Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-28@23:58:57 GMT

روند ابتلا به کووید ۱۹ در استان همدان افزایشی است

تاریخ انتشار: ۲۲ تیر ۱۴۰۱ | کد خبر: ۳۵۴۷۸۱۴۸

روند ابتلا به کووید ۱۹ در استان همدان افزایشی است

فاطمه ترکمان اسدی روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: روند ابتلا به کووید ۱۹ در کشورهای آمریکایی و اروپایی و در ۲۲ کشور که اغلب آنها در همسایگی ایران قرار دارند رو به افزایش است و به تبع آن در کشورمان و در استان همدان نیز از ابتدای تیرماه روند ابتلا شامل مراجعان سرپایی و موارد بستری بیمارستانی رو به رشد بوده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی اضافه کرد: روند ابتلا به کووید ۱۹ در استان همدان، با توجه به تقارن بازگشت حجاج به استان، در پیش بودن اربعین حسینی و ابتلای بالا به این ویروس در کشورهای عراق و عربستان و از سوی دیگر تغییر زیر سویه این ویروس در جامعه، افزایشی است.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی استان همدان تاکید کرد: از طرف دیگر میزان رعایت پروتکل های بهداشتی به حداقل ممکن رسیده است به گونه ای که شمار افراد دارای ماسک به ندرت دیده می شود و همین امر مجموعه علوم پزشکی را نسبت به ورود به پیک هفتم و ابتلای عمومی جامعه دغدغه مند و نگران کرده است.

ترکمان اسدی یادآوری کرد: پیشتر سویه قالب کرونا در کشور ba۲ بود اما هم اکنون سویه ba۴ , ba۳ قالب شده که این سویه ها رفتار متفاوت و قابلیت سرایت بیشتری نسبت به سویه های قبلی دارد همچنین امکان عبور این سویه از سیستم ایمنی فرد مبتلا زیاد است.

وی بهترین راهکار برای مصون ماندن افراد از کرونا را تزریق واکسن دانست و از همه مردم خواست  علاوه بر توجه به توصیه های بهداشتی، زدن ماسک در فضاهای بسته نسبت به تکمیل نوبت واکسیناسیون و تزریق دُز سوم همچنین دریافت دُز چهارم پس از گذشت ۶ ماه از تزریق دُز سوم اقدام کنند.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی استان همدان گفت: در همه مراکز خدمات جامع سلامت نزدیک محل سکونت تنوعی از واکسن های مختلف کووید ۱۹ موجود است و هم استانی ها با مراجعه به این مراکز می توانند واکسن مورد نظر را انتخاب کنند.

ترکمان اسدی ادامه داد: در صورت نیاز به دریافت مشاوره درباره نیاز انتخاب نوع واکسن تزریقی، مشاوره در مراکز خدمات جامع سلامت آماده ارائه راهنمایی به مراجعان با توجه به دریافت های واکسن های قبلی، هستند.

به گزارش ایرنا و براساس اعلام وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، از مجموع ۱۰ شهرستان استان همدان سه شهرستان «همدان، فامنین و بهار» در وضعیت زرد و مابقی شهرستان ها در وضعیت آبی کرونایی هستند.

برچسب‌ها دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی همدان ویروس کرونا همدان واکسن کرونا

منبع: ایرنا

کلیدواژه: دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی همدان ویروس کرونا همدان دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی همدان ویروس کرونا همدان واکسن کرونا استان همدان روند ابتلا علوم پزشکی کووید ۱۹

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۴۷۸۱۴۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تزریق و تلقیح بیش از ۱۶۱ هزار دز واکسن فلج اطفال در همدان

 

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما استان همدان،محمد علی مجذوبی افزود: این آمار شامل ۱۲۱ هزار و ۱۱۸ دُز واکسن خوراکی و ۴۰ هزار و ۷۰۰ دُز واکسن تزریقی می‌شود.

او گفت: واکسن فلج اطفال تکمیلی همزمان با دیگر نقاط کشور برای گروه‌های هدف دارندگان کودک زیر پنج سال شامل فرزندانی که احتمال می‌رود همراه مادران خود در زندان باشند، اتباع خارجی و کارگران فصلی سیار و کودکان ساکن در مراکز تجمعی همزمان با آغاز هفته سلامت شروع شد.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی، خدمات بهداشتی و درمانی همدان افزود: نوبت اول واکسیناسیون از دوم تا چهارم اردیبهشت ماه به گروه‌های هدف خورانده شد و مرحله بعدی یا همان نوبت دوم یکماه دیگر آغاز می‌شود.

مجذوبی با بیان اینکه تیم‌های سیار در شهرستان‌های همدان، نهاوند، ملایر و رزن حضور دارند، گفت: برخی افراد غیر بومی در مزارع کشاورزی همدان به صورت فصلی فعالیت دارند بنابراین با شناسایی و مراجعه به این مراکز نسبت به واکسینه کردن کودکان زیر پنج سال در برابر فلج اطفال اقدام می‌شود.

دیگر خبرها

  • ویروس کرونا در بدن این مرد هلندی بیش از ۵۰ بار جهش داشت
  • دو میلیون بریتانیایی هنوز درگیر کرونا هستند
  • روند افزایشی دما در خراسان جنوبی / تضعیف سامانه بارشی در استان
  • شکایت بازیکن فرانسوی از فایزر و بیونتک به دلیل عوارض واکسن کرونا
  • واکسن کرونا باعث پایان فوتبال من شد!
  • گذر امواج ناپایدار با تندباد و بارش پراکنده از اصفهان/تداوم روند افزایشی دمای هوا در استان
  • روند افزایشی دما در سمنان
  • تداوم روند افزایشی دمای هوا در اردبیل/هفته‌ای بدون بارش داریم
  • تزریق و تلقیح بیش از ۱۶۱ هزار دز واکسن فلج اطفال در همدان
  • آیا تمام مبتلایان به ویروس اچ پی وی به سرطان مبتلا می شوند؟ تفاوت واکسن گارداسیل و پاپیلوگارد