Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش گروه علم و آموزش ایرنا، علی خیرالدین در مراسم امضای تفاهم نامه همکاری مشترک مرکز تحقیقات و نوآوری صنایع خودروسازی سایپا و دانشگاه صنعتی نوشیروانی بابل و تولید خودرو هیبریدی شاهین افزود: در شرکت های بزرگ خودروسازی حدود ۶ درصد از فروش این صنایع به تحقیق و توسعه اختصاص داده می شود، نمی دانم که در ایران این رقم چند است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی تاکید کرد: بخشی از فروش صنایع  را باید برای  توسعه و تحقیق در نظر بگیریم. در قانون جهش تولید دانش بنیان صنایع و شرکت های بزرگ هر عددی را که برای  تحقیق و توسعه سرمایه گذاری کنند به عنوان اعتبار مالیاتی برای آنها حساب خواهد شد و حتی می توانند آن را به سال های آینده موکول کنند.

معاون وزیر علوم همچنین گفت: توجه به پتنت و ثبت اختراع هم موضوع مهمی است، شرکت تویوتا روزانه حدود ۹ ثبت اختراع دارد و این عدد در ایران به شدت پایین است و امیدواریم که ایران خودرو و سایپا در این بخش به ویژه در بخش پتنت خارجی و اروپا وارد شوند.

خیرالدین ۲ پیشنهاد تشکیل پردیس علم و فناوری در خودرو  و موضوع اعطای بورسیه به متخصصان سایپا را مطرح کرد و اظهار داشت: کشور چین حدود ۴۰ درصد پتروشیمی دنیا را در اختیار دارد و حدود ۴۰۰ پارک پتروشیمی و شیمی دارا است اما در ایران پارک تخصصی نداریم، وزارت علوم از سایپا و ایران خودرو می خواهد که به این موضوع وارد شوند تا بتوانیم اولین پارک تخصصی را در حوزه خودرو افتتاح کنیم.

وی درمورد موضوع بورسیه ها هم یادآور شد که وزارت علوم از این موضوع به شدت استقبال می کند و خواستار این است سایپا ظرفیت وزارت علوم را در بخش دانشجویی به عنوان بورسیه بپذیرد.

معاون فناوری و نوآوری وزارت علوم ادامه داد: همچنین مساعدت سایپا را در گرنت و دستیار فناوری خواستار هستیم تا دانشجویان ارشد و دکتری را در شرکت های بزرگ صنعتی و دانش بنیان و واحدهای فناور مهمان کنیم و به آنها حقوق پرداخت خواهیم کرد، یعنی به دانشجویان کارشناسی یک میلیون تومان، ارشد ۲ تومان و دکتری سه میلیون تومان تا در فرصت ۶ ماهه همزمان با تحصیل کارآموزی انجام دهند و این موضوع در تفاهم نامه وزارت علوم ذکر شده بود.

براساس گزارش اداره کل روابط عمومی وزارت علوم، خیرالدین یادآور شد: در بحث سامانه نظام ایده ها و نیازها خواهشمندم که سایپا بتواند نیازهای مدنظر خویش را در سامانه وارد کند تا بتوانیم از ظرفیت های پارک های علم و فناوری و شرکت های فناور، دانش بنیان و دانشگاه و پژوهشگاه ها استفاده کنیم. حدود ۱۸ پژوهشگاه ملی، ۱۳۰ دانشگاه، بیش از ۸۰ هزار هیئت علمی داریم که سایپا می تواند از این ظرفیت استفاده کند. اعتقاد دارم که بحث فناوری و نوآوری یک انتخاب نیست، بلکه ضرورت است و در وزارت علوم خدمت شما هستیم تا با کمک یکدیگر مشکلات حوزه خودرو را رفع کنیم.

 وی به تفاهم نامه همکاری مشترک مرکز تحقیقات و نوآوری صنایع خودروسازی سایپا و دانشگاه صنعتی نوشیروانی بابل و تولید خودرو هیبریدی شاهین اشاره کرد و گفت: به جز این دانشگاه که در این طرح حضور دارد، دانشگاه‌های دیگری هم آماده همکاری با خودروسازان هستند.

معاون وزیر علوم خاطرنشان کرد: دانشگاه صنعتی نوشیروانی بابل یکی از موفق ترین دانشگاه های کشور در حوزه صنعت و مباحث پژوهش و فناوری است و همیشه در رتبه بندی های تایمز و رتبه بندی های معتبر دیگر دانشگاه صنعتی بابل جزو اولین ها است و شرکت سایپا انتخاب خوبی انجام داده و امیدوارم که بتوانیم با استفاده از ظرفیت آنها خودرو و سوخت فسیلی را تبدیل به خودروی هیبریدی کنیم و باید در راستای موتورهای برقی  و خودران تلاش کنیم.

برچسب‌ها وزارت علوم تحقیقات و فناوری گردشگری علی خیرالدین بورسیه سایپا

منبع: ایرنا

کلیدواژه: وزارت علوم تحقیقات و فناوری گردشگری علی خیرالدین وزارت علوم تحقیقات و فناوری گردشگری علی خیرالدین بورسیه سایپا دانشگاه صنعتی وزارت علوم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۴۷۷۶۰۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

توسعه همکاریهای دانشگاه آزاد اسلامی آذربایجان غربی و موسسه آموزشی- تحقیقاتی صنایع دفاعی

به گزارش خبرگزاری صداوسیمای استان آذربایجان غربی،   جلسه‌ای با هدف  بررسی راهکارهای عملیاتی شدن طرح جامع جهاد علمی در دانشگاه آزاد اسلامی واحد ارومیه برگزار شد.

 در این جلسه راهکارهای اجرایی سازی  طرح جامع جهاد علمی بر مبنای تفاهم نامه همکاری پژوهشی وتحقیقاتی فیمابین دانشگاه آزاد اسلامی وموسسه آموزشی و تحقیقاتی صنایع دفاعی مورد بحث و بررسی قرار گرفت.

معاون پژوهش و فناوری دانشگاه آزاد اسلامی آذربایجان غربی در این جلسه گفت: تعامل سازنده با نهادهای موثر در حوزه فناوری و نوآوری برای سرعت بخشیدن به جریان تحقیقات واز بین بردن انحصارطلبی در تحقیقات و نوآوری، جذب ذهن‌های برتر و استفاده از ظرفیت استادان، دانشجویان، نخبگان و نوآوران به منظور حل مساله صنعت و جامعه از اهداف و اولویت های دانشگاه آزاد اسلامی استان   بر مبنای رسالت و اسناد بالادستی دانشگاه آزاد اسلامی در سال جاری است.

یاشار زهفروش  افزود:امیدوارم با حمایت مرکز نوآوران شهید فهمیده پروژه‌های تحقیقاتی و کاربردی مورد نیازصنایع دفاعی تا مرحله تبیین دانش فنی پیش رود تا با جهت دهی فعالیت‌های علمی نخبگان در راستای نیازهای طرفین و حمایت از شرکت‌های دانش بنیان مستقر در مراکز رشد بتوانیم نقش دانشگاه را در راستای حل مساله علمی کشور به منصه ظهور برسانیم.

 

در ادامه جلسه رئیس دفتر شهید فهمیده با معرفی پتانسیل‌های همکاری مشترک با مجموعه وزارت دفاع و پشتیبانی نیروی های مسلح، به تشریح طرح جهاد علمی نیروهای مسلح که بخشی از آن نیز در وزارت دفاع در حال انجام است پرداخت و

آیدین صنم نژاد افزود:زمینه‌ها و حمایت‌هایی که در قالب این طرح از دانشگاه‌ها و موسسه‌های پژوهشی صورت می‌گیرد شامل حمایت از پایان نامه‌های کارشناسی ارشد و دکتری تخصصی با موضوعات مرتبط با نیازهای صنایع دفاعی کشور، حمایت از پروژه های نوظهور و بدیع، حمایت از طرح‌های پژوهش و فناوری مورد نیاز صنایع دفاعی، حمایت از فرصت‌های مطالعاتی داخل و خارج از کشور مرتبط با نیازهای صنایع دفاعی است.

وی افزود:  حمایت از برگزاری رویدادهای علمی و فناوری، حمایت از ایجاد مراکز فناوری مشترک، حمایت از انجمن‌های علمی و هسته‌های پژوهشی از دیگر محورهای همکاری مشترک است که  دانشجویان، نخبگان و مخترعان می‌توانند با مراجعه به دفتر ارتباط با صنعت و جامعه دانشگاه از حمایت‌های مادی و معنوی دفتر شهید فهمیده استان بهره‌مند شوند.

در پایان جلسه نیز از برخی امکانات آموزشی و آزمایشگاهی دانشگاه بازدید شد.

 

 

دیگر خبرها

  • بررسی ایجاد پردیس صنایع فرهنگی و خلاق ماکو در نشست با وزیر ارشاد
  • رایزن علمی و سرپرست دانشجویان ایرانی در کشور عراق منصوب شد
  • تدوین آئین‌نامه تاسیس و اداره موزه‌های دانشگاه‌ها و مراکز آموزشی و پژوهشی کشور
  • برنامه‌های وزارت علوم برای ماندن نخبگان/ با تخلفات کنکوری سریع برخورد شد
  • آمادگی دانشگاه آزاد برای همکاری با صنعت
  • وزارت علوم برنامه های مطلوبی برای ماندن نخبگان در کشور تدوین کرده است
  • تدوین برنامه های مطلوب وزارت علوم برای ماندن نخبگان در کشور
  • افتتاح دفتر همکاری‌های وزارت تندرستی جمهوری تاجیکستان و دانشگاه علوم پزشکی شیراز
  • توسعه همکاریهای دانشگاه آزاد اسلامی آذربایجان غربی و موسسه آموزشی- تحقیقاتی صنایع دفاعی
  • افتتاح دفتر همکاری‌های وزارت تندرستی جمهوری تاجیکستان و دانشگاه علوم‌ پزشکی شیراز