Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-28@23:31:56 GMT

بازگشت حجاج اصفهانی از ۲۶ تیرماه آغاز می شود 

تاریخ انتشار: ۲۱ تیر ۱۴۰۱ | کد خبر: ۳۵۴۶۶۵۷۹

بازگشت حجاج اصفهانی از ۲۶ تیرماه آغاز می شود 

علیرضا صادقی روز سه شنبه در گفت و گو با ایرنا افزود: پیش بینی شده است که اولین پرواز برگشت حجاج این استان ساعت هشت و ۴۵ دقیقه روز یکشنبه ۲۶ تیرماه در فرودگاه شهید بهشتی اصفهان به زمین بنشیند و آخرین پرواز هم ساعت سه و ۴۰ دقیقه بامداد روز یکشنبه دوم مردادماه وارد فرودگاه اصفهان خواهد شد.

وی با بیان اینکه در مراسم حج تمتع امسال چهار هزار اصفهانی، به سرزمین وحی مُشرف شدند اضافه کرد:  ۲۲ کاروان از این استان جزو مدینه قبل و ۹ کاروان جزو مدینه بعد بودند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مدیر حج و زیارت استان اصفهان با بیان اینکه بر اساس تجربیات سال‌های گذشته بیشتر زائران حج به بیماری‌های تنفسی و ریوی مبتلا می‌شوند اظهار داشت: تیم های مراقبتی از هیات پزشکی حج و زیارت در مکه و مدینه مستقر هستند و جلسه های متعددی بصورت هفتگی در رابطه با سلامت و بهداشت در هتل‌های محل استقرار زائران برگزار شده است.

وی اضافه کرد: به ازای هر ۲ تا ۳ کاروان در هتل‌های مکه و مدینه یک پزشک همراه کاروان است و در هتل‌هایی که بیش از ۱۰ کاروان استقرار دارند سه پزشک همراه کاروان است.

صادقی خاطرنشان کرد: توصیه های بهداشتی ابلاغ شده از سازمان و حج و زیارت و وزارت بهداشت از طریق گروه های مجازی به زائران و مدیران کاروان‌های استان اصفهان اطلاع رسانی می‌شود.

وی بیان کرد: با توجه به گزارش بیماری وبا در سلیمانیه عراق، توصیه های بهداشتی به آشپزخانه های نجف و کربلا ارائه شده تا از ابتلای زائران عتبات عالیات به این بیماری جلوگیری شود.

به گزارش ایرنا،  سفر حُجاج بیت‌الله الحرام در ۲ سال اخیر بدلیل همه‌گیری ویروس کرونا انجام نشد.

قبل از همه‌گیری ویروس کرونا، سهمیه حُجاج ایرانی برای سفر خانه خدا ۸۰ هزار نفر بود.

برچسب‌ها سازمان حج و زیارت مکه مکرمه اصفهان

منبع: ایرنا

کلیدواژه: سازمان حج و زیارت مکه مکرمه اصفهان سازمان حج و زیارت مکه مکرمه اصفهان حج و زیارت

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۴۶۶۵۷۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

روحانیون کاروان‌های حج مشعل داران معارف و مناسک هستند

به گزارش خبرگزاری مهر، حجت الاسلام سید عبدالفتاح نواب در همایش متمرکز زائران حج تمتع ۱۴۰۳ مشهد با اشاره به توصیه‌های بزرگان دین درباره حج گزاری اظهار کرد: روحانیون کاروانهای حج مشعل داران معارف و مناسک هستند و مهمترین برنامه برای سفر حج اخلاص است و اگر کسی نیت دیگری داشته باشد این سفر را از دست داده است.

نماینده ولی فقیه در امور حج و زیارت برنامه ریزی زائران برای استفاده از لحظه لحظه سفر حج را خواستار شد و به حاجیان توصیه کرد: زائری که برنامه ندارد سفر را از دست داده است، باید برای این سفر معنوی برنامه ریزی قبل و حین آن را داشته باشد تا بهره برداری لازم را کسب کند.

وی گفت: یک زائر باید برای قرآن خواندن و زیارت و بهره مندی از لحظات این سفر معنوی برنامه ریزی و سلامتی جسمی و روحی خود را در طول سفر حفظ کند تا در انجام اعمال و مناسک حج دچار مشکل نشود، لذا لازم است که قبل از سفر خود را از لحاظ معنوی و آمادگی جسمانی به حد مطلوب برساند.

گفتنی است؛ سرپرست حج و زیارت خراسان رضوی، مسؤول حراست حج و زیارت و رئیس پلیس فرودگاه شهید هاشمی نژاد مشهد نیز در سخنان خود در این همایش نکات لازم در حوزه رعایت اصول امنیتی و حراستی و قوانین کشور میزبان در برخورد با هر گونه تخطی از قوانین را تشریح کردند.

کد خبر 6089109

دیگر خبرها

  • ۳۹ کاروان از گلستان برای مناسک حج تمتع اعزام می شوند
  • اعزام زائران کرمانی به سرزمین وحی پس از ۹سال + تصاویر
  • نخستین گروه عمره‌گزاران ایرانی وارد مکه شدند
  • عمره گزاران ایرانی احرام پوشیدند
  • عمره‌گزاران ایرانی احرام پوشیدند
  • ۵۷ سال؛ میانگین سنی حجاج ایرانی در سال ۱۴۰۳
  • میانگین سنی حجاج عازم حج تمتع ۵۷ سال است
  • روحانیون کاروان‌های حج مشعل داران معارف و مناسک هستند
  • ۱۰۵۵ قزوینی به حج تمتع اعزام می‌شوند
  • آغاز واکسیناسیون حجاج در آذربایجان شرقی