه به نظر آنها گرفته شده است. حتی کسانی که از ناتو حمایت می کنند، می توانند ببینند که این فرآیند فاقد ریشه های دموکراتیک است و مردم سوئد از فرصت برگزاری همه پرسی محروم شده اند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مقام مزبور تاکید کرد: نیروهای مسلح این مساله را مشخص کرده اند که هیچ تهدید مستقیمی متوجه سوئد نیست.

وی افزود: فکر می کنم بسیاری از مسائل در اینجا مرتبط با انتخابات آتی ۱۱ سپتامبر است. ۸ مارس، «ماگدالنا آندرسون» نخست وزیر سوئد گفت که عضویت در ناتو تنها اوضاع را بدتر می کند، اما دو ماه بعد آنها برای پیوستن به این سازمان اقدام کردند.

ایرستن گفت: درگیری ها در جهان همچنان جریان دارد و این مساله به طور قطع کشورهای عضو ناتو را از مداخله در جنگ متوقف نکرده است.

فنلاد و سوئد به تازگی به همراه نمایندگان ۳۰ کشور عضو ناتو پروتکل های عضویت این دو کشور در این ائتلاف نظامی را امضا کردند.

فنلاد و سوئد مجاز خواهند بود به عضویت ناتو درآیند پس از آنکه همه اعضای این ائتلاف این اسناد را مورد تائید قرار دهند.

پیشتر هلسینکی و استکهلم درخواست عضویت خود را ارائه داده بودند، اما این روند به دلیل مخالفت ترکیه مسدود شده بود. آنکار می خواهد دو کشور فنلاند و سوئد افراد مظنون به تروریسم و همدستی در کودتای ۲۰۱۶ ترکیه را مسترد کنند و ممنوعیت ارسال سلاح به ترکیه برداشته شود.

مذاکرات در این خصوص بین مقام هایی از ترکیه، فنلاند و سوئد و ینس استولتنبرگ دبیرکل ناتو چندی پیش در مادرید انجام شد. در نتیجه یادداشت تفاهمی به امضا رسید که امکان عضویت سوئد و فنلاند به ناتو را هموار کرد.

منبع: خبرگزاری ایرنا

منبع: آفتاب

کلیدواژه: سوئد ناتو

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت aftabnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «آفتاب» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۴۶۲۸۴۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

امسال ۸۷ هزار و ۵۵۰ زائر از کشور برای به جای آوردن اعمال حج تمتع به سرزمین وحی می‌روند

به گزارش خبرگزاری صداوسیمای مرکز گلستان عباس حسینی رییس سازمان حج و زیارت کشور امروز در همایش زائران گلستانی حج تمتع در مصلای اهل سنت گنبدکاووس گفت: این تعداد زائر در قالب ۶۲۲ کاروان و ۱۲۱ ایستگاه پروازی به سرزمین وحی اعزام می‌شوند.

وی در ادامه با بیان اینکه کشور میزبان، زیر ساخت‌های حمل و نقل و جابجایی حجاج را فراهم کرده است افزود: همچنین برای رفاه حال حجاج آشپز‌های ایرانی با مواد اولیه‌ی با کیفیت آماده خدمت رسانی به حجاج هستند.

علی میرقاسم پور مدیر حج و زیارت استان گلستان هم در حاشیه این همایش گفت: امسال ۵ هزار زائر گلستانی در قالب ۳۹ کاروان از فرودگاه گرگان به فرودگاه جده اعزام می‌شوند.

وی با بیان اینکه با موافقت سازمان حج و زیارت سهمیه‌ی استان ۷۵ درصد افزایش یافته است.

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

 

 

 

دیگر خبرها

  • دبیرکل سازمان ملل: متعهد به صلح بر اساس پایان اشغال هستیم
  • خواهان بررسی مجدد درخواست عضویت کامل خود در سازمان ملل هستیم
  • امسال ۸۷ هزار و ۵۵۰ زائر از کشور برای به جای آوردن اعمال حج تمتع به سرزمین وحی می‌روند
  • نوجوان دشتستانی مدال طلای مسابقات جهانی اختراعات ترکیه را کسب کرد
  • سودای هلند برای ریاست بر ناتو و نقش ترکیه
  • زلنسکی: پس از پایان جنگ انتظار داریم به عضویت ناتو درآییم
  • دور جدید رایزنی‌های دوجانبه روسیه و ترکیه درباره مسائل سازمان ملل
  • ایران رئیس کمیته کشاورزی «اسمیک» شد
  • ترکیه از نخست‌وزیر هلند برای دبیرکلی ناتو حمایت می‌کند
  • انتقاد یک مقام سابق از عروسی مجلل دختر شمخانی