Web Analytics Made Easy - Statcounter

عضو شورای شهر تهران در مورد محله ارامنه منطقه هفت توضیحاتی را ارائه کرد و به لزوم ارائه بسته نوسازی و انتقاد از رسیدگی نامناسب به فضای سبز در این محله اشاره کرد.

به گزارش ایسنا، ناصر امانی صبح امروز با ارائه گزارشی از محله‌ ارامنه در منطقه ۷ تهران گفت: منطقه هفت شهرداری تهران به دلیل موقعیت ویژه جغرافیایی و استقرار مراکز اداری و تجاری در غرب منطقه و توجه به این بخش از منطقه از گذشته عملا به دو بخش تقسیم شده و محلات واقع در شرق منطقه کم برخوردار و کمتر توسعه یافته‌اند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی با بیان اینکه در احداث دو پروژه بزرگ ماندگار بزرگراه شهید صیاد شیرازی و بزرگراه امام علی بخش بزرگی از املاک فرسوده منطقه هفت به ویژه محله ارامنه را با تملک و تخریب از منطقه کاسته شده و با ایجاد مسیر خروجی و ورودی پیوستگی محلات و دسترسی های مردم را تسهیل کرده است، گفت: اما بخشی که همچنان باقی مانده و در حاشیه بزرگراه امام علی و صیاد قرار دارد،درگیر بافت فرسوده، ریزدانگی، نفوذناپذیری و معابر تنگ و کم عرض است. ویژگی اصلی محله این است که در دوره رونق نوسازی بافت‌های فرسوده در تهران بخشی از آن نوسازی شده اما همچنان غلبه با واحدها و پلاک‌های فرسوده، رها شده و بلاتکلیف است.


امانی با بیان اینکه در دوره چهارم مدیریت شهری اقداماتی در محله اتفاق افتاده از جمله اینکه مسجدی که در بزرگراه امام علی تخریب شده بود، مجدد ساخته شد و تا پایان سال ۹۶ با پیشرفت فیزیکی ۵۰ درصد ادامه داشت و در دوره پنجم مسجدی که در تعهد مدیریت شهری بود و باید برای مردم منطقه ساخته می‌شد روند ساختش متوقف شد، تصریح کرد:  اما با شروع دوره ششم مدیریت شهری با حضور آقای آبادیان در منطقه هفت شهرداری تهران اقداماتی برای تکمیل این مسجد در حال انجام است و همچنین در دوره چهارم مدیری شهری، سرای محله برای این محله خریداری  شده است و مسجد امام عصر در خیابان سبلان شمالی بازسازی و مدرسه شهید شعبانی نیز در میدان نامجو بازسازی شده است.


وی با بیان اینکه خرید املاک مسیر طرح تعریض خیابان و میدان سبلان در دوره چهارم رخ داده و به دلیل این که طرح متوقف شده تملک املاک هم بلاتکلیف مانده و در مسیر تعریض خیابان باید تعیین تکلیف شوند، ادامه داد: وضعیت آسفالت معابر مخصوصا در معابر و خیابان‌های فرعی نامناسب است و نیاز به توجه جدی دارند. معابر باریک و کم عرض و عدم امکان تردد وسایل نقلیه خدمات شهری و در نتیجه عدم استقرار مخازن زباله و انباشتگی کیسه‌های پلاستیکی در کنار معابر و پشت دیوار املاک فرسوده و رها شده چهره زشت و نازیبایی را در اکثر معابر محله رقم زده است.


این عضو شورای شهر تهران افزود: در اکثر محلات کم برخوردار و دارای بافت فرسوده در تهران ستون‌های برق معضلی است که امیدواریم مسئولین وزارت نیرو و شرکت برق تهران با یک طرح جهادی برایش چاره ای بیاندیشند. محله‌ای که هر چند به دلیل سابقه تاریخی و استقرار بخشی از هموطنان ارمنی ما که به عنوان محله ارامنه معروف است دارای ۹ مسجد و حدود ۱۰۰ هیئت و حسینیه و ۱۵۰ شهید دفاع مقدس است که نام عزیزشان بر ورودی معابر منطقه می درخشد؛ اما از سرانه‌های خدماتی کمی برخوردارند مثل سرانه فضای سبز که در دوره پنجم باغی را تملک کردند که تبدیل به بوستان کوچکی شده اما سرانه فضای سبز محله خیلی محدود و سرانه ورزشی آن تقریبا صفر است.

به گفته وی، همچنین در این محله درختان موجود در معابر نیاز به آبیاری و نگهداری اصولی دارند که این هم فقط مشکل این محله نیست و در همه محلات کم برخوردار تهران وجود دارد و یکی از نگرانی‌های جدی نگهداری درختان ارزشمندی است که در حاشیه خیابان‌ها و معابر است. مردم و شهرداری منتظر هستند تا یکی از آنها به درختان رسیدگی کند. باید این موضوع هم تعیین تکلیف جدی شود.


وی اضافه کرد: مجموعه ورزشی در خیابان شهید امینی توسط سازمان تربیت بدنی تهران ساخته و دو ماهی می‌شود که افتتاح شده؛ اما هنوز به بهره برداری نرسیده است. از تربیت بدنی تهران و منطقه خواهش می‌کنم که پیگیری کنند. البته محدودیت‌های ترددی و مشکل پارکینگ نیز دارد؛ اما باید درب آن باز و هر تعداد از مردم محله که می‌توانند از آن استفاده کنند.


این عضو شهر تهران با بیان اینکه ۴ ملک نسبتا بزرگ قدیمی و فرسوده در محله ارامنه وجود دارد، گفت: حمام بزرگ و سینمای متروکه‌ای در حاشیه میدان نامجو که مالک خصوصی دارد و مدرسه و یک کلانتری وجود دارد که اگر تملک شوند ضمن تامین سرانه‌های مورد نیاز محله، آسیب‌های اجتماعی و فرهنگی اطراف و داخل این املاک مرتفع خواهد شد. یک مدرسه قدیمی به نام شهید ضیغمی وجود دارد که ۱۰ سال است آموزش و پرورش آنجا را تعطیل کرده تا بازسازی کند؛ اما بازسازی آن همچنان منتظر کلنگ و شروع است.


وی در نهایت خواسته اهالی محله درباره ابلاغ بسته تشویقی نوسازی بافت فرسوده را قرائت کرد و گفت: این محله از محلاتی است که در دوره سوم و چهارم با استفاده از بسته‌های تشویقی مردم نوسازی شد اما یک در میان انجام گرفته و هنوز بافت فرسوده زیادی وجود دارد و مردم تقاضا داشتند بسته‌های دوره سوم و چهارم دوباره اعمال شود و همچنین افزایش سهمیه آسفالت منطقه هفت برای توجه به این محله و  سامان‌دهی مخازن و نحوه جمع‌آوری پسماندها در معابر باریک و کم عرض محله. جمع‌آوری ستون‌های برق، توجه و نگهداری درختان حاشیه معابر و فضای سبز،  تملک املاک، بهره برداری از مجموعه ورزشی، اجرای طرح تعریض خیابان و میدان سبلان که ترافیک سنگین در ورودی ها و خروجی‌های منطقه در اول صبح و هنگام عصر ایجاد می‌شود، از دیگر خواسته های اهالی محله بود.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: شوراي شهر تهران محله ارامنه محله ارامنه بافت فرسوده منطقه هفت فضای سبز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۴۷۰۸۰۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کوتاهی دستگاه‌های خدمات‌رسان مدیریت شهری را ضعیف جلوه می‌دهد

عضو شورای اسلامی شهر کرج گفت: کوتاهی دستگاه‌های خدمات‌رسان باعث تضعیف حقوق شهروندان می‌شود و اتهام کم‌کاری را به سمت مدیریت شهری می‌برد.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از البرز، علیرضا رحیمی محمودآبادی به همراه آرش یگانه شهردار منطقه ۷ و جمعی از معاونان و مدیران منطقه با توجه به درخواست شهروندان شهرک فرهنگیان از این محل بازدید کردند.

علیرضا رحیمی، عضو شورای اسلامی شهر کرج اظهار کرد: با توجه به درخواست‌های متعدد شهروندان در خصوص زیرسازی و آسفالت معابر اصلی و فرعی شهری که جزو وظایف و دغدغه مدیریت شهری است، همکاری لازم از سوی دستگاه‌های خدمات‌رسان برای مهیا کردن زیرساخت‌های معابر انجام نمی‌شود که این کوتاهی باعث تضعیف حق شهروندان و اتهام‌زنی به مدیریت شهری می‌شود.

وی افزود: از دستگاه‌های خدمات‌رسان از جمله شرکت آب و فاضلاب، اداره گاز و شرکت توزیع نیروی برق استان البرز انتظار می‌رود در راستای رفع دغدغه و مشکلات شهروندان و تکریم ارباب رجوع نهایت همکاری را با شهرداری کرج داشته باشند تا مدیریت شهری به سمت مدیریت یکپارچه حرکت کند.

عضو شورای اسلامی شهر کرج با اشاره به نبود فضای سبز مناسب در شهرک فرهنگیان، گفت: مدیریت شهری در راستای بالا بردن سطح رفاه اجتماعی و تزریق سلامت و نشاط به جامعه باید تمام تلاش خود را به کار گیرد و فضای سبز و رفاهی متناسب با ذائقه شهروندان آن منطقه از جمله کودکان، بانوان و سالمندان را ایجاد کند.

رحیمی تاکید کرد: احداث پارک و ایجاد فضای سبز و بازی برای کودکان، آسفالت خیابان‌های فرعی خیابان سنبل، تکمیل بلوار سنبل ۴ و زیرسازی و جدول‌گذاری معابر با توجه به درخواست شهروندان شناسایی شد و در دستور کار منطقه ۷ شهرداری کرج قرار گرفت.

کد خبر 749243

دیگر خبرها

  • محله کم‌برخوردار حصه در مسیر توسعه‌ است
  • ۶۰ درصد ساکنان جوادیه تهران افغانستانی اند
  • ۶۰ درصد ساکنان محله جوادیه تهران افغانستانی هستند
  • افزایش سرانه فضای ورزشی در شرق تهران
  • امانی، عضو شورای شهر: ۶۰ درصد ساکنان محله جوادیه تهران افغانستانی هستند
  • ۲.۷ میلیون بنای فرسوده و ناکارآمد شناسایی شد
  • اجرای ۱۰۰ درصدی بسته‌های تشویقی متضمن نوسازی مسکن بازآفرینی در آذربایجان‌غربی
  • شهرداری در حوزه بافت فرسوده چه کرد؟
  • کوتاهی دستگاه‌های خدمات‌رسان مدیریت شهری را ضعیف جلوه می‌دهد
  • ۲۶۵۰۰۰ واحد فرسوده در استان تهران درحال نوسازی است