Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «فارس»
2024-04-29@01:39:14 GMT

ضرورت ورود مسئولین به هزینه های بالای حجاب

تاریخ انتشار: ۲۲ تیر ۱۴۰۱ | کد خبر: ۳۵۴۷۶۶۴۲

ضرورت ورود مسئولین به هزینه های بالای حجاب

به گزارش خبرگزاری فارس از مشهد، وقتی صحبت از حجاب می شود همه افکار به سمت چادر پیش می رود اما مسئله اینجاست که معنای حجاب پوشیدن چادر نیست و حجاب تنها با چادر محقق نمی شود. حجاب به معناى پوشاندن بدن در برابر نامحرم و از احکام ضرورى اسلام است.

در خصوص حجاب و رعایت آن همه می دانیم و سخنان زیادی شنیده ایم اما سوال اساسی این است که این روزها یافتن پوششی مناسب برای بانوان و آقایان سخت است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

یک دخترجوان چند روز باید بازار را بگردد تا لباس مناسب خود را بیابد. آیا مدلهای این روزها در بازار در شان یک دختر جوان است؟ این مهم در خصوص مدلهای لباس مردانه نیز صدق می کند.

بازار پوشیده از مدلهای غربی با کیفیت های پایین است و در کمال ناباوری این مدلها با قیمت های پایینی در بازار به فروش می رسند.  در مقابل افراد محجبه برای حفظ حجاب خود باید ساعت ها و گاه روزها به دنبال مدلهای اسلامی باشند و در بیشتر موارد به دلیل نبود این مدلها و یا کمبود آن در بازار به اجبار باید به دنبال پارچه و دوخت لباس مورد نظر خود باشند که این مهم قیمت تمام شده را برای آنها افزایش می دهد.

حال سوال اینجاست، چگونه می توان با جوانان در خصوص حجاب سخن گفت در حالیکه بازار مملو از لباس های نامتعارف با پایین ترین قیمت ها است. اگر باور داریم که حجاب، پاشنه آشیل ماست، باید چاره ای بیندیشیم و فرصت را بیشتر از این از دست ندهیم، زیرا از دست دادن جوانان، برگشت پذیر نیست.

حجاب مختص اسلام نبوده و نیست، از گذشته تا کنون در تمام ادیان بر رعایت حجاب تاکید فراوان شده و برای حضور بانوان و آقایان در جامعه قوانین مختلف وضع شده است. بانوان  در تمام ادیان از پوششی به عنوان روسری و چادر استفاده می کردند که این پوشش در گذر زمان شاهد تغییراتی در طرح و مدل آن بوده است. در چند سال اخیر شاهد تغییرات بیشتری در خصوص اصلی ترین محصول عفاف و حجاب یعنی چادر هستیم و  می توانیم انواع مدلهای آن را در بازار مشاهده کنیم. اما مسئله به اینجا ختم نمی شود و بانوان چادری علاوه بر مدل با مشکلات دیگری در زمینه خرید آن نیز مواجه هستند.

طبق آمارها بیشترپارچه چادری مورد استفاده در بازار ایران وارداتی است که متاسفانه بالا رفتن نرخ ارز باعث افزایش قیمت آن می شود به طوریکه این روزها شاهد افزایش قیمت پارچه چادری در مرز یک میلیون تومان هستیم. این قیمت در بازار مشهد متفاوت است و می توان پارچه چادری را  با 300 یا 400 هزار تومان نیز خریداری کرد اما کیفیت آنها متفاوت است و نمی توان آنها را برای طولانی مدت پوشید. بانوان برای خرید چادر به دنبال جنس خوب و کیفیت بالا هستند چرا که باید در طولانی مدت از آن استفاده کنند حتی در برخی موارد یک چادر را سالها بپوشند به همین دلیل مسئله کیفیت پارچه چادری اهمیت زیادی دارد. این موضوع نیازمند ورود مسئولان در این زمینه است.

قیمت چادر سه برابر شده است

علی فروشنده پارچه چادری در اطراف حرم مطهر رضوی است . او در گفت و گو با خبرنگار فارس در مشهد، گفت: قیمت چادر ثابت نیست و این موضوع بر فروش ما نیز تاثیر گذاشته است. بانوان زمانی که برای خرید چادر به اینجا مراجعه می کنند قبل از هر چیز قیمت را می پرسند. بیشتر بانوان ما محجبه هستند و چادر برایشان مهم است اما این گرانی قیمت ها مانع خرید آنها می شود.

قیمت یک قواره پارچه چادری به یک میلیون تومان می رسد

حسین آقا پیرمرد جا افتاده این روزها که همراه عروس و خانواده اش برای خرید چادرمجلسی به بازار آمده است، در گفت وگو با خبرنگار ما با انتقاد از قیمت های بالای چادر در بازار، گفت: پسرم تازه داماد است و به منظور خرید چادر برای عروسم به بازار آمده ایم اما قیمت چادر در همه جا یکسان نیست و حتی در برخی فروشگاه ها بالای یک میلیون تومان هم به فروش می رسد. مگر ما چقدر در آمد داریم که این مقدار باید هزینه کنیم؟ در مقابل قیمت های بالا انتظار کیفیت بالایی را هم داریم اما اینگونه نیست.

حرف متفاوت جوانان

خانم خدیو فعال فرهنگی مشهدی است که چندین سال در موضوع عفاف و حجاب فعالیت می کند. او در گفت و گو با خبرنگار فارس در مشهد، گفت: همه می دانیم عفاف و حجاب خوب است و همه روزه این سخنان را در گوش جوانان می خوانیم اما از موضوع غافل شده ایم.  چادر در بازار قیمت بالایی دارد و این به دلیل عدم توجه ما به کالاهای فرهنگی است.

وی با انتقاد از تخصیص ارز به کالاهایی مانند غذای حیواناتی مانند گربه و سگ که جایگاهی در فرهنگ ما ندارند، اظهار کرد: ما در کشوری اسلامی زندگی می کنیم و چادر به عنوان حجاب برتر باید بیشتر و ارزان تر در اختیار جوانان قرار بگیرد اما متاسفانه شاهد قیمت بالای چادر هستیم. با این افزایش قیمت ها بسیاری از خانواده‌های بی‌بضاعت و کم‌‌بضاعت توان خرید چادر را ندارند.

ضرورت تخصیص ارز دولتی به چادر

فاطمه رحمانی نماینده مردم مشهد در مجلس شورای اسلامی با گفت و گو با فارس بر لزوم ساماندهی وضعیت چادر در کشور تاکید کرد و افزود: ما در کمیسیون اجتماعی مجلس به دنبال رونق تولید چادر و افزایش کیفیت این محصول هستیم.

وی تصریح کرد: به همین منظور نشست هایی با مسئولان مربوطه درباره ساماندهی وضعیت تولید چادر در کشور و تخصیص یارانه به آن برگزار کردیم.

بی نیازی از واردات چادر مشکی

در سالهای گذشته یکی از انتقادات وارده به دولت، نسبت به ورود حجم بالای چادر مشکی و خروج مقادیر زیاد ارز از کشور بود که بایستی برای آن سرمایه گذاری لازم صورت می گرفت. خرداد ماه امسال رئیس جمهور کشورمان در جریان بازدید از بزرگترین کارخانه تولید پارچه چادر مشکی کشور در شهرکرد، ضمن حمایت از بزرگترین کارخانه تولید چادر مشکی کشور گفت: اجرای برنامه‌های توسعه‌ای، افزایش تولید و ارتقای کیفیت تولیدات این کارخانه می‌تواند کشور را از واردات پارچه چادر مشکی بی‌نیاز کند.

این کارخانه ظرفیت تولید ماهانه ۶۰۰ هزار مترمربع و سالانه ۱۰ میلیون مترمربع پارچه چادر مشکی در طرح‌های مختلف را دارد که در صورت تامین اعتبار و اجرای برنامه توسعه خود می‌تواند این ظرفیت را تا سالانه ۲۶ میلیون مترمربع افزایش دهد.در نتیجه تا پایان سال آینده 26 میلیون متر مربع چادر مشکی ایرانی تولید می شود.

سخن آخر

قیمت میلیونی چادرهای مشکی، معضلی است که این روزها خانم های چادری با آن دست و پنجه نرم می کنند و برای آنکه بتوانند پای اعتقادات خود بایستند، هزینه بسیاری متحمل می شوند اما جا دارد در جامعه ای اسلامی که چادر به عنوان پرچمی فرهنگی به شمار می رود، چاره ای برای کاهش قیمت چادر و تکریم بانوان چادری اندیشیده شود.

چادر بهترین نوع حجاب است و ما باید آن را به عنوان یک نماد ملی حفظ کنیم چرا که دشمن روی مساله حجاب زوم کرده و هرچقدر با ریزش بانوان چادری مواجه باشیم، طرف مقابل ما خوشحال تر خواهد بود لذا مهمترین راهکار برای کاهش قیمت چادر این است که چادر به عنوان پرچم فرهنگی کشور، در لیست کالای فرهنگی قرار گیرد تا از مزایای این نوع کالاها برخوردار شده و قیمت آن ها تاحدقابل توجهی کاهش یابد.با ورود دولت به موضوع چادر، امید می رود در چند سال آینده شاهد تولید انبوده پارچه چادری و کاهش قیمت آن باشیم.

انتهای پیام/ 

منبع: فارس

کلیدواژه: چادر قیمت چادر مریم ادبی پارچه چادری پارچه چادر قیمت چادر چادر مشکی خرید چادر قیمت ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۴۷۶۶۴۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ضرورت توجه ویژه‌ به بیمه و امنیت شغلی کارگران

نماینده ولی فقیه در آذربایجان‌غربی و امام جمعه‌ ارومبه در خطبه های نماز جمعه این هفته ارومیه با تبریک روز و هفته کارگر بر توجه ویژه‌ مسئولان نظام به بیمه و امنیت شغلی کارگران تاکید کرد  و گفت: در دین اسلام کار و کارگر جایگاه ویژه و ارزشمندی دارد تا جایی که پیامبر اکرم دست کارگر را بوسیده است و در این راستا لازم است مسئولان نظام به بیمه و امنیت شغلی کارگران توجه کنند و کارگران نیز کار را به عنوان یک امانت الهی بدانند کارشان را درست انجام دهند.

حجت الاسلام و المسلمین سید مهدی قریشی اظهار کرد: کشور در جنگ اقتصادی است و دشمن امروز از این راه وارد شده و درصدد است که نگذارد معیشت و اقتصاد و جامعه‌ی ما به سامان برسد که در این راستا رهبر انقلاب هوشمندانه هر سال را در این حوزه انتخاب می‌کنند.

خطیب جمعه ارومیه ضرورت توجه به موضوع حجاب را نیز خاطر نشان کرد و گفت: مسئله حجاب و عفاف یک واجب شرعی و قانونی است و زنان ایرانی با حفظ حجاب و عفت به جایگاه‌های با ارزش علمی و مدیریتی رسیدند و به دشمن ضربه زده اند و دشمن در پی جبران این ضربه است و ترویج بی عفتی و بی حیایی در کشور ماست بنابراین تمام آحاد جامعه در این زمینه باید همکاری داشته باشند.

وی با اشاره به سالروز شهادت شهید مطهری و گرامی‌داشت روز معلم افزود: معلمی شغل بسیار مقدسی است و هیچ شغلی به اندازه تعلیم و تربیت حائز اهمیت نیست.

نماینده ولی‌فقیه در آذربایجان‌غربی گفت: خداوند متعال در قرآن کریم به اهمیت تعلیم و آموزش اشاره فرموده بنابراین باید به وجود آموزگاران افتخار کرد و قدر و منزلت آنان را دانست.

امام جمعه ارومیه ادامه داد: آموزگاری و تعلیم و تعلم، مسئولیت با اهمیت و ارزشمندی است و قرآن، معجزه پیامبر اسلام نیز به عنوان کتاب زندگی است و خداوند در آن به قلم و نوشتن قسم یاد کرده است.

 

باشگاه خبرنگاران جوان آذربایجان غربی ارومیه

دیگر خبرها

  • قیمت انواع میوه یکشنبه ۹ اردیبهشت ۱۴۰۳
  • ضرورت مشارکت همه جانبه متولیان عفاف و حجاب در جامعه
  • قیمت انواع میوه در میادین و بازارهای میوه و تره بار اعلام شد
  • ورود شورای رقابت به نرخ گذاری تاکسی‌های اینترنتی به صلاح نیست
  • دردسرهای نخستین شهر جهان که ورود به آن پولی شد!
  • (ویدئو) مقایسه‌های دردآور مهران مدیری از قیمت‌های امروز با ۲۰ سال گذشته / مسئولین با دیدن این ویدئو بایدآب شوند!
  • تصاویر| شاسی‌بلند چینی بازار ایران به بریتانیا می‌رود / ورود چری به بازار خودروی اروپا
  • ضرورت توجه ویژه‌ به بیمه و امنیت شغلی کارگران
  • نظارت بر بازار پوشاک یک ضرورت‌ است
  • روی هر مرغ بالای ۱۰ هزار تومان ضرر می‌کنیم