Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش ایرنا، علیرضا زارعی روز سه شنبه در یک گفت و گوی خبری در مهاباد افزود: تمام مطالبات گندم کاران آذربایجان غربی تا پایان هفته آینده پرداخت خواهد شد و از این بابت نگرانی وجود ندارد.

وی ادامه داد: قیمت پایه خرید تضمینی گندم در سال زراعی جاری ۱۰۵ هزار ریال برای هر کیلوگرم اعلام شده است.

مدیرعامل شرکت غله و خدمات بازرگانی آذربایجان غربی اظهار کرد: بر اساس پیش بینی های اعلامی از سوی سازمان جهاد کشاورزی استان انتظار می رود در سال جاری حدود ۳۲۵ هزار تن گندم در استان تولید شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

زارعی بیان کرد: پنج سیلوی ملکی، هشت سیلوی بخش خصوصی، ۱۴ سیلوی در جوار کارخانه و ۳۵ مرکز مباشر در آذربایجان غربی برای خرید تضمینی این محصول در نظر گرفته شده است.

به گزارش ایرنا، امسال از مجموع ۳۸۱ هزار هکتار از اراضی زیر کشت این محصول، ۹۱ هزار هکتار به صورت آبی و ۲۹۰ هزار هکتار نیز به صورت دیم کشت شده است.

مسوولان سازمان جهاد کشاورزی به کشاورزان توصیه کرد با توجه به حضور دلالان و افراد سودجو در مزارع خرید گندم و کاه و کلش و اقدام خارج از عرف آنها برای انتقال آن به خارج از استان، به منظور حمایت از دامداران داخل استان از فروش گندم، کاه و کلش به اینگونه افراد خودداری کنند.

برچسب‌ها وزارت جهاد کشاورزی گندم مهاباد تعاون روستایی آذربایجان غربی

منبع: ایرنا

کلیدواژه: وزارت جهاد کشاورزی گندم مهاباد وزارت جهاد کشاورزی گندم مهاباد تعاون روستایی آذربایجان غربی آذربایجان غربی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۴۶۸۸۶۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

سطح مبارزه علیه آفت سن گندم به یک میلیون و ۲۰۰ هزار هکتار رسید

سعید معین در گفت و گو با باشگاه خبرنگاران جوان، گفت: بنابر آخرین آمار یک میلیون و ۲۰۰ هزار هکتار مبارزه علیه آفت سن در مزارع گندم انجام شده است. از مجموع سطح مبارزه ۶۰ هزارهکتار علیه پوره و مابقی سن مادر صورت گرفته است‌.

معین ادامه داد: برآوردها حاکی از آن است که سطح مبارزه علیه سن مادر به ۲ میلیون و ۵۰۰ تا ۲ میلیون و ۶۰۰ هزارهکتار برسد.

مدیرکل مبارزه با آفات عمومی و همگانی حفظ نباتات افزود: با توجه به شیوع آفت سن در مناطق معتدل و سردسیر به کشاورزان توصیه می شود که با مشورت کارشناسان حفظ نباتات اقدام به مبارزه کنند. 

به گفته او، با توجه به شرایط بارش باران و دمای سرد و گرم که روی عملیات مبارزه اثر می‌گذارد، از این رو در تلاش هستیم که ۵۰ درصد مبارزه در سن مادر و قبل از تبدیل شدن به پوره انجام شود.

معین بیان اینکه تاکنون خسارتی به مزارع از حیث آفت سن گندم وارد نشده است، گفت: کشاورزان طی ۲ هفته باقی مانده با انجام سم پاشی به موقع به گونه ای عمل کنند که تبدیل آفت سن گندم به پوره به حداقل برسد.

باشگاه خبرنگاران جوان اقتصادی صنعت ، تجارت و کشاورزی

دیگر خبرها

  • ۷ سیلو به صورت شبانه روزی گندم کشاورزان دهلران را خریداری می کنند
  • پیش‌بینی برداشت ۳۰ هزار تن گندم مازاد از مزارع آبدانان
  • پیش بینی خرید ۹۰ هزار تن گندم از مزارع باوی
  • خرید بیش از ۵۶۰ هزار تن گندم در خوزستان
  • پیش بینی خرید ۹۰ هزار تن گندم در باوی +فیلم
  • خرید گندم در خوزستان به ۵۶۰ ‌هزار تن رسید
  • خرید گندم در خوزستان به بیش از ۵۶۰ ‌هزار تن رسید
  • خرید بیش از ۵۶۰ هزار تن گندم از کشاورزان خوزستان
  • مبارزه با بیماری زنگ زرد غلات در ۲۶۱ هکتار از مزارع آذربایجان‌غربی
  • سطح مبارزه علیه آفت سن گندم به یک میلیون و ۲۰۰ هزار هکتار رسید