Web Analytics Made Easy - Statcounter

محدثه پارسا گفت: امروز ما باید بر روی هویت بخشی به بانوان کار کنیم چراکه رسانه‌های خارجی دقیقا همین نقطه را نشانه گرفته‌اند و با ابزارهایی که در اختیار دارند نیز فرهنگ برهنگی را به عنوان هویت زنانه در بین زنان جامعه ما ترویج می‌دهند.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ محدثه پارسا در گفت‌وگو با خبرنگار فرهنگ و هنر صبح قزوین؛ با اشاره به اهمیت عفاف و حجاب اظهار کرد: باتوجه به شرایط کشور می‎طلبد که بحث عفاف و حجاب را در اولویت کارهای فرهنگی قرار گیرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

  وی با بیان اینکه حجاب نماد زنان مسلمان است، افزود: وقتی مولفه حجاب در بانوان کمرنگ می‌شود باعث بروز آسیب‌های جدی در حوزه بنیان خانواده و جامعه خواهد شد.
  مسئول مجمع عفاف و حجاب جبهه فرهنگی قزوین با اشاره به عوامل موثر در آسیب به عفاف و حجاب گفت: متاسفانه یکی از دلایل بی‌حجابی در بانوان بحث هویتی است که هویت زن بودن خود را قبول ندارند و نسبت به آن ارزش قائل نمی‌شوند.
  پارسا عنوان کرد: زمانی که افراد از هویت خود فاصله بگیرند بدون شک به سمت پوچ گرایی سوق پیدا می‌کنند و این عدم هویت را در سایر موضوعات از جمله ظاهر خود جستجو کرده و با خودنمایی به دنبال هویت بخشی به خود  هستند که راه غلطی است.
  وی تصریح کرد: امروز ما باید بر روی هویت بخشی به بانوان کار کنیم چراکه رسانه‌های خارجی دقیقا همین نقطه را نشانه گرفته‌اند و با ابزارهایی که در اختیار دارند نیز فرهنگ برهنگی را به عنوان هویت زنانه در بین زنان جامعه ما ترویج می‌دهند.
  مسئولین از کارهای فرهنگی حوزه عفاف و حجاب حمایت کنند

این فعال فرهنگی بیان کرد: با توجه به اینکه در فعالیت‌های خود با نوجوانان و جوانان سر و کار داریم شاهد هستیم که باورهای دینی در آنها ضعیف شده که نشات گرفته از عدم تعلیم و تربیت و آموزش درست امور دینی در فضای آموزشی است.
  مسئول مجمع عفاف و حجاب جبهه فرهنگی قزوین تصریح کرد: طی سال‌های اخیر متاسفانه کارهای فرهنگی و هنری کمرنگ شده بود و فضای مجازی هم عاملی برای تشدید این موضوع شده است که بانوان ما همواره در معرض تبلیغ گسترده مدل‌های غربی هستند.
  وی با اشاره به راهکارهای مناسب برای ترویج عفاف و حجاب ابراز کرد: ما تلاش می‌کنیم که ابتدا با کارهای روانشانسی سعی کنیم تا افراد را به هویت خود بازگردانیم و در ادامه باورهای دینی آنها را تقویت کنیم تا به صورت خودآگاه پذیرای حجاب باشند.
  پارسا عنوان کرد: زمانی که بانوان به نقطه پذیرش حجاب برسند و زمانی که ببینند بسیاری از فعالیت‌ها با وجود حجاب هم انجام شدنی است بدون شک با علاقه بیشتری نسبت به آن پایبند خواهند شد.
  این مسئول اضافه کرد: آگاه سازی خانواده‌ها هم یکی از موضوعات مهم است که باید برای گرایش نوجوانان به عفاف و حجاب ابتدا این آگاهی و پذیرش در بین والدین ایجاد شود.
  وی در پایان درباره مشکلات و موانعی که بر سر راه فعالیت‌های فرهنگی وجود دارد، گفت: با وجود تمام موانع و سختی‌هایی که داریم این عرصه را خالی نکردیم اما مهمترین مسئله‌ای که ما را رنج می‌دهد بحث عدم استقبال برخی مسئولین از ما و نبود حمایت مالی است.
  انتهای پیام/ 

 

منبع: دانا

کلیدواژه: عفاف و حجاب

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۴۷۳۱۱۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کیهان: ما محترمانه حجاب سر زنان می کنیم اما رضا شاه با ضرب و شتم حجابشان را برمی داشت

روزنامه کیهان به اظهارات احمد علیرضابیگی نماینده تبریز در باره حجاب واکنش نشان داد.

روزنامه کیهان نوشت: یک نماینده ردصلاحیت شده این دوره از انتخابات بدون فهم فلسفه حجاب مدعی شده اگر نظام ستمشاهی توانست با زور و جبر چادر از سر زنان ما باز کند، اکنون هم می‌توان با الزام قانونی عکس آن را انجام داد.

مقایسه الزام حجاب همراه با اقناع فرهنگی و محترمانه زنان بی‌حجاب در جمهوری اسلامی با رفتارهای مخوف و ضرب و شتم بانوان محجبه توسط رژیم دیکتاتوری پهلوی از مبنا دچار اشکال است. حجاب یک قانون مثبت، سازنده و موافق با فطرت و متضمن کرامت انسانی بانوان است. اما بی‌حجابی و برهنگی درتضاد بافطرت انسان است و نتیجه‌ای جز افزایش خیانت و فساد و فروپاشی کانون خانواده ندارد.

کانال عصر ایران در تلگرام بیشتر بخوانید: لقب‌های تازه کیهان برای 5 چهره سیاسی و فرهنگی کیهان: اعتراض به حجاب بهانه‌ای برای فتنه‌گری در دانشگاه

دیگر خبرها

  • کیهان: ما محترمانه حجاب سر زنان می کنیم اما رضا شاه با ضرب و شتم حجابشان را برمی داشت
  • نقش آفرینی دانش‌بنیان نرم و هویت‌ساز در صنایع سخت
  • اجرای موفق طرح عفاف و حجاب در آذربایجان غربی
  • توسعه فعالیت‌‌های فرهنگی حوزه عفاف و حجاب در مرکزی
  • حجاب و عفاف یکی از ابعاد مهم حیات فرهنگی است
  • حمایت جمعی از بانوان اصفهانی از طرح نور
  • آمریکا هزینه سنگینی برای بی حیایی دختران ایرانی در نظر گرفته است
  • موضوع حجاب و عفاف از برنامه دشمن و مقابله جبهه کفر برابر حق است
  • موضوع حجاب و عفاف از برنامه های دشمنان و مقابله جبهه کفر برابر حق
  • اجتماع حمایتی مردم و بانوان کرمانشاه از اجرای «طرح نور» برگزار شد